Auteur Topic: weer iets geleerd  (gelezen 1678 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
weer iets geleerd
« Gepost op: augustus 09, 2006, 22:07:07 pm »
vanavond hebben wij hier weer iets bijgeleerd van ons grijsje

flipke heeft elke dag ongeveer zijn zelfde uur om te gaan slapen,altijd tss 9 u en 9.30u,nu vandaag had ik besloten dat hij wat langer mocht opblijven omdat hij door omstandigheden nogal lang in zijn kooi moeten blijven is vandaag
en er was niets aan te doen ,maar tegen zijn normaal slaapuur begon hij heel onrustig te worden en te dabberen op men schouder,wou geen kroeltjes nimeer,en toen ik rechtstond om hem te laten wijzen wat hij eigenlijk wilde ,toonde hij gewoon dat hij zijn kooi in wou en ging direkt op zijn slaapstok zitten ,zijn bek tussen de tralies voor men laatste zoentjes en nestelde zich gewoon in slaapstand
ik stond met men ogen open toe te kijken en nu we er erover nadenken heeft hij dit al eerder gedaan,in het weekend in de caravan,hij wou pressee gaan slapen

hebben jullie dit ook al opgemerkt ? dit gedrag

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: weer iets geleerd
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2006, 22:20:51 pm »
Ja, Sjakko wil ook altijd op een bepaalde tijd slapen! En zegt dat ook! Wacht maar, als jij elke avond hetzelfde zegt als hij gaat slapen, zegt Flipke ook gewoon wanneer hij wilslapen (bij mij gaat de doek er dan over). Welterusten schat, lekker slapen, zegt Sjakko altijd! :hart:

Africangrey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2006, 22:22:56 pm »
Ja hoor echt wel.

Hier gaat Jamie altijd rond half 10 slapen en idd door omstandigheden weleens wat later en dan wordt hij onrustg :)
Dan gaat hij op de hoogste tak van de klimboom zitten en hard mer z'n vleugels wapperen enzo en een beetje piepen, ik weet dan dat het voor hem de hoogste tijd is ::)
Maar dat ze dat zelf aangeven he echt slim.

Gr
Ineke

Africangrey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2006, 22:24:00 pm »
Ja, Sjakko wil ook altijd op een bepaalde tijd slapen! En zegt dat ook! Wacht maar, als jij elke avond hetzelfde zegt als hij gaat slapen, zegt Flipke ook gewoon wanneer hij wilslapen (bij mij gaat de doek er dan over). Welterusten schat, lekker slapen, zegt Sjakko altijd! :hart:

Ah wat lief dat hij dat zo zegt :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2006, 22:41:43 pm »
wat ons echt opvalt is dat als hij iets van ons wil gedaan krijgen-nee da's niet de juiste verwoording- als hij wil dat wij iets snappen van wat hij wil,vb; hij wil naar buiten of hij wil naar zijn kooi, hij dan met opgetrokken vleugels , zo net precies of hij gaat afspringen ,en dan altijd in de richting van waar hij naartoe wil ,met een flauw piepgeluidje en zijn lichaamstaal maakt hij het ons echt wel duidelijk
dat vind ik heel slim van die mannen,ongeloofkijk
en binnenkort,zoals loes al aangeeft zegt hij het misschien,"flipke slapen,sloppel schatteke"want dat zeg ik dan wel iedere keer

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2006, 23:39:17 pm »
Pika vliegt om 9:15-9:30 zelf naar de kooi toe en gaat op het deurtje zitten slapen.  :)

jaantje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2006, 00:28:01 am »
Jacko geeft ook aan als hij wilt slapen.
De grijsjes slapen bij ons boven op de slaapkamer en slapen als wij slapen.
Verder dutten ze overdag wel hoor ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2006, 06:02:15 am »
Caro slaapt ook altijd om half 10
Ze kruipt dan in haar tentje en weg is ze.
Ook als je niet wil dat ze gaat slapen toch doet ze het.

behalve als er bezoek is dan wil ze nog wel eens langer wakker blijven en genieten van al het extra aandacht

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2006, 11:13:14 am »
Half 10 schijnt in de zomer toch een slaaptijd te zijn. Hier is het ook omstreeks die tijd vaak. Maar in de winter wordt het half 8! Dan is het vroeger donker en gaat ze ook vroeger slapen! Gek he? Sjakko doet dus overdag ook nooit een dutje, want die slaapt krijgt 's nachts genoeg rust! ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2006, 11:27:03 am »
wat ons echt opvalt is dat als hij iets van ons wil gedaan krijgen-nee da's niet de juiste verwoording- als hij wil dat wij iets snappen van wat hij wil,vb; hij wil naar buiten of hij wil naar zijn kooi, hij dan met opgetrokken vleugels , zo net precies of hij gaat afspringen ,en dan altijd in de richting van waar hij naartoe wil ,met een flauw piepgeluidje en zijn lichaamstaal maakt hij het ons echt wel duidelijk
dat vind ik heel slim van die mannen,ongeloofkijk

Jaaa dat doet Tony ook altijd dat met de vleugels opgetrokken en dat piepje. Hij doet dat ook altijd als hij net uit zijn kooi is en ik naar de keuken loop, dan wil hij duidelijk mee maar dat mag niet altijd. Ook als we gaan spelen en ik pak de handdoek en leg hem op de tafel dan doet ie dat ook! Echt zoo lief. Maar ook met slapen, half 10 gaat de doek erover en als het maar een tien minuutjes later wordt klimt ie zelf de kooi in en gaat ie op de stok zitten bij zijn etensbak. Daar slaapt ie altijd. hahha leuk eigenlijk he!  :hart:

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2006, 14:56:43 pm »
Onze agaatjes gaan ook altijd ron 21.30 uur slapen!
Leuk om te lezen dat de veel gaaien op dezelde tijd gaan slapen.

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2006, 15:13:42 pm »
Pinkey ook, alleen heeft ze het nog niet door zelf  :)