Auteur Topic: hulp gevraagt bij het opvoeden  (gelezen 6942 keer)

parrotqueen

• Gast
hulp gevraagt bij het opvoeden
« Gepost op: juli 28, 2006, 19:05:51 pm »
Hallo

Ik zelf heb 2 jaar geleden een venezuela amazone gekocht maar hij had geen goede start. NIemand dacht dat er nooit iets van terecht zou komen. Maar ik heb wel een best mooi dier terug gekregen na al het harde werk tijd en geduld. alleen zitten er nu nog wat schoonheids fouten in en ik zou graag wat meer meningen willen horen hoe ik die weg kan krijgen. Liefst zou ik via de chat contact willen opnemen. omdat het best een lang verhaal is. Mensen die geinteresseert zijn en mij willen helpen mogen mij toevoegen op wendyhissel@gmail.com

billy

• Gast
Re: hulp gevraagt bij het opvoeden
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2006, 22:46:33 pm »
Hoi
Ik heb zelf 2 venezuela amazones, ik ben geen expert maar wie weet kan ik je misschien helpen, net wat je vragen zijn  :) Ik voeg je toe op mn msn
Groetjes Els

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2006, 23:01:15 pm »
Hallo, welkom hier!  :-*

Ik kan je helaas niet helpen, maar er zullen vast wel mensen zijn die dit wel kunnen!  :thumsup:

parrotqueen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2006, 10:49:24 am »
Bedankt dat jullie hebben gereageert. 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2006, 11:31:19 am »
Ben juist erg benieuwd naar je verhaal en had het erg graag hier gelezen! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2006, 14:47:32 pm »

Idd daar is juist het forum voor, zodat iedereen er wat van op kan steken,

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2006, 20:05:41 pm »

Ik hoop ook dat je t hier plaatst! :a036: ;) Amazone? hoe oud?  is t zn gedrag?  Schreeuwen? bijten?  ???

Patyar

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2006, 20:37:28 pm »
Hoi,

Ik heb ook een venezuela amazone en misschien dat ik wat weet? Maar ben ook geen expert hoor haha, Ik heb je toegevoegd.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2006, 21:36:35 pm »
Nogmaals: waarom kan dit niet op het forum? ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2006, 23:33:02 pm »
misschien kan ze het in één keer niet allemaal uitgelegd krijgen of is ze bang om dom over te komen ,wat helemaal niet kan,iedereen moet kunnen leren ,en het is van je fouten dat je leert
dus ik hoop dat degene die haar op msn hebben haar kunnen overhalen om het hier ook te bespreken zodat we allemaal er iets van kunnen opsteken

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2006, 23:56:31 pm »
Nogmaals: waarom kan dit niet op het forum? ???

helemaal mee eens en dom overkomen  ??? , dom zou zijn om niets te vragen dat is het enige domme  :CENS ,

mvg Frank

parrotqueen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2006, 13:10:32 pm »
Het spijt me dat ik niet meer gereageert heb, maar hij heeft mij niet doorgegeven dat er nog reacties zijn gekomen. ik zal zometeen even het verhaal uitleggen van cocco die nu 2 jaar is.
bedankt voor jullie intresse  :a036:

parrotqueen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2006, 13:22:25 pm »
nou ik wilde dus een papegaai. met mijn gespaarde geld ging ik naar den haag, omdat limburg nauwelijks papegaaien heeft. De kweker had niet echt op mij gerekend. toen ik er aankwam moest ik een stinkende kelder in. erg donker en vies was het er zeker.

In het donker stompte ik tegen een doos op, uit die doos hoorde ik wat piepen. de kweker was doorgelopen dus opende ik de doos en zag daar de moedervogel en de 3 baby's dood in liggen mijn vogel peipte nog. dus heb ik die meegenomen. Ik was helemaal hysterisch en die man was kwaad en zei dat ik hem wel kon hebben maar toch terug zou komen omdat er niks meer van terecht zou komen.

thuis heb ik de politie gebeld en hebben ze zijn huis geruimd er bleken nog meer vogels in dozen te zitten omdat hij geen plek  meer had en toch verder kweekte.

met cocco gaat het nu goed ik heb vele startproblemen gehad omdat hij niet uit de doos wilde. en daarna alles nieuwe in de kooi was ook een hel voor hem.

nu is het opstappen heel erg dramatisch. hij wil gewoon niet. maar dat kwam ook doordat hij te hoog zat. en hij wil totaal niet gestreeld worden.

voor de rest zit hij graag bij mij is heel erg eenkennig en laat niemand aan hem behalve mij.

ik hoop dat dit voor het eerst genoeg info is anders vraag maar even

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2006, 13:46:14 pm »
Jeetje wat een verhaal. Heb zelf geen ervaring met amazones, maar vind het heel knap dat je hem verder gezond groot hebt gekregen. De reacties zullen straks wel binnen komen stromen. Succes verder.

gr Jeannette

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 31, 2006, 13:53:11 pm »
Zucht! Wat een ellende!  :angry:  :angry:
JE kunt je toch niet voorstellen wat mensen met dieren!

Fijn dat hij het bij jou goed heeft. Ik denk dat je hem met iets heel lekkers moet gaan paaien!
Niet forceren. Af en toe es wat lekkers aanbieden. En dan es je hand voor je hand met lekkers houden. En dan langzaam steeds verder zodat hij moet opstappen op je hand om het nootje ofzo te pakken.

Tja dat strelen, zal een moeilijk iets zijn. Ik zou er niet vanuit gaan dat het gaat gebeuren maar wees blij met alle stapjes vooruit!

:thumsup: