Het bonte valkparkietje (die met die mooie gele kop en kanlrode wangen) is drie dagen geleden uitgevlogen.
Hij was al naar buiten geweest, en zat lekker met alle vogeltjes van het mooie weer te genieten.

Maar toen ik vanochtend naar de voliere ging zag ik dat z´n rode wangen helemaal weg waren

Dus ik heb hem even op mijn vinger gehouden en met ´m gekroelt.

Op het moment dat ik hem terugzette op de stok, komt Woodstock eraan (z´n vader) en trekt hem zo een hele snavel vol met gele veren uit z´n kop

De kleine uk krijsen

Ik ben zo snel mogelijk bij m´n buurman langsgeweest, die heeft zelf heel veel parkietachtigen.
En hij adviseerde me om de kleine er dan maar uit te halen.
Hij heeft ook een beetje jodium op z´n wangetjes gedaan.
Hij dacht, en dat denk ik zelf ook, dat het van de paringsperiode is, de uk heeft/had echt vuurrode wangvlekken, en hij zat steeds bij z´n moeder, dus Woodstock zal zich wel bedreigd gevoeld hebben

Van de buurman heb ik een tentoonstellingskooitje mee, waar de kleine uk nu tijdelijk inzit.
Want hij zou naar m´n oom gaan, maar die is nu drie weken op vakantie

Maar hij zit nu veilig binnen, kan´ie alvast goed tam worden, en z´n veren weer aan laten groeien.
Ik hou Woodstock nu heel goed in de gaten met die andere kleine die nu nog in het nestblok zit, want die heeft ook van die kanlrooie wangvlekken.
Dit is de kleine nu, er zit jodium op z´n oren, dat is het enige oranje wat hij nu nog heeft