Zoals jullie weten ben ik al een poosje opzoek naar een tweede grijsje.
Maar met de vakantie en al er tussen is het een beetje op de achtergrond geschoven want met de vakantie ben je op zich al druk genoeg. Maar de vakantie is nu weer achter de rug en het normale leven gaat zn gangetje weer....... Nou dat dacht ik dus ........
Donderdag tegen de avond gaat mijn mobiel we zouden net gaan eten na een dag hard werken op de slaapkamers van de kinderen. ( De oudste wilde namelijk van zolder af naar de 1 ste verdieping en dan meteen internet en al op haar slaapkamer.)
Een vriendelijke meneer aan de telefoon of ik nog plek had voor een papegaai ......... Uhhhhhhhh ik sloeg even helemaal dicht . Natuurlijk had ik plek desnoods maak ik die wel maar ja ik had op dit telefoontje helemaal niet gerekend. Dus even gevraagt hoe of wat en of ik hem even later terug mocht bellen want ik sleog even helemaal stil ( nou en dat gebeurt niet vaak ) Dus even later deze meneer terug gebeld en precies gevraagt hoe het nu zat. Het is een congo van 4 jaar ,geringt getest op ziektes maar deze meneer heeft te weinig tijd om nog voor Pico tezorgen maar hij wilde niet dat hij in de handel terecht zou komen. Hij vertelde me dat Pico 1 probleem heeft en dat is dat het een plikkertje was . Het is nu weer redelijk aan het aangroeien maar echt een beauty is het nog niet. Ondertussen wist ik genoeg dus ik heb snel mijn boterham op gegeten en ben Pico op gaan halen. Komen we daar aan zit Pico in een pracht van een kooi met super veel speelgoed en een leuke speelboom heel op zn gemak een deuntje te fluiten. Dus even met de meneer gepraat en even bij Pico gekeken. Nou dat was me een kennismaking.......... Een hap kon ik krijgen en verders niks ............. De man zei dat hij in het verleden vervelend behandeld was door vrouwen en dat hij een hekel had aan vrouwen....... Dan heeft Pico dus een klein probleem want ik ga thuis over de papegaaien dus hij zalaan me moeten wennen......... Al met al Pico in de auto en op weg naar huis. Ondertussenwas het super laat geworden dus thuis even bij gekomen en slapen.
Vrijdag hebben we hem meteen gekortwiekt en buiten zijn kooi gelaten. En wat denk je ...... Pico stapt netjes bij me op en van de boze vrouwen hater heb ik niets gemerkt. Gomez vind het allemaal wel interessant en samen zitten ze nu op de speelboom. Het slapen laat ik ze alle 2 in hun eigen kooi doen want ik wil ze niet samen hebben als ik er geen zicht op heb.
Ook Boer vind het bere spannend nog zo een grijze vogel hier in huis.
Ik weet het het is allemaal supersnel gegaan en nu is het afwachten hoe het nu allemaal verder gaat maar er was geen tijd om na te denken want dan was Pico zeker voor de handel gegaan en daar is ie te waardevol voor daar ben ik nu al achter.
Liefs Cilia