Auteur Topic: 2ehands kooien... ja of nee  (gelezen 9816 keer)

Captain jack

• Gast
Re: 2ehands kooien... ja of nee
« Reactie #45 Gepost op: juli 28, 2006, 11:01:32 am »
Ik wilde niet een topic beginnen terwijl er al 1 bestaat vandaar dat ik hier mijn vraag plaats.

Volgens mij had ik het ergens al gelezen maar ik kon het niet meer terug vinden ook niet met de zoek mogelijkheid.

Ik heb deze kooi gisteren tweedehands gekocht:
en ik heb eerder aangeven in topic dat ik graag 2 grijze wil maar ik vrees dat het niet gaat met de afmeting van de kooi die ik nu heb (B61 x D56 x H160 cm zonder opvangrand).

Ik zou heel graag jullie mening hier over willen horen.

mvg.

Eric

Cosch

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juli 28, 2006, 11:14:33 am »
Nee is veel te klein. Eigenlijk al voor 1 grijsje! 

Gr Corina

Dorian

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juli 28, 2006, 11:17:28 am »
Zou ik nooit twee inzetten.

Wij hebben een iets grotere (Barcelona geloof ik) en die vinden we al redelijk klein voor Pinkey (rosekaketoe)...
We houden hem wel omdat we ook meerdere keren begrepen hebben (was ook verhaal van Sjaak van Dieca) dat vogels zich wel fijn voelen in een niet megakooi.
Pink vind haar kooi prachtig, maar zodra ze meer ruimte heeft, komt er echt een grotere.

Zou het voor twee grijzen dus nooit doen...

Captain jack

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juli 28, 2006, 11:57:48 am »
Bedankt voor jullie antwoorden !!!

Het is wel spijtig wilde echt graag 2   en het is een beetje mijn eigen schuld ik keek namelijk naar de afmeting met de de opvangrand is niet slim !!

Dus het wordt nu 1 Grijze en dan maar weer kijken naar een grotere kooi !!

Mvg.

Eric

Jarie

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juli 28, 2006, 15:22:22 pm »
Ik wil niet eigenwijs doen ofzo,maar zo,n eentje wou ik ook kopen voor Jarie.
Hij zit het liefst op 1 plek vlak naast zijn speeltje en klimt alleen naar beneden om te drinken en of eten. :-[Ik vond m wel groot zat eigelijk.....nou moet ik zeggen dat het mischien ook wel per vogel verschillend is( rustig of druk) EN ik laat altijd de bovenkant open ::) He, nou weet ik het niet meer(twijfel twijfel) :angry:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #50 Gepost op: juli 28, 2006, 15:39:16 pm »
ik heb ook de king besteld. Pika zit het grootste gedeelte van de dag los en vliegt dat het een lieve lust is. De kooi gebruikt ze alleen voor slapen, eten en haar favo speeltje. Natuurlijk is een kooi nooit groot genoeg, maar het hangt wel van de vogel af wat die ermee doet. Heb ook gelezen dat er hier een paar gaaien zijn die liever in de kooi zitten ook al is de deur open, met een kleinere kooi zullen ze waarschijnlijk er liever uit zijn.Bij mij is dat gelukkig geen probleem :)

gr jeannette

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juli 28, 2006, 15:40:37 pm »
Nou ik persoonlijk vind hem veel te klein voor een papegaai. 80 cm breed is toch wel het minimum vind ik!
Ze zitten hele tijden in die kooi. ze kunnen in die van 60 cm amper een vleugels  wijs doen, bij wijze van spreken.
En je hang er nog van alles in!  ???

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #52 Gepost op: juli 28, 2006, 18:12:55 pm »
Sorry maar wat noem jij een hele tijd? Bij mij zit ze 's morgens 2 uurtjes in de kooi 's middags een uurtje en 's avonds vanaf 10 uur.

gr jeannette

Captain jack

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juli 28, 2006, 18:36:56 pm »
Mijn bedoeling is dat hij/zij de hele dag de keuze heeft om de kooi wel of niet te verlaten dar naast is de kooi van boven open.
Ik hoop dat juist dat ten goede komt van zijn beperkte ruimte van de kooi die ik nu heb.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #54 Gepost op: juli 28, 2006, 18:47:35 pm »
Hier net zo Ik wacht nog op de levering van kooi + standaard. Pika is een goede voorzichtige vlieger dus de kooi staat in 1 hoek en standaard zo ver mogelijk weg nu heeft ze nog een noodstandaard van wilgen als 2de landplaats. Maar mevrouw is behoorlijk eigenwijs en vind de salontafel ook errrrrrrrrrg interressant.

parrotqueen

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juli 28, 2006, 19:12:29 pm »
Ik heb laatst een grote 2dehands kooi gekocht. Ik heb hem met een steamcleaner uitgestoomd en nog daarna met dettol schoongemaakt en dan met veel water nagespoeld.  door met hete stoom te werken gaan veel bacterien en ziektes kapot.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #56 Gepost op: juli 28, 2006, 19:20:14 pm »
lijkt me prima oplossing :thumsup:

parrotqueen

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juli 28, 2006, 19:36:01 pm »
dankje

:-[

Cosch

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: juli 28, 2006, 23:37:04 pm »
Sorry maar wat noem jij een hele tijd? Bij mij zit ze 's morgens 2 uurtjes in de kooi 's middags een uurtje en 's avonds vanaf 10 uur.

gr jeannette

Nou ja, bij mij zitten ze overdag in de kooi. Dus ik vin ddat ze ruimte genoeg moeten hebben!

parrotqueen

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juli 29, 2006, 10:42:59 am »
Die van mij zit nooit in de kooi, maar op een stok die boven op zijn kooi is. Hij gaat alleen naar binnen om te eten en te drinken. Slapen doet hij ook niet in de kooi. Eerst had ik moeite met hem uit de kooi te krijgen en nu krijg ik hem er niet in. Nouja het wil wel lukken maar dan spreekt hij niet meer en zit hij maar zielig  en dat wil ik mijn dier niet aandoen.