Auteur Topic: wieken  (gelezen 860 keer)

mouse

• Gast
wieken
« Gepost op: augustus 07, 2006, 20:15:45 pm »
zo even een vraag heeft imand ooit gehoort van wieken een keer en dan ben je klaar voor een jaar ?
ik vond het nogal raar.
inge

Cosch

• Gast
Re: wieken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2006, 20:18:57 pm »
Nee dat klopt niet. Het kan zijn dat je over een maand weer moet wieken. Ligt er net aan wanneer hij een veer aanmaakt. Maar als je hem veilig gewiekt wilt houden dan moet je het bijhouden!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2006, 21:11:33 pm »
Ik was bij de kinderboerderij van de week en toen zei die man: je hebt hem zeker geleewiekt!!! :angry: Want dat deed hij ook bij de vogels daar... Ik heb hem netjes verteld dat dat verboden is en dat dat dus enkel toegestaan is in dierentuinen en w.s. kinderboerderijen!!

Maar met leewieken is het idd.zo dat het eens en nooit weer is. Dat is dus uit den boze! ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2006, 00:31:40 am »
Nee, dat klopt idd niet en leewieken is vreselijk :cry: Ik hoorde trouwens laatst wel een verhaal van iemand die een grijsje kocht die niet gewiekt was...maar waar de pennen uitgerukt waren zodat hij niet kon vliegen :o Ook niet normaal toch? :(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:00:55 am »
Nee, gewoon idioot... :cry: Maar die man bij de kinderboerderij was ook doodserieus hoor, die dacht gewoon dat Sjakko geleewiekt was... :o

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:03:20 am »
En daarom is het onder andere ook zo goed dat we met de vogels naar buiten gaan. Zodat mensen er wat meer over te weten komen. En nu ben je nog gestoord  :) , maar als meer mensen dat gaan doen, word het steeds gewoner. Netals Honden uitlaten. Ik durf te wedden dat de eerst mensen die dat deden ook gestoord verklaard werden. 

GrCorina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:14:24 am »
Ja! Dat zei ik ook tegen die journalist. Ik zei: er schijnen veel papegaaien in Werkendam te zitten (hoor ik van de dierenwinkels). Als ze dit lezen en over de bijeenkomst horen, komen ze misschien naar het forum en dan fietsen er misschien volgend jaar vijf! ;D

giggles

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:39:46 am »
Buitenvogels met kans op wegvliegen (zoals op een kinderboerderij) mogen volgens mij nog steeds geleewiekt worden volgens de wet. Hoe vreselijk dit ook klinkt. De man bij de kinderboerderij weet waarschijnlijk niet beter dat dit voor vogels heel gewoon is.  :(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2006, 11:03:58 am »
Ja, dat klopt...  ;)