Auteur Topic: cootje houdt niet van speelgoed  (gelezen 1242 keer)

micheline

• Gast
cootje houdt niet van speelgoed
« Gepost op: juli 16, 2006, 15:08:19 pm »
waarom kijkt mijn cootje niet om naar speelgoed ? Ik vrees dat hij zo meer risico loopt zich te gaan vervelen als ik terug ga werken. Hij is reeds volwassen en ik heb hem pas 3 weken. Waarschijnlijk heeft hij het nooit geleerd. Hoe kan ik alsnog zijn interesse wekken ?

MICHELINE

Caiolinda

• Gast
Re: cootje houdt niet van speelgoed
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2006, 15:28:33 pm »
Er eerst een beetje zelf mee spelen haar het laten zien. En zo opbouwen als jij er mee gaat spelen wordt het daarna vast wel een stuk leuker om er naar toe te gaan en mee te spelen.

Succes

dutchgerard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2006, 16:33:08 pm »
Hier hetzelfde hoor, een walnoot slopen vindt Gino nog wel leuk en wat door zijn kooi klimmen maar speeltjes interesseren hem niet zo.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2006, 16:51:57 pm »
geef ze een bel in de kooi, de meeste papegaaien vinden dat het einde

en voor de andere speeltjes kom er best een tijd dat ze het wel leuk gaat vinden

dutchgerard

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2006, 17:02:48 pm »
Na 11 jaar? Ik hang ook regelmatig iets nieuws op maar dat boeit hem allemaal niet. Verder is hij best vrolijk en gaat ook regelmatig mee naar buiten maar spelen?

micheline

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2006, 19:35:31 pm »
Zo'n vreemde vogel is het dus niet. Ik zal nog wel proberen hem ergens mee te boeien maar ik moet me dus niet zo veel zorgen maken als hij niet reageert. Ik wil gewoon zeker zijn dat hij zich goed in zijn veren voelt, eventueel in mijn geval zonder speelgoed. Trouwens, sloopwerk, zoals jullie dat noemen, is ook heel erg beperkt. Verse takken enz.. boeien hem maximum 1 minuut.

Micheline

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2006, 21:24:27 pm »
Mijn Sjakko vindt ook bijna niets interessant alleen: veters. Ik knoop er een paar in de kooi en die worden helemaal kapot gepluisd!! :)

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2006, 00:22:02 am »
Je moet het uitvinden dnek ik. Mijn gaaien vinden dat hard plastic speelgoed helemaal niks. Kijken ze niet naar om.
Maar touw en leer en hout weer wel.
Kaya is helemaal te porren voor een lege wcpapierrol. Zo kom je er vanzelf achter, door van alles te proberen!

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2006, 08:51:48 am »
Misschien kun je wat speelgoed halen waar je wat lekkers in kunt verstoppen. Bijvoorbeeld zo'n kluisje wat hij moet opendraaien en dat er dan zonnepitjes inzitten (of iets anders wat ie lekker vindt). Misschien houdt dat hem wel bezig.