Auteur Topic: bijten  (gelezen 3520 keer)

micheline

• Gast
bijten
« Gepost op: juli 13, 2006, 14:44:23 pm »
wie kan tips geven over hoe ik mijn timney afleer om anderen te bijten. Hij doet het vooral bij mijn dochter van 9 jaar. Hij aanvaardt wel speeltjes enz van haar maar ze mag hem niet aaien terwijl hij van mij niets liever heeft.

Sanco

• Gast
Re: bijten
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2006, 14:50:14 pm »
Je kan proberen om je dochtertje hem wat zonnepitjes aan te bieden. Vooral heel kalm laten doen als ze bij hem in de buurt is. Geen onverwachte bewegingen maken enzo. en dan elke keer opbouwen, voorzichtig, tijdens dat hij het zonnepitje eet, over z'n bolletje aaien (hij kan dan toch niet bijten want zijn mond zit dan vol  :))

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2006, 15:06:57 pm »
Misschien komt ze wat bedreigend over op hem. En niet alle gaaien willen maar door iedereen geaaid worden. Coco moet daar ook niks van hebben terwijl kaya bij iedereen koppiekrauw vraagt! Vaak alleen door de persoon waar ze het meeste mee hebben. Jij in dit geval! En misschien toont je dochter nu wel angst en daar maken ze ook graag gebruik van.

Ik zou het ook zo doen, dat je haar lekkere dingen laat geven! En zo proberen of ze een band opbouwen!

Gr Corina

micheline

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2006, 15:24:11 pm »
inderdaad, ondertussen vertoont ze angst en hij doet bijna niets liever dan haar angst opwekken. Althans die indruk heb ik. Hij benadert haar zelf als hij uit de kooi is maar van zodra zij hem benadert bijt hij.  En hij bijt tamelijk hard. Daarentegen beet hij mij ook eens, maar dan wel zacht, en toen ik au zei begon hij gekke met zijn kop op en neer te doen alsof hij een lachbui had. Zou hij mijn dochter haar vinger echt gevaarlijk kunnnen verwonden en zou de gaai (ik heb hem pas 3 weken) nu al zo duidelijk eenkennig kunnen zijn ? Het lijkt er wel op.

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2006, 15:33:21 pm »
Nou ik denk dat je even onderschat hoe snel ze weten hoe ze hun zin moeten krijgen. Je manipuleren eigenlijk!
Doordat zij angst toont weet hij dat hij door dreigen alleen al, haar van zich vandaan kan houden! En doordat jij au roep, denkt hij: he dat is een leuk spelletje. Als ik dat doe krijg ik een leuke reactie. Verklaart het dansen een beetje!  :)
Dus als jij het voor elkaar kunt krijgen dat je geen kik geef, als hij bijt. Dan is de lol er snel vanaf en bereikt hij er niks mee. (makkelijker gezegd dan gedaan hoor!  :cry:)

Je dochter lijkt me een ander verhaal.
Maar ik zou het niet toe staan dat hij haar bijt. Want ze kunnen idd heel hard bijten als ze willen.

Ik vind het heel lastig, want aan de ene kant wil je haar ook niet bang maken voo rhem. maar ik zou het toch voorkomen dat hij de kans krijgt om haar te bijten. Ik zou denk ik zorgen dat zij hem even paait met lekker dingen geven en even niet meer proberen te aaien totdathij wat meer gewend is.
Ik hoop dat anderen je nog tips kunnen geven.

Gr Corina

micheline

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2006, 15:46:52 pm »
bedankt Corina. Ik zal je tips zeker uitproberen. Ik kan er wel tegen (denk ik) als hij bijt om ook van mij af te bijten. En mijn dochter zal ik inderdaad zachtjes aan hem moeten laten wennen. Haar beheersing zal hier ook van belang zijn want zij geeft veel reactie, au, oe, springen enz en zijn bijtgedrag brengt hem dus wat op. Verder ben ik dol op mijn timney, na 3 weken praat, zingt, fluit, danst hij en is volledig tam. Ik mag overal aan hem komen, en hij wil echt veel bij mij zijn. Ik heb er dus ongelooflijk veel plezier aan en had nooit gedacht dat liefde zo snel kon groeien.

groetjes

micheline

micheline

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2006, 15:49:11 pm »
hij zit zelfs met zijn kop in mijn decollete terwijl ik hem krauw en dat gemakkelijk gedurende een halfuurtje. LIef toch.[

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2006, 15:53:00 pm »
 ;D  ;D

Ja hartstikke lief!
Zo te horen heb je het inderdaad getroffen met een lieverd!
(maar ook een slimmerd  ;))

Succes en hou ons op de hoogte he!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2006, 16:09:57 pm »
héhé wat een lieve gaai heb je daar
je zegt dat hij 3 weken bij jullie is,hoe oud is hij dan ,dat hij zoal vanalles kan

en euh.... het bijten kan echt venijnig zijn zenne

Igor

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 13, 2006, 16:21:56 pm »
Hmmm, dat heb ik nou nooit als ik mijn hoofd in het decollete van een vrouw steek, dat ze me dan een lieverd vinden ;) :P :-[ :)

Zo te horen heb je het erg getroffen met je grijsje :thumsup: Ik zou inderdaad wel even opletten, want als hij door krijgt dat hij jou of je dochter kan manipuleren, dan kun je daar later nog veel last van krijgen. Beter nu even voorzichtig & duidelijk zijn.
Welkom op het forum in ieder geval :-*

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: juli 13, 2006, 19:47:12 pm »
Hoi,

Terwijl ik je verhaal lees bedenk ik me dat het wel handig zou zijn als je het boek van Bonny Talsma aanschaft. Dat is recent uitgekomen en het heet: GEK van mijn vogel (ISBN 90.810533-1-0, NUR 430, www.papegaaienhulp.nl).

Er staan ontzettend veel tips in hoe je een bepaald gedrag van een papegaai om kunt buigen. Echt een aanrader.

Succes, Nel

Sanco

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 13, 2006, 22:05:43 pm »
bedankt Corina. Ik zal je tips zeker uitproberen. Ik kan er wel tegen (denk ik) als hij bijt om ook van mij af te bijten. En mijn dochter zal ik inderdaad zachtjes aan hem moeten laten wennen. Haar beheersing zal hier ook van belang zijn want zij geeft veel reactie, au, oe, springen enz en zijn bijtgedrag brengt hem dus wat op. Verder ben ik dol op mijn timney, na 3 weken praat, zingt, fluit, danst hij en is volledig tam. Ik mag overal aan hem komen, en hij wil echt veel bij mij zijn. Ik heb er dus ongelooflijk veel plezier aan en had nooit gedacht dat liefde zo snel kon groeien.

groetjes

micheline

Je bent er in ieder geval serieus mee bezig en dan ben je al meer dan 50% op weg hoor! Er zijn genoeg mensen die hierdoor hun papegaai verkopen dus er gewoon vanaf willen. Super dat je er tijd en energie in wilt steken! Zo geef je ook het goede voorbeeld aan je dochter!

coco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2006, 01:02:06 am »
Hmmm, dat heb ik nou nooit als ik mijn hoofd in het decollete van een vrouw steek, dat ze me dan een lieverd vinden ....hihihi igor, dat pak je ook niet goed aan, dat moet je met beleid doen :) gewoon voorzichtig je kopje richting boezem en dan maar HOPEN dat ze je lief genoeg vinden hahaha ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2006, 06:56:06 am »
 ;D  ;D
bereid je voor op het tegengestelde effect!  ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 14, 2006, 07:11:54 am »
;D ;D
bereid je voor op het tegengestelde effect! ;D

Hoezo, de tips van de vorige spreker zijn duidelijk en in mijn ogen erg zinvol.  :CENS
Wat kan er mis gaan  ???