Auteur Topic: 2ehands kooien... ja of nee  (gelezen 9764 keer)

Dorian

• Gast
2ehands kooien... ja of nee
« Gepost op: juli 12, 2006, 12:52:03 pm »
Hallo,

Nu ik me aan het verdiepen ben in de aanschaf van een papegaai, moet ik me ook verdiepen in de aanschaf van een kooi.
Ik vroeg me af of het aanschaffen van een 2ehands kooi wel of geen goed idee is. Met name omdat ik geen idee heb of het mogelijk is ook via een kooi ziektes over te brengen.

Tips?

Sanco

• Gast
Re: 2ehands kooien... ja of nee
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2006, 12:57:29 pm »
Volgens mij kun je best een 2e hands kooi kopen. Het ligt er natuurlijk aan wat voor vogel erin heeft gezeten en of hij is overleden of wat dan ook, en waaraan. Maar als je hem goed desinfecteert denk ik niet dat het heel erg uitmaakt hoor.

charon

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2006, 13:02:45 pm »
Er zijn best veel mensen die een 2e hands kooi kopen.

maar zeer zeker goed desinfecteren!

Je moet alleen wel uitkijken dat je niet te veel geld neerlegd voor bijv. een" imitatie" kooi

Heb ik zelf nl. gehad zag er  mooi uit etc. , maar na een paar maanden kwam de verf er zo afzetten en dat is wel balen

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2006, 13:04:47 pm »
Er zijn best veel mensen die een 2e hands kooi kopen.

maar zeer zeker goed desinfecteren!

Je moet alleen wel uitkijken dat je niet te veel geld neerlegd voor bijv. een" imitatie" kooi

Heb ik zelf nl. gehad zag er  mooi uit etc. , maar na een paar maanden kwam de verf er zo afzetten en dat is wel balen

Ja daar moet je inderdaad wel goed op letten! Ik weet niet wat voor papegaai je graag wilt, maar ze knagen bijna allemaal wel eens aan de tralies. Het verstandigste is dan wel om een kooi te nemen die gepoedercoated is (dwz een laagje over de tralies waardoor er geen metaal of wat dan ook vrijkomt tijdens het knagen of klimmen) je betaalt dan waarschijnlijk wel ietsje meer...

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2006, 13:10:31 pm »
Zoals het er nu uitziet willen we graag een Rose kaketoe. Deze beslissing is absoluut nog niet definitief hoor.

Desinfecteren... Met wat? Maakt dat nog wat uit?

Sanco

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2006, 13:25:58 pm »
Zoals het er nu uitziet willen we graag een Rose kaketoe. Deze beslissing is absoluut nog niet definitief hoor.

Desinfecteren... Met wat? Maakt dat nog wat uit?

Ik las het net in je andere topic ja, dat je een Rose kaketoe wilt  :)
Als desinfecteringsmiddel kun je eventueel Halamid-D gebruiken.  Dat werkt tegen bacterien, schimmels en virussen. Wel goed naspoelen met water natuurlijk.. Ik denk dat je dat wel kunt kopen in de dierenwinkels.

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2006, 13:34:32 pm »
Okay, dank je.

Ik zal maar es wat gaan rondspeuren op sites.

Denk dat ik uiteindelijk toch gewoon een nieuwe kooi koop hoor.
Ik ken mezelf intussen goed genoeg om te weten dat als ik dan toch bezig ben met geld uitgeven....

Dan ga ik voor het mooiste. Haha. Oefie, wat erg.

:)

Sanco

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2006, 13:37:13 pm »
Okay, dank je.

Ik zal maar es wat gaan rondspeuren op sites.

Denk dat ik uiteindelijk toch gewoon een nieuwe kooi koop hoor.
Ik ken mezelf intussen goed genoeg om te weten dat als ik dan toch bezig ben met geld uitgeven....

Dan ga ik voor het mooiste. Haha. Oefie, wat erg.

:)

Hahaha dat had ik ook!  ;D Toen ik Tony ging ophalen bij de kweker heb ik gelijk ook een heel arsenaal aan speeltjes en lekkers meegenomen. En dan let ik ook niet echt op wat het kost want dan wil ik het toch sowieso hebben.. Echt te erg!  ::)

Igor

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2006, 14:40:00 pm »
Dan zou ik kijken naar een mooie RVS kooi :)
Die van Villa Filou (www.villafilou.nl) zijn erg mooi en heel gaai vriendelijk :thumsup:

Sanco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2006, 14:40:53 pm »
Dan zou ik kijken naar een mooie RVS kooi :)
Die van Villa Filou (www.villafilou.nl) zijn erg mooi en heel gaai vriendelijk :thumsup:

maar niet echt portomonnee-vriendelijk   :o

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2006, 14:43:34 pm »
Of een voliere van the Birdman?

Ik ben zelf nog steeds heel blij met mn montana kooi!
Ik heb bij Kaya een nep jockkooi gekregen. Maar wat een verschil zeg.  :o

Igor

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2006, 14:57:56 pm »
Hartstikke duur zo'n RVS kooi, maar omdat Dorian zegt dat ze dan toch niet meer naar geld kijkt en het mooiste wil.... :) ;)

Dat is ook een goede tip over The Birdman. Ik heb toevallig zelf net een offerte aangevraagd. De prijzen vallen best mee en je kunt zelf precies de maat aangeven, ideaal. Wij doen het nu niet, omdat de kooi van de aga's nog helemaal goed is en we willen graag twee bij elkaar passende kooien. Ik ga de kooi voor onze edel dus zelf maken (net als ik met die van de aga's heb gedaan), maar als we ooit gaan verhuizen dan denk ik dat er twee nieuwe kooien komen van Mark (of van Villa Filou als ik de loterij tussendoor heb gewonnen :P)

Dorian

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 12, 2006, 15:04:26 pm »
Ik kreeg net dit:

Hoi,

Ik las dat je een kooi zocht.Ik heb een nog bijna nieuwe staan (ruim 5mnd gebruikt)
Het is een montsna-kooi type finka.Ik heb er zelf randjes van perplex aan gemaakt
zodat je het rooster er evt uit kan laten.Ik doe 'm weg omdat ik een voliere heb gebouwd
in de woonkamer en daar heb ik alle vogels in gezet.Ik wil er € 175,- voor hebben,heb 'm bij
pets place gekocht voor €299,-.
Als je interesse hebt hoor ik het wel,anders succes.

Groetjes Antonia

Zo'n maffe toeval, omdat ik ergensanders in het forum op het zelfde moment een berichtje plaatste dat ik nog geen kooi heb....
Ga even zoeken naar info over deze kooi.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: juli 12, 2006, 16:37:23 pm »
Je kan het ook doen zoals wij; wij hebben een mooie 2-handse kooi gekocht (van een goed en degelijk merk) voor echt heel weinig (wel lang naar gezocht overigens), die is ontsmet met een middel op chloorbasis (anders doodt het niet alles), goed afgespoeld en ligt nu te wachten op zolder. Als de gaai komt, gaat ie de eerste tijd daarin en dan als we ervaring hebben, weten welke plek bij de gaai favoriet etc etc, dan gaan wij een kooi op maat laten maken.
Succes!

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 12, 2006, 20:32:01 pm »
Villa Filou geeft niet eens een prijs. Dat gaat dus ver boven mijn budget.
Ik wil niet heel hard letten op geld, maar dat vind ik in eerste instantie toch wel overdreven.

Oja, ik heb het aanbod dat ik kreeg van Antonia natuurlijk ook nog.
Maar diezelfde kooi krijg je bij Happybird voor 199 e.
En das wel echt dezelfde.
Dus in dat geval zou ik voor een nieuwe gaan denk ik.

Iemand anders nog tips om te kijken naar een kooi. Waar, bij wie, waarom...
Waarop letten.

En wat is zeker noodzakelijk voor een Rose?