Auteur Topic: Verkeerde immitaties  (gelezen 1529 keer)

Patyar

• Gast
Verkeerde immitaties
« Gepost op: juli 26, 2006, 12:47:11 pm »
Zoals jullie al wel ergens hebben kunnen lezen praat onze 7 jarige amazonica Coco niet, helaas  :angry: . Ze immiteert wel een paar geluidjes maar that's it  :cry: Chanel daarentegen (praat helaas ook niet) maar fluit (of beter gezegd floot) heel mooi en ik had haar fiet fieuw en fie fu leren fluiten. Nu doet ze dat bijna nooit meer want ze immiteert alleen de geluiden van Coco en die zijn nu juist zo iiritant  :angry:  :cry:  ;) . Wat moet ik daar nu mee?  ??? In de toekomst willen wij nog een baby grijzeroodstaart en vraag me af of die dan ook niet gaat praten omdat ze deze 2 gaat nadoen? Hoe werkt zoiets bij gaaien???

Cosch

• Gast
Re: Verkeerde immitaties
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2006, 14:46:51 pm »
Nou het zal het kleintje niet belemmeren om te gaan praten, lijkt me.
Maar de kans is wel groot aanwezig dat hij coco en chanel ook gaat nadoen  :)

Heb je nog geprobeerd met negeren ongewenst gedrag van Coco?

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2006, 14:55:11 pm »
haha Geduld! En veel mee bezig gaan en veel praten en fluiten. Ik merk trouwens aan Tommy dat hij meer praat als ik hem veel meeneem ;)

Patyar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2006, 19:14:54 pm »
haha Geduld! En veel mee bezig gaan en veel praten en fluiten. Ik merk trouwens aan Tommy dat hij meer praat als ik hem veel meeneem ;)

Waar neem je hem dan mee naar toe Daphne? We kunnen Chanel nog niet meenemen want ze stapt nog niet op  :cry:

@Corina, we zijn flink bezig hoor Coco te straffen als ze schreeuwt o.i.d. ze gaat linea recta dr kooi weer in en negeren haar idd, ze doet het wel minder al maar is nog niet helemaal over  :cry:

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2006, 19:26:23 pm »
ze doet het wel minder al maar is nog niet helemaal over :cry:

Wat goed!  :a036:  :a036:
Blij om te horen dat er verbetering is.  :a036: Echt super he!

Gewoon vol blijven houden met negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen! Ze is bezig om toe te geven!  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2006, 19:30:05 pm »
Dat is niet negeren!  :) Jullie reageren wel...door hem in de kooi te zetten en dat is ook een reactie ;)
Probeer zonder te kijken!!! af te leiden...bv door een dreun op tafel te geven of bv met iets te gooien. Als hij stil is belonen en aandacht geven...verder al het geschreeuw negeren, ECHT negeren ;) Heel veel succes hoor, want t is idd niet makkelijk :( Oh ja...Geef vooral niet op als t erger wordt...dat is nml t teken dat t bijna over gaat :-* Zou je dan opgeven...ben je nog verder van huis :)

Ik nam Tommy eerst mee in een reiskooitje. Naar buiten of een stukje in de auto om in t bos te kijken ofzo ;) . Nu natuurlijk gewoon op mn arm, op de fiets ofzo, maar toen hij erg bang was kon dat niet :(

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #6 Gepost op: juli 26, 2006, 20:11:19 pm »
het is idd zoals tommy het zegt.
eigenlijk hoef je nooit te straffen, negeren dat is alles en op het juiste moment belonen.
wij hebben heel lang met een 24 uur per dag schreeuwende gaai gezeten, na veel lange dagen is ze nu totaal omgedraaid.

Straffen door haar in haar eigenkooi te zetten is zo ie zo nooit goed zo krijgt ze een hekel aan haar eigen kooi met alle gevlogen van dien.

als ze gaat schreeuwen of dingen doen die je niet wild.
kijk dan gewoon strak vooruit of ga met je partner praten.
Wat ook wel eens wil helpen is zelf met iets druk aan de gang te gaan zonder haar aan te kijken of aan te spreken zo krijgt ze geen aandacht maar je trekt aandacht.

succes

Patyar

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 26, 2006, 21:07:19 pm »
het is idd zoals tommy het zegt.
eigenlijk hoef je nooit te straffen, negeren dat is alles en op het juiste moment belonen.
wij hebben heel lang met een 24 uur per dag schreeuwende gaai gezeten, na veel lange dagen is ze nu totaal omgedraaid.

Straffen door haar in haar eigenkooi te zetten is zo ie zo nooit goed zo krijgt ze een hekel aan haar eigen kooi met alle gevlogen van dien.

als ze gaat schreeuwen of dingen doen die je niet wild.
kijk dan gewoon strak vooruit of ga met je partner praten.
Wat ook wel eens wil helpen is zelf met iets druk aan de gang te gaan zonder haar aan te kijken of aan te spreken zo krijgt ze geen aandacht maar je trekt aandacht.

succes

Ik ga het zo doen, bedankt maar 1 vraag, heeeeeeel soms sloopt Coco (zoals die rozen op die vazen), neem aan dat ik haar dan niet moet negeren? Hoe straf ik haar daarvoor dan? Ze mag mn goed niet slopen  :angry:

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 26, 2006, 21:26:12 pm »
Die dingen wegzetten ;) Tuurlijk sloopt hij spullen die in zn buurt staan, dat is heel normaal :)
Dus spullen die niet stuk mogen weg zetten en iets geven dat wel stuk mag....is het probleem heel simpel opgelost ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 26, 2006, 21:29:26 pm »
Zodra hij eraan zit kun je hem eerst afleiden met bijv iets laten vallen. (niet die vaas hoor  :))
En vervolgens als hij afgeleid is, weg zetten!

Dus niet weg zetten als hij er nog mee bezig is. (doe ik ook hele vaak fout  :-[)

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 26, 2006, 21:31:09 pm »
Ja, dat kan..maar...Kun je t dan niet van te voren weg zetten? ??? ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 26, 2006, 21:32:08 pm »
Ja dat is nog beter! Hahaha!

Patyar

• Gast