Tika schreewt niet, alleen als ik aan het bellen ga dan wilt ze met allerlei geluiden er bovenuit komen, maar dat is niet echt ara achtig dat deed mijn grijsje ook en denk meer vogels van hier

Ze is niet een schreeuwlelijk hoor die bonte boer daar bij Dieca die maakte meer herrie als Tika doet. Tika heeft haar ochtend ritueel waar ze wel laat horen dat ze een vogel is samen met mijn Meyertje Jessie maken ze wel geluid maar niet echt dat ik zeg ow daar moet ik oordopjes voor in doen.
Tika kan zelfs uitzondelijk goed praten, sta ik ook versteld van wat ze allemaal zegt ze is heel erg slim, en pikt alles heel erg snel op. Dat slimme heeft ook zijn nadelen ze weet heel gauw hoe iets open moet en kan schroeven losdraaien en meer van dat soort ongein . Maar ze is heel erg snel van leren zoals zwaaien en dingen napraten, alleen heeft ze pleinvrees want echt volluit praten met visite dat doet ze niet zo, maargoed ik krijg dan ook niet zoveel mensen over de vloer misschien ligt het daaraan.
Ik vond ze dan ook super om ze bij Dieca te zien en dan nog wel 2 wow ze zijn zo mooi en zou er zo een bij willen, alleen vrees ik dat Tika die opvreet ahhahaah Misschien valt het wel mee hoor naar ze moet niet zo veel hebben van andere gaaien. Leuke is ook dat je precies ook aan hun ogen ziet wat ze van plan zijn he, als de pupil van groot naar klein gaat dan is ze is van plan.
Ze is wel een tante waar je niet mee gaat lopen hoor, Tika is vrij dominant en soms ontzettend eigenwijs en zeeeeeeer nieuwsgierig en idd nergens bang voor. Ik vind ze een hele eigen persoonlijkheid hebben waar je niet mee gaat lopen en die je absoluut niet kan vergelijken met een grijsje althans het grijsje wat ik 16 jaar heb gehad daar zitten natuurlijk ook verschillen in.