Auteur Topic: coco valt van zijn stok  (gelezen 4301 keer)

Sanco

• Gast
Re: coco valt van zijn stok
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2006, 13:04:25 pm »
Dat van buiten zetten zullen we van de week even uitproberen en dan maar gewoon laten staan we zien wel wat er dan gebeurt.
Vandaag trouwens bastiaans in prinsenbeek gebelt en ik moet het even afkijken tot en de vervanger dan vrijdag even terug bellen,
hoe het gegaan is.
Coco loopt weer te voetballen dus hopelijk is het alleen maar de aandacht die hij wil.
We wachten geduldig af.
Verder is coco vandaag actiever als gisteren en ik laat hem toch wat meer links liggen en dat help toch wel.
Hij roept me minder en is al een stuk vervelender wat een vogel hebben we toch.
Het lijkt wel een puber.

jos

Ja ze zijn ook echte pubers!  :)  Zo moet je ook met ze omgaan. Consequent zijn zodat ze weten waar ze aan toe zijn en geen kans krijgen om je te manipuleren met bijv zichzelf van zijn stok gooien, of schreeuwen, of sagerijnig doen. Het is best moeilijk maar aan de andere kant ook een leuke uitdaging. Je zult, als je dit volhoudt, echt resultaten boeken dus je krijgt er zeker wat voor terug voor alle moeite. :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2006, 16:59:27 pm »
Nou sorry hoor, maar als t door gebrek aan zonlicht en vitamines komt is het dus echt geen aanstellerij :( Dat kan t wel verergeren...maar dan moet je vooral bij jezelf iets veranderen ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 11, 2006, 21:17:12 pm »
Nou sorry hoor, maar als t door gebrek aan zonlicht en vitamines komt is het dus echt geen aanstellerij :( Dat kan t wel verergeren...maar dan moet je vooral bij jezelf iets veranderen ;)

Ja maar dat weten ze toch nog helemaal niet zeker  ???

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2006, 21:29:44 pm »
En dus moet je er eerst vanuit gaan dat t aanstellerij is? ??? hmmm :(
Een vogel die nooit buitenkomt heeft automatisch een gebrek aan zonlicht...dat weet ik iig wel zeker, tenzij ze een speciale lamp hebben . En ALS het aanstellen is...wat best kan en ook vaak gebeurt, dan is dat iets waarbij t baasje iets aan zn eigen gedrag moet veranderen :)

jos

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2006, 22:59:15 pm »
tommy.

Wij zelf hebben de grijze pas een jaar of drie.
zoals ik al eerder geschreven heb heeft coco eenzijdige voeding gehad(lees alleen witte zonnepitten)zat in een te krappe kooi.
en van speeltjes had hij nog nooit gehoord.
de aandacht die hij hier krijgt heeft hij nog nooit gehad hier word met hem gespeelt,gezongen enz.
Na bijna drie jaar heb ik hem zover dat hij zich laat oppakken en dat hij niet meer schuw is.
coco heeft in al die jaren dat hij leeft nog nooit buiten gestaan alleen in de keuken achter glas.
Wij hebben geprobeert om hem buiten te zetten maar als je ziet dat hij een kleine drie uur alleen maar boven in de kooi hangt dan houd het op.
dat we er van uit gaan dat het aanstellerij is dat word niet door mij beweerd maar door een dieren arts.
ik denk niet dat ik of mijn vrouw iets aan ons gedrag moeten veranderen over de verzorging van onze grijze.
ik vind het geweldig dat iedereen mee wil denken wat het euvel van onze grijze kan zijn maar om nou zo bedweterig te doen dat is jou keus.
maar aan uitspraken dat ik wat aan mijn eigen gedrag moet doen dat kan er bij mij niet in.

jos

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 11, 2006, 23:12:56 pm »
Jij vat het nu jammer genoeg veeel lulliger op dan ik het bedoel :-*
Ook ik doe onbewust dingen waardoor mn vogels op een bepaalde reageren. Alleen bij sommige vogels gaat dit zover dat ze idd acteren dat ze zielig zijn, bang zijn, of vallen etc etc...puur door de reactie van de baas, die opzich heel goed voor te stellen is  ;) Vogels zijn soms nml vreemde wezentjes :)  En als je denkt dat je nu al weet dat dat bij jullie beslist niet zo is? tsja...dan niet ::) Er zijn alleen veel bangere vogels , waarvan ik er hier ook een paar heb, die door opvoeding en juiste reacties niet meer bang zijn. Ik heb ook een wildvang, die na een half jaar van ECHT doodsbang veranderde ineen vogel die overal mee naartoe gaat, altijd opstapt, zelfs mee gaat op de fiets...dus vertel me niet dat het niet anders kan, want zo ken ik voorbeelden genoeg.

En dan nog Buitenlucht ...dat is gewoon gezond, dat heb ik niet bedacht, dat is gewoon zo...dus daar hoef je me al helemaal niet op aan te spreken ;) Want dat is geen betweterigheid, dat is een feit , voor mens en dier ;) En dat vogels bang zijn voor buiten is absurd! Buiten is normaal...zeker voor vogels. Dus aan jullie die angst te overwinnen :-* Veel succes!

jos

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2006, 07:03:47 am »
 :-[dan heb ik het verkeerd opgevat :-[
laat ik het zo zegen in de jaren dat we hem hebben weet ik wel van onze grijze als hij het niet wil zal hij het ook niet doen.
En dat is met buiten zetten ook zo hij wil dat gewoon niet. :-[
maar vanavond gaat hij buiten wel in de avond om dat wij constant de zon in de achtertuin hebben en ondanks luifel en parasol,
is het voor ons buiten niet te harden dus word het in de avond.

jos

dutchgerard

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 12, 2006, 11:16:57 am »
Maakt niet uit, buitenlucht is buitenlucht. Gino zit ook liever in de schaduw ook komt hij wel in de zon hoor als ik een eindje met hem ga lopen. Meestal kom ik niet ver.............. kom altijd mensen tegen die vanalles willen weten en hem ook graag eens op hun arm willen houden. Ik laat dit meestal toe omdat ik dat voor Gino ook wel goed vind om zoveel mogelijk vreemde mensen te ontmoeten.

jos

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 13, 2006, 09:32:02 am »
Ik zal jullie even een update over coco geven.
Coco is dus niet meer gedondert :thumsup: :thumsup:
Net heb ik telefonisch contact gehad met de vervanger van bastiaans en hem dus uitgelegt wat het probleem was.
Na een lang gesprek kwam hij met de conclusie toch een vorm van aandacht maar omdat wij minder thuis zijn dan anders is het ook een vorm van verlatingsangst.
Maar om zeker te zijn ga ik straks naar prinssenbeek om even een paar test op coco te laten doen.
Het buiten zetten heeft dus weinig opgelevert maar we gaan straks gewoon verder.
Verder hebben we gekeken voor wat aanvulling op zijn voer we willen hem van het gewone voer afhebben en hem op pellets zetten.
Maar welk soort moet ik hebben er zijn zo veel soorten in de omloop.
Verder straks even palmnoten bestellen via internet ik heb de side van lorre en co bekeken iemand daar ervaringen mee.
Of moet ik ze bij een ander bestellen.
Na het bezoek aan de vogelarts hooren jullie meer.

jos

Sanco

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 13, 2006, 09:41:00 am »

Verder straks even palmnoten bestellen via internet ik heb de side van lorre en co bekeken iemand daar ervaringen mee.

Ja ervaring mee! Daar heb ik Tony vandaan. Daar hebben ze ook superleuke speeltjes, en vogels in de winkel staan. Weet niet of je misschien in de buurt woont maar het is altijd leuk om even langs te rijden!

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juli 13, 2006, 09:41:44 am »
Goed dat je voor de zekerheid gaat!  :thumsup:

En het buiten zijn gaan ze op een gegeven moment wel leuk vinden. Naar de andere vogeltjes kijken enzo! Dat is echt gezond voor ze Geen aandacht geven aan het ongewenste gedrag is het beste!

Zoek op het forum maar es op pellets en dan kun je het een en ander lezen over de ervaringen enzo!
Lorre en co heb ik geen ervaring mee!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: juli 13, 2006, 10:13:03 am »
Hier zitten ze ook weer te genieten in de (vroege, nog niet te warme) zon! Straks er weer uit en vanavond weer in de late zon!! Heerlijk vinden ze het!! :thumsup:

jos

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 14, 2006, 09:02:45 am »
nou we hebben goed nieuws gekregen uit prinsenbeek.
met coco is niets mis.
om  8.30 al telefoon gehad dat alles oke was.
dus dat is weer een gerusstelling.
ook heb ik het met hem nog over de voeding gehad en hij ziet liever dat coco op pellets gaat.
dus ik moet even kijken welke dat hij het liefste heeft.
welke raden jullie aan??

jos

Wickingh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 14, 2006, 09:04:53 am »
Ecobird of Harissons

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 14, 2006, 09:08:40 am »
Iedereen heeft hele verschillende ervaringen met de soorten pellets!
Ik ben bang dat je zelf moet proberen welke het beste bevalt.
Bereid je wel voor op een strijd om hem over te zetten!