Auteur Topic: En dan in eens is er gezins uitbreiding ........  (gelezen 1171 keer)

Cilia

• Gast
En dan in eens is er gezins uitbreiding ........
« Gepost op: augustus 07, 2006, 00:42:13 am »
Zoals jullie weten ben ik al een poosje opzoek naar een tweede grijsje.  :-[

Maar met de vakantie en al er tussen is het een beetje op de achtergrond geschoven want met de vakantie ben je op zich al druk genoeg. Maar de vakantie is nu weer achter de rug en het normale leven gaat zn gangetje weer....... Nou dat dacht ik dus ........

Donderdag tegen de avond gaat mijn mobiel we zouden net gaan eten na een dag hard werken op de slaapkamers van de kinderen. ( De oudste wilde namelijk van zolder af naar de 1 ste verdieping en dan meteen internet en al op haar slaapkamer.)

Een vriendelijke meneer aan de telefoon of ik nog plek had voor een papegaai ......... Uhhhhhhhh ik sloeg even helemaal dicht . Natuurlijk had ik plek desnoods maak ik die wel maar ja ik had op dit telefoontje helemaal niet gerekend. Dus even gevraagt hoe of wat en of ik hem even later terug mocht bellen want ik sleog even helemaal stil ( nou en dat gebeurt niet vaak  )  Dus even later deze meneer terug gebeld en precies gevraagt hoe het nu zat. Het is een congo van 4 jaar ,geringt getest op ziektes  maar deze meneer heeft te weinig tijd om nog voor Pico tezorgen maar hij wilde niet dat hij in de handel terecht zou komen. Hij vertelde me  dat Pico 1 probleem heeft en dat is dat het een plikkertje was . Het is nu weer redelijk aan het aangroeien maar echt een beauty is het nog niet. Ondertussen wist ik genoeg  dus ik heb snel mijn boterham op gegeten en ben Pico op gaan halen. Komen we daar aan zit Pico in een pracht van een kooi met super veel speelgoed en een leuke speelboom heel op zn gemak  een deuntje te fluiten. Dus even met de meneer gepraat en even bij Pico gekeken. Nou dat was me een kennismaking.......... Een hap kon ik krijgen en verders niks ............. De man zei dat hij in het verleden vervelend behandeld was door vrouwen en dat hij een hekel had aan vrouwen....... Dan heeft Pico dus een klein probleem want ik ga thuis over de papegaaien dus hij zalaan me moeten wennen......... Al met al Pico in de auto en op weg naar huis. Ondertussenwas het super laat geworden dus thuis even bij gekomen en slapen.

Vrijdag hebben we hem meteen gekortwiekt  en buiten zijn kooi gelaten. En wat denk je ...... Pico stapt netjes bij me op en van de boze vrouwen hater heb ik niets gemerkt. Gomez vind het allemaal wel interessant en samen zitten ze nu op de speelboom. Het slapen laat ik ze alle 2 in hun eigen kooi doen  want ik wil ze niet samen hebben als ik er geen zicht op heb.

Ook Boer vind het bere spannend nog zo een grijze vogel hier in huis.

Ik weet het het is allemaal supersnel gegaan  en nu is het afwachten hoe het nu allemaal verder gaat maar er was geen tijd om na te denken want dan was Pico zeker voor de handel gegaan en daar is ie te  waardevol voor daar ben ik nu al achter.

Liefs  Cilia

Cosch

• Gast
Re: En dan in eens is er gezins uitbreiding ........
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2006, 06:51:10 am »
Ohhh wat goed zeg!
Gefeliciteerd! En we willen graag foto's zien!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2006, 08:22:13 am »
 coolthumb

Wat goed voor deze vogel, gefeliciteerd!!!  :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2006, 08:27:42 am »
och cilia je bent een engel :thumsup:

ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.

gr san

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2006, 09:38:18 am »
Zo zie je maar, er komt altijd wat op je pad! Is de vogel altijd alleen gehouden (ivm ziektes), dat neem ik wel aan hè? Ik vind het hartstikke leuk voor je!  :thumsup:

Sanco

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2006, 09:40:32 am »
Zo dat is even snel gegaan! Hartstikke goed van je dat je Pico een kans hebt gegeven! En zo te horen heeft ie het best naar zijn zin!  :thumsup:

Loesje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2006, 12:15:02 pm »
Zo wat leuk voor jullie zeg! GEFELICITEERD! :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2006, 12:46:47 pm »
Wat super goed! Ook van de vorige eigenaar dat hij zelf op pad is gegaan en niet zijn gaai op marktplaats heeft gezet! Echt super goed!  :-*

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2006, 15:24:46 pm »
Wowww wat een mooi verhaal woohoo Gefeliciteerd!!! :-* :a036:

Cilia

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2006, 15:45:32 pm »
et is ook super leuk . We hebben vanmiddag maar even snel een nieuwe speelplek buiten gemaakt omdat dat boompje wat we hadden voor 3 vogels wel een  beetje erg aan de kleine kant is . En daar hebben ze alle 3 gezellig samen gezeten.

En Idd Loes Pico werd alleen gehouden dus geen extra kans op ziektes gelukkig want dan had ik er natuurlijk langer over na moeten denken en hem meteen moeten laten testen en appart houden tot de uitslag van de testbinnen zou zijn.

Ik zal meteen een foto latenzien hoe hij er nu uit ziet.

OP de onderste foto staan Gomez en Pico samen. De kleine is Gomez en die grote is Pico. Nu kan je ook goed zien dat Pico een plukkertje is maar ik hoop dat dat  nu verleden tijd is.

Liefs Cilia

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2006, 15:55:51 pm »
lief hé! Ze zijn wel lekker nieuwsgierig naar elkaar of niet! Grappig om een Timneh en een Congo naast elkaar te zien. Komen die kleurverschillen door de foto of is Gomez echt donkerder? 

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2006, 16:00:05 pm »
gefeliciteerd met je nw gaai

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2006, 16:03:44 pm »
Wat leuk zeg!
Idd leuk om die 2 naats elkaar te zien!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2006, 16:31:44 pm »
Leuk zeg!! ;)

Cilia

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2006, 19:06:08 pm »
Gomez is inderdaad een heel stuk donkerder qua verenjas als Pico is. Het mooiste verschil vind ik zelf de grote van de vogels.
Tot voorkort vonden wij Gomez een flinke rooie en nu lijkt het maar zo een ieniminie vogeltje.

Moet je na gaan als we Pico naast onze forpussen zetten  cheesy2  Dan hebben we een reus in huis