Wil je wel geloven dat ik zoiets had van: Nee, he! Nu alweer?

Het lijkt nog zo kort geleden dat Toontje, Mexx en Bruut hier weggingen. Van mij hadden ze best even over mogen slaan, maar ja, de natuur lijkt zich niet te dwingen.
Ik kreeg ook geen aanwijzingen dat ze aan het broeden gingen, alleen mijn intuitie zei: ga eens kijken in dat broedblok (of zou Mammagaai telepathisch communiceren?).
Het enige nadeel is dat ze weer in een periode zitten van terugval in het accepteren van gevarieerd voer (dwz, dan willen ze weer geen pellets eten en wat fruit betreft alleen appel). En dus moet ik weer heel goed opletten wat ze wel en niet pakken en ze soms ook min of meer dwingen om ook ander voer te pakken. Dat lukt wel, hoor, maar ik ben altijd een beetje huiverig dat ze dan te weinig binnen krijgen als ze in hun broedperiode gaan zitten nukken. En juist omdat die twee dus twee rondes in het jaar willen doen, vind ik gevarieerdheid en goede omstandigheden wel een heel belangrijke basis voor hun welzijn.
Gisteren was de bak met pellets weer schoon op, dus ik denk dat ze de hint wel weer opgepakt hebben

.
Ik denk dat ik maar wel dat speeltje uit de ren haal. Oke, ik weet je moet eigenwijzer zijn dan je gaai, maar ik zie Pappagaai zo graag in de buitenvoliere en ik zie hem daar nooit meer sinds dat speeltje erhangt. Kan het altijd weer terughangen als het effect van weghalen toch nihil is.