Ik ga in het weekend meestal naar mijn ouders en dan moet Bob (bbtje) dus ook mee in de trein en bus.
Hij heeft een soort 'knaagdiercontainertje' zoals ik het noem

, een rood bakje met een doorzichtige top en hengsels.
Daarover heen leg ik dan een handdoekje zodat hij rustig blijft zitten. Het is me opgevallen dat mensen heel erg nieuwsschierig zijn over wat er toch in dat bakje
zal zitten. Gisteren ook weer:
Eerst een aantal bouwvakkers: Wat zit er in? Wat zal er onder het doekje zitten?? Ik had mijn mp3 in, dus ik net alsof ik ze niet hoorde.
Toen ik in de trein zat waren er een paar jongens: Kijk!! Zij neemt haar cavia mee in de trein!

Vervolgens gingen er een paar meisjes naast mijn zitten, het gesprek ging ongeveer zo:
Meisje 1: Moet je dat zien! 2: Wat zal er in zitten? 1: Vraag jij maar! 2: Nee jij! 1: Ik denk een knaagdier 3: Maar in dat soort bakjes vervoeren ze ook organen hoor!

Ik had het echt niet meer! Organen?? Bob is voor veel uitgemaakt, maar niet voor een orgaan

. Dus toen vroeg ik maar even of ze wilden zien wat erin zat, die meisjes schrikken joh! Ze hadden niet door dat ik aan het meeluisteren was

.
Later zat ik naast een wat oudere vrouw, vraagt ze opeen: Zit daar je Pussycat (

) in?