Auteur Topic: na het douchen droog fohnen???  (gelezen 3438 keer)

Patyar

• Gast
na het douchen droog fohnen???
« Gepost op: juli 28, 2006, 14:08:49 pm »
Wij willen Coco mee laten douchen. Kun je ze dat nog wel leren? Ze is al 7  ??? En moet je ze daarna droog fohnen? Zoja hoe heet of koud? Of hoe maak je ze droog???

Sanco

• Gast
Re: na het douchen droog fohnen???
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2006, 14:10:52 pm »
ik zou niet fohnen. Volgens mij is die droge lucht helemaal niet goed voor ze. Ik douche Tony juist om hem lekker vochtig te houden omdat de huiskamer al te droger is dan het klimaat waar hij in hoort te leven zeg maar. Maar ik weet het ook niet zeker hoor..  :)

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2006, 14:11:56 pm »
als je dan gaat douchen met hem, dan moet je dat overdag doen en niet voor hij gaat slapen. Overdag heeft ie dan nog genoeg tijd om op te drogen. Dat gaat gewoon vanzelf.
Als jij hem doucht voor ie gaat slapen dan droogt ie niet meer goed op en kan ie ziek worden..

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2006, 14:20:41 pm »
Nee hoor, Fohnen hoeft niet. Is denk ik ook beter van niet. Fohnen is ook slecht voor je haar dus ook voor de vogel, lijkt me.  :)
Ze drogen vanzelf op!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2006, 15:00:35 pm »
Fohnen is af te raden. Vaak zit er in een Fohn ook teflon verwerkt wat algemeen bekend staat als giftig voor de gaaien. Niet doen dus.

Gewoon douchen. Kan van 's ochtends tot begin van de avond. Zorg er altijd voor de het verenpak droog is voordat de gaai gaat slapen. Lekker vanzelf laten opdrogen.

Bij mij gaan alle 3 de gaaien iedere ochtend mee onder de douche. Vooral met dit weer zorg ik dan dat ze kledder en kledder nat zijn. Temperatuur van het water schommelt tussen de 25 en de 30 graden. De straal iets zachter. En sproeien maar. De ene keer vinden ze het heerlijk, de andere keer beginnen ze te krijsen. Op het laatste let ik nooit, omdat mijn motto is: Wat moet dat moet.  ;D

Veel plezier met het samen douchen. Is echt geweldig als ze er heerlijk van genieten. Vooral als ze de vleugels gaan spreiden.  :thumsup:

Odette

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 28, 2006, 15:06:44 pm »
Jago zet ik ook onder de douche. Hij vind het nog niet al te prettig, maar dat komt vanzelf wel (of niet, maar we gaan gewoon door) ;D

Daarna leg ik een handdoek op mijn schoot en droog ik hem een beetje af. Daarna schud hij zichzelf meestal nog wel uit en de rest droogt vanzelf.

Patyar

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2006, 15:12:41 pm »
Aha, ik had namelijk ergens gelezen dat je ze niet door en door nat mocht maken, kan het niet meer vinden dus weet ook de reden niet waarom het niet zou mogen, maar als iedereen het hier doet...  :) :thumsup: Bedankt!!!!

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2006, 21:16:41 pm »
waarom zou dat niet mogen door en door nat het is toch de bedoeling dat ze nat worden.

zie hier maar :

Ik denk dat iedereen op het forum wel van zulke fotos heeft

Patyar

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2006, 12:47:00 pm »
Ik las het juist op een van de forums maar idd ik zelf heb ook zo'n foto van cocootje haha, ik vond t al vreemd. Leuke foto's btw...  ;D

Patyar

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2006, 12:52:28 pm »
Coco nat hahaha, ze kijkt er wel zielig bij maar ze vind het heerlijk, maar ik kwam iets te dicht bij met de camera en coco vind mij minder lief dan Patrick hahaha...

TWEETY

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2006, 22:17:36 pm »
nat natter natst  :P

ikke punker zijn :)

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2006, 22:25:30 pm »
 ;D  ;D Leuke foto!  :thumsup:

Offline vivke