Auteur Topic: Hoe lang wachten voor vogel naar huis mag?  (gelezen 2801 keer)

Canis Lupus

• Gast
Hoe lang wachten voor vogel naar huis mag?
« Gepost op: juli 20, 2006, 18:35:10 pm »
Hoeveel weken wacht je best voor je een Senegal in huis haalt?  Mijn schoonvader wil er eentje kopen maar dat beestje is ochgod nog maar 5 weken oud.... Wat denken jullie?

Jonkie

• Gast
Re: Hoe lang wachten voor vogel naar huis mag?
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2006, 18:55:07 pm »
Ik weet er maar weinig van, maar 5 wkn is volgens mij niet oud genoeg...

gr.v. Gijs

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2006, 19:07:06 pm »
Heb 12 weken gelezen.... klopt dit? Vijf weken lijkt me ook veel te vroeg!

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2006, 19:44:26 pm »
Ja het is beter om de vogel te nemen als hij van de pap af is.
Grijsjes worden ook vaak rond 12 weken verkocht!

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2006, 19:55:56 pm »
Inderdaad, ik zou hem ook pas in huis halen als hij volledig zelfstandig kan eten. Dan is de kans op problemen gewoon veel kleiner..  ;)

jb

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2006, 22:05:00 pm »
Je moet de vogel absoluut pas meenemen als hij zelfstandig zaad/pellets eet, dat is niet voor de leeftijd van een maand of 3, dus op zijn vroegst met 12 weken. Eerder is vragen om problemen, zeker als je geen ervaring hebt. Alleen de verkoper heeft belang bij eerder verkopen: minder risico op uitval terwijl het geld al binnenkomt. Ik zou uberhaupt niet kopen bij iemand die voorstelt om ze zo jong op te halen.
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2006, 22:06:31 pm door jb »

Jonkie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2006, 13:47:42 pm »
Je moet de vogel absoluut pas meenemen als hij zelfstandig zaad/pellets eet, dat is niet voor de leeftijd van een maand of 3, dus op zijn vroegst met 12 weken. Eerder is vragen om problemen, zeker als je geen ervaring hebt. Alleen de verkoper heeft belang bij eerder verkopen: minder risico op uitval terwijl het geld al binnenkomt. Ik zou uberhaupt niet kopen bij iemand die voorstelt om ze zo jong op te halen.

Helemaal mee eens...

Loesje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2006, 21:42:21 pm »
5 weken is te jong, zeker als je niets van handopfok weet.
Bob kwam bij ons met 11 bijna 12 weken. Hij at al zelfstandig, maar kreeg nog 1 'troostvoeding' per dag.

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2006, 22:38:18 pm »

Hai,

verstandige taal , hopenlijk leest iedereen die een gaai wilt kopen dit  :thumsup: ,

mvg Frank

dutchgerard

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 22, 2006, 09:11:20 am »
Ik zou het eens aan een "kenner" vragen................ die verkoopt ze wel vanaf 3 weken!
Filialen in den Haag en Amsterdam.  :angry: