Rocky krijst, gilt of snerpt."Ik kan het niet goed omschrijven , maar het is heel irritant. Het lijkt op de hoge toon die een aga maakt maar dan een paar tandjes luider.
Ik word er gek van. Hij doet het 's morgens, zodra hij hoort dat ik boven uit bed stap en gaat er dan als ik beneden ben nog een uurtje mee door.
Als hij eindelijk stil is en hij ziet dat ik het huis uit ga, om bv de honden uit te laten of naar mijn werk te gaan dan begint ie weer.
Uit frustratie of boosheid, omdat ik er echt niet meer tegen kon heb ik hem een paar dagen op Marktplaats gezet, maar hem er toch weer afgehaald want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. Wie weet gaat ie dan van hand tot hand en krijgt hij ik weet niet hoeveel baasjes.
Maar goed, als hij na het gekrijs eindelijk op zijn praat stoel gaat zitten, dan begint ie met ,
Je moet je kop houwen !, ben je klaar ! Domme !
Of "Ben je gek geworden!?"
Dat hoort ie natuurlijk van mij tijdens zijn gekrijs.
Ik weet dat ik hem moet negeren als ie zo tekeer gaat, maar na een half uur ofzo heb ik het wel helemaal gehad met hem.

Hij wordt volgende maand twee en hij praat als de beste.
Sinds drie maanden heb ik er een nieuwe pup bij.
Rocky helpt goed mee met opvoeden.
"Juultje niet doen"! Juuuuul kom hier! Juultje èh èh, los los.
Als hij de kat roept " Pi-Lu ! " antwoord hij ook meteen voor de kat met "Miauw!"
Het verschil tussen een kat en een stinkdier maakt hem niet uit, als er een stinkdier voorbij loopt zegt ie ook voor het gemak "Miauw!

Van de week was ik onder zijn kooi aan het schoonmaken, kijkt ie schuin naar beneden, vraagt ie "wat ben je aan het doen?"
Buiten zijn gekrijs is hij wel heel komisch en gezellig.