Auteur Topic: Biobad, wie heeft ervaring met dat spul?  (gelezen 4839 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Biobad, wie heeft ervaring met dat spul?
« Gepost op: augustus 02, 2006, 23:03:17 pm »
Ik heb bij Dieca Biobad gekocht. Het is poeder dat je door het water kan doen om te nevelen en ze kunnen er ook in baden. Het schjint goed te zijn voor de veren, ze worden er mooier van.. Wie gebruikt het en wat zijn de ervaringen? ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Biobad, wie heeft ervaring met dat spul?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2006, 23:45:04 pm »
geen idee,hier op de steenweg in de kleine dieren/voederwinkel word het ook verkocht maar ik heb het toen niet genomen omdat ik zowiezo al niet zot ben op bio-producten
je betaalt veel geld voor de naam-bio
maar ik hoor het graag verder

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:23:12 am »
Ja, ik...ook bij Dieca vandaan  :)

De prijs van dit spul viel echt mee hoor, echt niet duur. Voor die vogelshowers betaal je 2 keer zo veel.

Ik was ze er nu een week mee, en het worden er prachtige verenbolletjes van.
Er staat ook bij dat het de spieren ontspant, dus Lizzy krijgt de volle sproeilaag op haar pootjes, jammer alleen dat ze niet kan praten zodat ik weet of ze het lekker vind of niet  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:33:38 am »
Haha,   nou idd. duur was het niet en ik ga het gewoon proberen!  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2006, 22:26:17 pm »
Ik gebruik t zelf niet maar ken wel aardig wat mensen die hun vogels ermee douchen...en ik hoor alleen maar goede verhalen en ben dus zelf ook wel erg benieuwd ;D
Wat kost zoiets daar eigenlijk Loes? En zou je mss een fles voor mij mee kunnen brengen naar de meeting :-[

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2006, 23:13:16 pm »
Ik gebruik t zelf niet maar ken wel aardig wat mensen die hun vogels ermee douchen...en ik hoor alleen maar goede verhalen en ben dus zelf ook wel erg benieuwd ;D
Wat kost zoiets daar eigenlijk Loes? En zou je mss een fles voor mij mee kunnen brengen naar de meeting :-[

Daphne,

het is een potje met poeder van 35 gram.

Biobad is badzout voor vogels. Het is van Orlux en het kost 3,95 euro.

Er zit een ieniemienie maatlepeltje bij waarvan je 1 schepje op 250 ml water moet doen. 1 schepje is 1 gram (volgens de website 2 gram  ??? ) dus je kan er dan 35 douchebeurten mee doen.

Omschrijving volgens Orlux:

Citaat
Orlux Bio-bad is een speciaal badzout voor vogels. Het reinigt de huid en de veren, zorgt voor een prachtig verenkleed, en houdt de pootjes vrij van pelletjes. Bovendien heeft Bio-bad een relaxerende werking: het ontspant de spieren.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2006, 09:38:12 am »
Ik zal een potje meenemen voor je Daphne! ;) Ik heb Sjakko er nu één keer mee besproeid en ga het gewoon 2 x per week doen, kijken of ie mooier wordt! :)

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2006, 14:51:31 pm »
 :-* Super! Bedankt!!! :-*

kadoes

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2006, 22:59:06 pm »
ik gebruik ook bio bad.
ze gaan er meer van glanzen en krijgen een mooi veren jasje. :thumsup:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2006, 12:03:43 pm »
ik gebruik het nu ongeveer een 1/2 jr alleen heet het bij mij anders

bij mij gaan ze 2x per week in bad en de andere dagen gebruik ik het in een plantenspuit

doordat er badzout in zit, is dit heel goed
vooral als je vogel in de rui zijn hebben ze wat meer jeuk doordat er nw veren verschijnen
als je ze dan hiermee in spuit wordt de jeuk ook minder

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2006, 12:04:36 pm »
Bij mij op de gebruiksaanwijzing staat dat je het 2 x in de week kan gebruiken, bij jou niet? :CENS

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2006, 12:12:53 pm »
nee er staat niet op hoeveel keer ik het per week mag gebruiken

ik heb het bij vogeljungle gekocht, en daar werd aangeraden iedere dag en als de vogel in de rui is zelfs 2x per dag ivm stof en nw veren dat jeuk kan veroorzaken

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2006, 12:58:25 pm »
Hai,

ik ken het spul niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het erg schadelijk kan zijn bij incidenteel gebruik.
We kunnen onze huiskamervogels niet echt vergelijken met die in de natuur, maar toch daar hebben ze hun eigen natuurlijke aanpassingen gemaakt na eeuwen van evolutie om hun verenpak zo optimaal mogelijk te houden.
Bij kaketoes bijv door veel veerstof.
Dit zijn natuurlijke zaken die je dmv dit soort middeltjes wss te veel verwijderd, ik houd het daarom persoonlijk liever bij gewoon water.
Ik geloof niet dat een beperkt gebruik veel kwaad kan, maar dan wel met mate en dan denk ik dat 2 x per week behoorlijk veel is,

mvg Frank

« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2006, 14:00:23 pm door Wickingh »

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2006, 13:29:03 pm »
Dit zijn natuurlijke zaken die je dmv dit soort middeltjes wss te veel verwijderd, ik houd het daarom persoonlijk liever bij gewoon water.

Ja ik ook. Ik weet ook nooit zo goed, of dat soort dingen wel goed zijn voor de vogel.
Ik heb ook wel eens met eucalyptus gedaan enzo. Maar had er nooit een goed gevoel over.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2006, 14:02:47 pm »
Over de eucalytus had ik ook een slecht gevoel. Je ziet dat het poep e.d. makkelijk verwijderd. Ook toen ik Sjakko er mee sproeide werd hij heel nat en met normaal water niet.. Ik ben er dus meteen mee gestopt. Met dit middel is dat helemaal niet zo en ik blijf het eens een tijd gebruiken, misschien 1 x in de week. Maar ik denk niet dat dagelijks gebruiken goed is en ik denk ook dat het helemaal niet nodig is. Nog even over gewoon water. Het water hier bevat zo idioot veel kalk dat als je een glas water neerzet en het water verdampt  er een rand kalk in blijft zitten. Daarom gebruik ik het liefst bronwater, omdat ik denk dat er op op de veren kalk achterblijft en dan wordt het er ook niet mooier op! :P