Auteur Topic: aga  (gelezen 2245 keer)

peet

• Gast
aga
« Gepost op: augustus 01, 2006, 19:07:40 pm »
Hallo, wie kent dit gedrag ook van zijn aga, en wat zou het beteken.

Wanneer ik tegen onze aga praat of hem op de hand neem, dan laat hij z,n vleugels zien.
En het maakt niet uit of hij op het moment zit te eten of gewoon op een stok zit , wanneer ik tegen hem praat gaan z.n vleugels weer uit.
Wat verder opvalt is dat hij dat alleen bij mij doet en bij niemand ander, dus niet bij mijn vrouw of kinderen of familie en kennissen die op bezoek zijn. (die bijt hij alleen maar zo gauw hij de kans heeft)

met vriendelijke groet
peet

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: aga
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2006, 20:03:35 pm »
Hallo!

Als hij zijn vleugels omhoog doet, gaat dan ook zijn staartje omhoog en hoor je dan een ratelend geluid? Als dat klopt ziet je vogel jou als partner en is hij opgewonden.

Anders weet ik het zo even gauw niet.

harry

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2006, 02:27:26 am »
Hallo!

Als hij zijn vleugels omhoog doet, gaat dan ook zijn staartje omhoog en hoor je dan een ratelend geluid? Als dat klopt ziet je vogel jou als partner en is hij opgewonden.

Anders weet ik het zo even gauw niet.

Kleine correctie maar moet het niet zijn dat ZIJ opgewonden is? het optillen van de staart klinkt als 'toegankelijk' maken voor de partner.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2006, 08:29:58 am »
Ja zij, als de staart omhoog gaat, maar dat ratelende geluid maken mannetjes ook

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2006, 08:46:56 am »
Citaat
Als hij zijn vleugels omhoog doet, gaat dan ook zijn staartje omhoog en hoor je dan een ratelend geluid?

Forpus mannen doen dit ook , bij elk piepje doen ze de vleugels ook iets open en wipt het staartje ook.
Denk dat het zo iets is van ; kijk mij eens mooi zijn.
Ze zijn dan ook altijd in top conditie

Henk

peet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2006, 19:24:43 pm »
Hallo

Onze aga beweegt zijn staart helemaal niet en hij maakt er ook geen geluid bij, maar het lijkt net alsof je wordt begroet zoals wij een hand op steken.
Mischien herkent een van jullie dit gedrag ook maar weet net als ik niet waaom onze aga dit doet,vandaar dat ik ook graag zou willen weten of er meer zijn die dit hebben gezien bij jullie aga.

met vriendelijke groeten

Peet

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:11:39 am »
mijn aga rokkie =mannetje doet dit soms ook, ik denk dan altijd dat zijn vleugeltjes zeer doen omdat hij
geregeld van zijn stok naar beneden gedonderd word door zijn vrouwtje  :CENS

;D welnee, ze kunnen wel wat hebben hoor

micheline

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:01:15 am »
mijn timney doet exact hetzelfde. Hij doet iets wat niet mag, bvb mij eens bijten (niet echt kwaadaardig) en als ik dan au roep, of probeer niet te roepen, knijpt hij wat harder, als "auu" volgt slaat hij met zijn vleugels. Ik denk dat hij ook opgewonden is door zijn spelletje. Ik heb altijd het gevoel dat hij me dan uitlacht en heel tevreden is met zijn succes.

Zijn staart opheffen en ratelen doet hij niet. Ik ervaar het altijd als dat hij mijn aandacht eens extra wil hebben. Hij doet het ook soms als hij op zijn kooi zit en mij plots ziet.

Ik ervaar het als vriendelijk en een leuk gebaar van hem. Grappig.

Micheline

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:25:27 pm »
Dat doet ons valkje, een mannetje, ook. Bij Skye is dat Macho-gedrag, dat hoort zo bij een goed jongetjes-valkje :)
Van mijn aga's is er in elk geval 1 mannetje, maar die doet dat niet.
(maar die vertoont weer vrouwtjes-kuren, terwijl dna-test een mannetje uitwees! ;D)