Auteur Topic: Onze nwe aanwinst!!!  (gelezen 4235 keer)

giggles

• Gast
Re: Onze nwe aanwinst!!!
« Reactie #30 Gepost op: augustus 12, 2006, 11:49:13 am »
@Patyar:Mensen hebben hier alleen het beste met je voor. Waarom laat je je vogels niet gewoon testen? Oké je hebt een fout gemaakt door bij een verkeerde winkel te kopen, maar wil je dan nu niet zeker weten dat je vogels gezond zijn?(aangezien ze al met elkaar in contact zijn geweest?) Ik vind het jammer dat je je kop in het zand steekt door niet meer te reageren, want de mensen hier wensen je ondanks alles jou toch het beste toe en geven je advies in wat alsnog te doen.

Groeten Jarno

russelltje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 12, 2006, 12:05:38 pm »
Als je alleen je gaaitje van rentenaar laat testen scheelt je dat ook nog in de kosten, als hij gezond is is de rest het ook.
Hij heeft in ieder geval een beter leven nu!  ;)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #32 Gepost op: augustus 12, 2006, 12:44:46 pm »
Blijf dit een moeilijk geval vinden. Inderdaad  ben ik ook van mening dat je bij slecht bekende zaken/handelaars niet moet kopen, maar wat komt er dan terecht van die vogeltjes, moeten we die dan maar vergeten? Hier is moeilijk wat over te zeggen wat je wel of niet moet doen. Volgens mij krijg je zulke mensen alleen maar de wereld uit door erover te vertellen (maar hoe berijk je iedereen en juist de onervaren mensen) of juist een "slecht" uitziende vogel halen (mits je zelf nog geen vogels hebt en hem anders goed in quarantaine kunt zetten) en dan de betreffende personen op elke rekening van de dierenarts trakteren en blijven bellen en vooral langskomen als er veel mensen zijn en je beklag doen over betreffende vogel en hun omgang ermee.

Riboet

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 12, 2006, 12:54:53 pm »
Ook voor iedere zielige vogel die je bij handelaren haalt, komen er twee of wel meer voor terug in die zaak die dan ook zielig worden. Met jouw geld, bedoeld om een zielig vogeltje te helpen, worden er weer nieuwe uit de natuur geplukt, op transport gezet en met het goedkoopste zaadmengsel gevoerd tot er weer een nieuwe koper is die denkt dat hij een zielig vogeltje redt (terwijl hij de portemonne van een handelaar spekt).

Het blijft inderdaad heel moeilijk, maar de enige manier om een handelaar te treffen, is in zijn portemonnee.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #34 Gepost op: augustus 12, 2006, 13:00:24 pm »
dat bedoel ik als er al iemand wel een vogeltje uit ontwetendheid bij zo iemand vandaan heeft gehaald, dan het er niet bij laten zitten maar de verkoper tot vervelens aan toe lastig blijven vallen. Vooral in de winkel zelf, zodat eventuele nieuwe kopers in de winkel ter plekke al argwaan krijgen.

Patyar

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 12, 2006, 13:48:21 pm »
Wie zegt nou dat ik ze niet laat testen? als jullie het topic hebben gelezen, daarin heb ik meerdere malen mijn verhaal gedaan en krijg ik gewoon het gevoel dat ik wordt afgescheept als een boosdoener ik steek ZEKER NIET mn kop in het zand.... En dit is nu net hetgeen waar ik geen zin meer in heb snappen jullie...???

Patyar

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 12, 2006, 13:49:56 pm »
Dus ik wil jullie vriendelijk verzoeken dit topic gewoon zo te laten als die nu is en echt ik weet dat jullie het beste met mij voor hebben en ik met jullie, heb het reuze naar mn zin hoor hier en heb een hoop aan jullie maar dit is gewoon klaar nu... ze hebben elkaar 1 minuut gezien en daarna vertrok Dior naar een ander vertrek  ;)

russelltje

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 12, 2006, 13:52:19 pm »
Sorry ik had nergens gelezen dat je ze zou testen, vandaar dat ik er van uit ging dat je het niet zou doen.
Je hoeft je echt niet aangevallen te voelen hoor, zo is het allemaal niet bedoelt.

gr rené

Patyar

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 12, 2006, 13:54:28 pm »
Weet ik wel maar toch hihihi  :) sorry ben een gevoelsmens  ;) we gaan di. naar de dierenarts (Verstappen)

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2006, 13:55:41 pm »
Sorry mijn stukjes was volledig  offtopic Ging beslist niet over jou maar de eeuwenoude vraag hoe los je het probleem van slechte handelaars op. Ben blij dat het vogeltje bij jullie nu een goed tehuis heeft  :-*

Patyar

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 12, 2006, 13:58:14 pm »
Sorry mijn stukjes was volledig  offtopic Ging beslist niet over jou maar de eeuwenoude vraag hoe los je het probleem van slechte handelaars op. Ben blij dat het vogeltje bij jullie nu een goed tehuis heeft  :-*

Dankje.... :-*

giggles

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 12, 2006, 17:52:59 pm »
Ik had ergens anders al gelezen idd dat je ze toch liet testen  :thumsup:
Maar in dit topic kon ik dat niet terug vinden. Alleen dat je een verhaal weggehaald had, dus misschien dat het daarin stond?

Sorry maar de reacties vallen me zo tegen dat ik mijn verhaal maar heb weggehaald, ik snap jullie goed hoor, geen boosheid ofzo maar ben wel verdrietig!

Ik wil ook nog even zeggen dat het geen aanval op jou is. Ik lees ook verhalen van mensen die een kneusje in huis willen nemen om te redden. Het is ook allemaal een gevoels kwestie en ik vind het ook een moeilijk verhaal hoor.
Nogmaals succes met je vogels en ik hoop dat het allemaal goed komt  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 13, 2006, 17:49:58 pm »
Hey Patyar,

ik had ook nergens gelezen dat jullie Dior gingen laten testen, maar dat zal vast en zeker gewoon aan mij liggen  cheesy3 cheesy2
Ik wens jullie heel veel succes, want ik neem aan dat het voor jullie ook toch wel spannend is.

Groetjes,
Dorian

Patyar

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 13, 2006, 19:59:01 pm »
Hai Dorian,

Dat staat in meerdere topics en in het eerste verhaal wat ik heb weggehaald... Maar bedankt, lief van je...  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:06:12 pm »
Yara, voortaan liever geen topics meer weghalen, het hele verband is er dan uit en men begrijpt het niet meer, please! ;)