Auteur Topic: krabben uit onzekerheid?  (gelezen 2035 keer)

Sanco

• Gast
krabben uit onzekerheid?
« Gepost op: augustus 05, 2006, 18:52:16 pm »
Als ik bij Tony in de buurt van zijn kooi sta en ik praat tegen hem, dan gaat ie meestal daarna krabben op zijn hoofd. Hij doet het ook nadat ik hem over z'n hoofd heb geaaid dus misschien kriebel ik hem wel, maar ik merk dus dat hij het ook doet als ik alleen tegen hem praat. Kan dit uit onzekerheid zijn, en wat kan ik eraan doen?

Cosch

• Gast
Re: krabben uit onzekerheid?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2006, 19:00:10 pm »
Ja misschien wel een beetje. Net als dat Kaya aan zijn nagels loopt te trekken bij aandacht. Het word minder. Ik zou er weer geen aandacht aan geven!

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2006, 19:41:13 pm »
het is wel raar want het is iets dat ie net pas doet. maar moet ik dan ook weglopen als ie dat doet of gewoon doorgaan met wat ik aan het doen was?  ??? Hoe doe jij dat met Kaya dan?

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2006, 19:44:55 pm »
Nou ik heb Kaya het gewoon laten doen. Dus gewoon verder gegaan met wat ik aan het doen was (niet hem negeren, maar het gedrag).  En het is al zeker de helft minder bij Kaya. Maar hij deed het ook heel erg! Bij alles wat er gebeurde zat hij aan zijn nagels te trekken. Dat is nu niet meer zo!

Soms als vreemde tegen Coco zitten te praten, schud hij iets met zjn kop!
Volgens het boekje van Bonnie Talsma is dat ook onzekerheid!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2006, 20:12:48 pm »
Ja dat schudden is duidelijk onzekerheid, heb dat in het begi bij Sjakko meteen al gemerkt! Je kunt best aanvoelen wat het is en als jij dat vermoedt zal dat dus wel zo zijn...  ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:32:15 pm »
Apart he dat ze dat doen? Wat zou hem onzeker maken dan? Misschien moet ik niet te dicht bij de kooi staan ofzo als ik tegen hem praat, want dan weet hij niet wat ik van hem verwacht? Ik kijk wel hoe het gaat, ik ga in ieder geval door met negeren..

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:46:51 pm »
Nou ik denk dat veel grijsjes nu eenmaal zo zijn! Ik denk dat dat gewoon grijsjes eigen is. En het ligt denk ik aan jou of het erger word, ja of nee!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2006, 10:19:56 am »
Inderdaad! Ik zie Sjakko het eigenlijk helemaal niet meer doen... Maar die pakt nou wel weer zijn nagels als het  te eng wordt..  :)

micheline

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2006, 10:27:25 am »
mijn coco krabt ook dikwijls aan zijn kop als ik tegen hem praat of als ik zijn kopje gewreven heb. Ik dacht dat hij las had van jeuken stak hem in bad en sproeide hem eens goed nat.  Ik was bang dat door droogte schimmels of mijten zou ontwikkelen .Hij vond het niet echt zo leuk, hij geniet meer van de plantenspuit. Ik moet zeggen, dat het mij nu niet meer opvalt dat hij zo krabt.

Sanco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2006, 13:43:09 pm »
mijn coco krabt ook dikwijls aan zijn kop als ik tegen hem praat of als ik zijn kopje gewreven heb. Ik dacht dat hij las had van jeuken stak hem in bad en sproeide hem eens goed nat.  Ik was bang dat door droogte schimmels of mijten zou ontwikkelen .Hij vond het niet echt zo leuk, hij geniet meer van de plantenspuit. Ik moet zeggen, dat het mij nu niet meer opvalt dat hij zo krabt.

Ja dat zou het inderdaad ook kunnen zijn, maar Tony gaat 3x per week goed onder de douche en tussendoor sproei ik hem ook. Dus ik denk niet dat het bij hem daar aan ligt.. Hoop ik...  ???