Auteur Topic: Hoe oud was jouw gaaitje toen hij begon te praten en wat was zijn eerste woordje  (gelezen 4238 keer)

Sanco

• Gast
Re: Hoe oud was jouw gaaitje toen hij begon te praten en wat was zijn eerste woordje
« Reactie #15 Gepost op: juli 12, 2006, 11:41:06 am »
Haha dat was ik helemaal vergeten! ;D Bob laat ook scheten :-[
Is wel grappig, want op de een of andere manier heeft hij de link gelegd tussen een scheet en poepje doen (en we nemen hem echt niet mee naar het toilet hoor!),
dus tegenwoordig maakt hij eerst een scheetgeluid voordat hij poept :thumsup: ;D Is heel handig want dan kan ik snel iets onder zijn kontje leggen :thumsup:
Dus ik denk dat het wel handig is om op te letten met het boeren!

Hahahha  ;D :a036:  Ja linken leggen kunnen bbtjes dus ook! Net als dat ie je roept als ie geknuffeld wil worden. Echt zo leuk!

Loesje

• Gast
Re: Hoe oud was jouw gaaitje toen hij begon te praten en wat was zijn eerste woordje
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2006, 11:42:54 am »
Ja ze zijn niet gek :P ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2006, 11:45:15 am »
 ;D  ;D

Ik sta er nog steeds verbaasd over dat coco nog geen scheldwoorden ofzo kent. Als er iets niet goed gaat of uit mn handen valt ofzo....  :-[  Vloeken doe ik niet veel dus zo'n vaart zal het niet lopen, gelukkig!

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2006, 12:03:30 pm »
;D  ;D

Ik sta er nog steeds verbaasd over dat coco nog geen scheldwoorden ofzo kent. Als er iets niet goed gaat of uit mn handen valt ofzo....  :-[  Vloeken doe ik niet veel dus zo'n vaart zal het niet lopen, gelukkig!

Gr Corina

Ja echt he! Ik heb dat ook, mijn favoriet is dan ook k*t! Lekker kort en krachtig  :) Dat zal voor Tony dan geen probleem zijn het over te nemen..  :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2006, 12:09:28 pm »
 ;D 

Nee dat zal inderdaad geen probleem zijn! ;D ;D

Coco is nu 3 en ook al 3 jaar bij mij, dus aan de ene kant best netjes, dat het nog zo'n nette gaai is qua taalgebruik!  :)

Sanco

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2006, 12:16:59 pm »
Ja heel knap hoor, hoe doe jij dat!??  ;D Als er bij mij iets misgaat of ik stoot mijn teen ofzo dan kan ik me echt niet inhouden hoor!
Meestal loop ik dan gauw door naar de gang om daar een potje te mopperen  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2006, 14:28:48 pm »
 :)

Mati en Coco zijn bij mij gekomen toen ze 5 mnd waren.
Na nog geen 2 weken leek het alsof ze zeiden: kom maar  :o
Ik dacht dat het niet kon maar het werd steeds duidelijker dus het was wel zo  ::)
en op allerlei verschillende tonen,van heel blij tot heel medelijdend  :)
Ze hadden in de winkel ws al een en ander geleerd  :thumsup: 

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: juli 12, 2006, 16:59:41 pm »
Skye ons valkje zei met met 5 maanden "hoera"! :thumsup: Knapste valkje van de klas!
Ik zing vaak voor hem van: hoera hoera is de koffie nog niet klaar enz. :cool:
Helaas zegt ie het niet vaak en is er nog geen ander woordje bijgekomen.
Wel kan hij al verschillende melodietjes fluiten, vooral op zijn Hedwig's Theme uit Harry Potter ben ik erg trots!  :a036:
Ik heb overigens wel gelezen dat fluiten voor een kromsnavel gemakkelijker is dan praten en dat ze dus eerder fluiten overnemen. En als je heel graag wilt dat je gaai leert praten dat je dan eerst woordjes moet zeggen en pas als ie praat fluitjes en melodietjes moet aanleren.

Sanco

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 12, 2006, 19:01:17 pm »
Skye ons valkje zei met met 5 maanden "hoera"! :thumsup: Knapste valkje van de klas!
Ik zing vaak voor hem van: hoera hoera is de koffie nog niet klaar enz. :cool:
Helaas zegt ie het niet vaak en is er nog geen ander woordje bijgekomen.
Wel kan hij al verschillende melodietjes fluiten, vooral op zijn Hedwig's Theme uit Harry Potter ben ik erg trots!  :a036:
Ik heb overigens wel gelezen dat fluiten voor een kromsnavel gemakkelijker is dan praten en dat ze dus eerder fluiten overnemen. En als je heel graag wilt dat je gaai leert praten dat je dan eerst woordjes moet zeggen en pas als ie praat fluitjes en melodietjes moet aanleren.

Ja klopt ja dat heb ik ook gehoord! ik denk dat ik dus maar niet meer zoveel moet fluiten tegen tony. Hij kan het alleen zo mooi!  :hart:

Maar dat jouw valkje dat kan is echt knap! Vooral gewoon echte liedjes.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2006, 20:02:17 pm »
joly was 7 mnd en het eerste woordje was kiekeboe

nu is hij 11 mnd en klets heel wat af

in 1 mnd had hij heel wat nieuws bijgeleerd
stap op
goed zo
pitbull
spuugzat
roco
hop hop hop
joly
la la la zingt hij als er veel herrie is
sultan
sorry

als ik aan de computer zit dan kletst joly heel veel en ik kletst gewoon terug.
en de woorden die ik tegen de honden zegt vind hij soms ook wel leuk

en hij kletst ook gewoon als er visite is, dat is ook wel erg leuk

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #25 Gepost op: juli 13, 2006, 00:07:51 am »
flipke was ongeveer 5 of 6 maand toen hij voor de eerste keer luid en duidelijk "dikkop" zei
nu brabbelt hij veel meer,soms verstaanbaar  soms niet
en sinds een tijdje tijdens zijn kroeluurtje,net voor het slapen gaan zing ik zijn liedje en daar luister hij fel naar en word er heel rustig van
het gaat zo
"dag men liever schattebol,als ik jou zie komt men hartje vol,
als ik jou kus dan val ik in slaap,meer van liefde als van vaak"
en we zien hem ervan genieten,
men man gaat het eens proberen te filmen,maar dan mogen jullie niet lachen als ik wat vals zing hé

Sanco

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 13, 2006, 09:44:20 am »
flipke was ongeveer 5 of 6 maand toen hij voor de eerste keer luid en duidelijk "dikkop" zei
nu brabbelt hij veel meer,soms verstaanbaar  soms niet
en sinds een tijdje tijdens zijn kroeluurtje,net voor het slapen gaan zing ik zijn liedje en daar luister hij fel naar en word er heel rustig van
het gaat zo
"dag men liever schattebol,als ik jou zie komt men hartje vol,
als ik jou kus dan val ik in slaap,meer van liefde als van vaak"
en we zien hem ervan genieten,
men man gaat het eens proberen te filmen,maar dan mogen jullie niet lachen als ik wat vals zing hé

Ohhh dat liedje wat lief zeg!  :hart:  Nee natuurlijk gaan we niet lachen! Ik ben echt benieuwd.

Africangrey

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 13, 2006, 11:05:37 am »
Jamie was een maand of 4 toen hij duidelijk zei: kiekeboe.
Haha, echt een favoriet eerste woordje bij gaaien geloof ik ;D
Daarna zei hij het een hele tijd niet meer, ik dacht nog, ik heb het me zeker verbeeld :)
Nu zegt hij het alweer een poosje, als ik me verstop en plotseling weer laat zien zegt hij meteen: Kiekeboe!  ;D zo grappig is dat.
Nu is hij bijna 8 maanden en zegt:
Kom
Kom op
Kiekeboe
Kus (met een slissende S) :)
Knap hoor!
Hou op!
Als ik vraag wat doet de poes, kikker, hond doet hij die dierengeluiden.
Is zo leuk, zeg ik 'wat doet de hond?'  Woef! zegt hij dan ;D ;D
Hij kan ook blaffen als een echte hond, aan de overkant wonen mensen met 5 honden :o

Verder wat onverstaanbaar gebrabbel, hij is nog aan t oefenen ::)
En oh ja als hij iets doet wat niet mag zeg ik: Pas op hoor, zegt hij meteen è-è-è-è!!

Gr
Ineke

Sanco

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 13, 2006, 11:41:52 am »
Jamie was een maand of 4 toen hij duidelijk zei: kiekeboe.
Haha, echt een favoriet eerste woordje bij gaaien geloof ik ;D
Daarna zei hij het een hele tijd niet meer, ik dacht nog, ik heb het me zeker verbeeld :)
Nu zegt hij het alweer een poosje, als ik me verstop en plotseling weer laat zien zegt hij meteen: Kiekeboe!  ;D zo grappig is dat.
Nu is hij bijna 8 maanden en zegt:
Kom
Kom op
Kiekeboe
Kus (met een slissende S) :)
Knap hoor!
Hou op!
Als ik vraag wat doet de poes, kikker, hond doet hij die dierengeluiden.
Is zo leuk, zeg ik 'wat doet de hond?'  Woef! zegt hij dan ;D ;D
Hij kan ook blaffen als een echte hond, aan de overkant wonen mensen met 5 honden :o

Verder wat onverstaanbaar gebrabbel, hij is nog aan t oefenen ::)
En oh ja als hij iets doet wat niet mag zeg ik: Pas op hoor, zegt hij meteen è-è-è-è!!

Gr
Ineke

Wat knap hee! volgens mij komt dat niet zo heel vaak voor dat ze met 4 mnd al wat zeggen? En wat leren ze dan snel bij zeg! En hoe heb jij hem die geluidjes geleerd dat hij dat zegt als jij aan hem vraagt wat voor geluiden ze maken?

Africangrey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 13, 2006, 12:19:51 pm »
Ja gewoon dat zinnetje zeggen en dan het dierengeluid erachteraan.
Dat klinkt voor geen meter maar goed ;D ;D