Auteur Topic: voedsel ophalen  (gelezen 1960 keer)

Sanco

• Gast
Re: voedsel ophalen
« Reactie #15 Gepost op: juli 21, 2006, 08:55:45 am »
 :CENS het probleem is dat coco niet graag speelt, ik moet er dus nog aan werken om hem inderdaad met andere zaken te boeien. :elvis:

Wat je kunt doen, en dat deed ik met Tony ook toen ik hem net had. (hij was namelijk een beetje bangig voor speelgoed) Ik leg dan een handdoek op de eettafel, zet hem daar neer en pak wat speelgoed. Ik ga er dan eerst zelf mee spelen, zogenaamd aanproeven, en dan enthousiast zeggen: Ohhhh wat heb ik hier een mooi speelgoed. (En dan het liefst mijn vriend erbij waar ik het dan aan kan laten zien, en dan dat hij ook zegt, jaaa wat een mooi speelgoed zeg, mag ik dat ook even vasthouden?) Nou Tony wist niet hoe snel hij erbij moest zijn. (Omgekeerde psychologie noemen ze dat volgens mij  :)) Je moet hem gewoon lekker nieuwsgierig maken. Desnoods begin je alleen met een wc rolletje en nog niet gelijk met fel gekleurd speelgoed wat hem misschien angstig kan maken. En dan gaat ie er vanzelf mee spelen. (Als hij het dan aanpakt of aanraakt, goed belonen met je stem en desnoods met een pitje) Als je dit vaak herhaald wordt ie vanzelf al enthousiast als je de handdoek erbij pakt en op de tafel legt. Dat heeft Tony tenminste wel. Die denkt dan YES we gaan lekker spelen!  :)