Auteur Topic: In een handdoek pakken. Hoe?  (gelezen 1524 keer)

Cosch

• Gast
In een handdoek pakken. Hoe?
« Gepost op: juli 11, 2006, 12:51:05 pm »
Hoe kun je je gaai het beste in de handdoek pakken?
Hoe hou je de handdoek?

Doet iemand dat wel eens?

Kaya heeft namelijk 2 lange pennen. Ik wou es kijken of ik hem in de handdoek kan pakken, zodat ik het zelf kan doen. Anders ga ik de dierenwinkel lastigvallen. Die jongen pakt de gaai in de papegaaien greep, vouwt de vleugel over zijn knie en knipt met de andere hand. Helemaal in zijn eentje.

Gr Corina

Caiolinda

• Gast
Re: In een handdoek pakken. Hoe?
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2006, 17:12:46 pm »
de handdoek achter hem houden en proberen hem een beetje af te lijden en daarna om hem heen liggen. Veel succes wij vonden het erg lastig maar het lukte wel en neem een hele dikke handdoek.

Succes

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2006, 17:16:29 pm »
Hoe kun je je gaai het beste in de handdoek pakken?
Hoe hou je de handdoek?

Doet iemand dat wel eens?

Kaya heeft namelijk 2 lange pennen. Ik wou es kijken of ik hem in de handdoek kan pakken, zodat ik het zelf kan doen. Anders ga ik de dierenwinkel lastigvallen. Die jongen pakt de gaai in de papegaaien greep, vouwt de vleugel over zijn knie en knipt met de andere hand. Helemaal in zijn eentje.

Gr Corina

Ja zo doe ik dat ook, maar dan in een handdoek ;D Handdoek erover en koppie eruit en hupsekee...vleugel eruit ,stevig vasthouden op schoot en knippen. Alleen kan ik nu gewoon hun vleugels pakken en zo wieken...nog handiger ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2006, 18:42:27 pm »
Jaa dat is makkelijker. Maar ik krijg het niet voor elkaar om Kaya's vleugel vast te pakken zonder gebeten te worden.
En doe je de handdoek dan iets boven je hand rollen, zodat het daar dikker is en niet zo makkelijk in te bijten is?

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2006, 21:09:20 pm »
Een bult handdoek tussen mn hand en de kop idd. Net zolang morrrelen tot ze niet kunnen bijten, behalve in die doek ;) Eerst best even lastig t goed te krijgen, maar je wordt er steeds handiger in :)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2006, 21:55:55 pm »
Het is idd lastig. Ik heb hem even een paar keer de handdoek voor hem gehouden en over hem heen gelegd. Verder nog niets gedaan. Hij blijft redelijk zitten, dus misschien is dit wel een optie op het knippen zelf bij te houden. Ik ga het in ieder geval proberen. Alle tips zijn welkom!

Ben alleen bang dat ik zijn keel dichtknijp! :CENS  :-[  ;D
Maar ik zal zachtjes doen!  :)

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2006, 21:58:10 pm »
Nee, dat valt dus echt heel erg mee! Daar was ik eerst ook bang voor, maar ze wurmen zich zo los :) , je voelt dus vanzelf hoe strak je hem vast kunt houden ;) Misschien zijn er sterke woeste kerels die t in 1 keer veeeeel te hard zouden doen, maar volgens mij hoef jij je daar niet druk om te maken hoor ;D

Igor

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2006, 09:03:07 am »
In een boek wat ik heb staat een stuk over het pakken van je gaai met een handdoek. Ik zal het vanavond wel ff opzoeken.
Ik weet in ieder geval zeker dat daar ook iets in staat over de luchtpijp. Je hoeft bij een papegaai niet zo bang te zijn om die dicht te drukken omdat de luchtpijp volledig bestaat uit kraakbeen dus dat is veel steviger dan bij zoogdieren bv. Ik heb dit toen ik het las ook nagezocht op internet omdat het mij al was opgevallen dat bv de VA de hals van een gaai heel stevig vastpakt en ik vroeg me af of dit daar mee te maken zou kunnen hebben. Ik kon toen inderdaad overal vinden dat bij vogels de luchtpijp heel anders in elkaar zit dan bij bv mensen en veel steviger is. :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2006, 09:06:47 am »
In een boek wat ik heb staat een stuk over het pakken van je gaai met een handdoek. Ik zal het vanavond wel ff opzoeken.

Heel graag. Dank je!

Ja die papegaaien greep is idd gewoon om de hals met je vingers onder zijn kaak/ ondersnavel. En dan kunnen ze geen kant uit. Het ziet er ook erger uit dan dat het is! Heb ik begrepen!

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2006, 18:07:52 pm »
zo pakt hedwig ze ook altijd en dan drukt ze ze tegen dr borst aan en dan spreid ze de vleugel over haar tiet uit zeg maar hahaha ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2006, 18:54:14 pm »
Ja dat had die jongen niet!  ;D  ;D

Caiolinda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2006, 19:03:26 pm »
Ik moet wel zeggen die papagaaien greep ziet er makkelijker uit als het is hoor  :)

Als de va het doet dan denk je ja dat doen we wel even maar valt flink tegen.  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: juli 13, 2006, 00:12:00 am »
ik dacht ook dat het makkelijk was,niets is minder waar
maar ervaring maakt kunst zeggen ze