Je dochter kreeg een flinke hap...en toen? toen zette ze hem weg ofzo?

Dat was dus succes nummer 1. Vrij logisch dat hij daarna haar vriend (ik denk dat je dat bedoelde met haar... en verder niks ingevuld?) beet. Hij had immers succes die 1e keer en probeert t dus weer. Ik zeg niet dat je je niks van bijten aan moet trekken hoor! want t kan verrekte zeer doen. Probeer t te voorkomen en leer de momenten te zien waarop dit kan gebeuren.
Ik zou Fred dus niet wegdoen, maar t bijten gaan voorkomen. Niet op schoot en knuffelen ...zeker niet zolang dit soort dingen gebeuren...hooguit even als beloning voor iets, bv opstappen. En laat hem opstappen op een stok als iemand bang is dat hij bijt...en dan ook
direct die stok nemen, niet eerst proberen , laten bijten en dan pas een stok halen

. Hoe minder hij kan bijten en hoe minder succes hij ermee heeft...hoe eerder deze spiraal doorbroken wordt

Je zult dan maar moeten accepteren dat t geen knuffeldier is...hoe erg hij er soms ook van geniet

Mijn mening..Bijten is te voorkomen en je kunt dus best een band creeeren waarin je vrijwel nooit gebeten wordt en van daaruit gaan opvoeden en zoeken naar een ballans. Zoek t probleem dus eerst bij de mens en niet bij t dier.
Ik hoop dat jullie opzoek gaan naar een goede manier van omgang en de verantwoording nemen voor waar je aan begonnen bent. Ik denk ook niet dat t zo zeer te maken heeft met zn vorige baas, maar net als old john zegt, met zn leeftijd en de manier waarop je daarmee om gaat of wilt gaan...dus maak aub niet de fout fred weg te doen en dan een jonge kaketoe in huis te halen