Auteur Topic: opzoek naar een betyrouwbare kweker van edelpapegaaien  (gelezen 26125 keer)

giggles

• Gast
Re: opzoek naar een betyrouwbare kweker van edelpapegaaien
« Reactie #90 Gepost op: augustus 17, 2006, 12:21:19 pm »
maar dacht even dat Giggles serieus was! Maar ja, die kennen we ook nog niet zo goed!

Ik ken Giggles al een aantal jaren hoor en die neemt zichzelf ook niet altijd serieus.  cheesy3
Hahaha, ik heb een brede rug en schelden doet geen zeer hoor.  :P
En ik zou zeggen, kijk is goed naar me sig  ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: augustus 17, 2006, 12:28:17 pm »

ps Corina, volgens mij was het heel duidelijk dat Frank met een knipoog bezig was! Leg je hem niet te veel onder een "vergrootglas"? :CENS :(

Ik denk dat Corina gewoon de boel gezellig wil houden, aangezien niet iedereen franks humor begrijpt, zeker niet als je hier net nieuw bent...  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: augustus 17, 2006, 12:34:43 pm »
Precies.  :thumsup:  Dat is gebleken ja. Daarom reageerde ik op giggles omdat ik dacht te merken dat hij dat niet begreep!
Maar blijkbaar ben ik degene die het verkeerd heeft begrepen!  shootme

giggles

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: augustus 17, 2006, 12:36:52 pm »
Precies. :thumsup: Dat is gebleken ja. Daarom reageerde ik op giggles omdat ik dacht te merken dat hij dat niet begreep!
Maar blijkbaar ben ik degene die het verkeerd heeft begrepen! shootme

Goeie zaak dat je het gezellig wilt houden hoor  :-*
Ben ik het helemaal mee eens, dat het hier gezellig is  woohoo

Sanco

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: augustus 17, 2006, 12:52:29 pm »
Goeie zaak dat je het gezellig wilt houden hoor  :-*
Ben ik het helemaal mee eens, dat het hier gezellig is  woohoo

Vind ik ook! Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dezelfde humor heeft namelijk, dus dat mag dan best effe opgemerkt worden.
Het is hier supergezellig en dat blijft het ook!  :) ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: augustus 17, 2006, 13:12:12 pm »
Ik ken Giggles al een aantal jaren hoor en die neemt zichzelf ook niet altijd serieus.  cheesy3
Hahaha, ik heb een brede rug en schelden doet geen zeer hoor.  :P
En ik zou zeggen, kijk is goed naar me sig  ;)

My kind off guy  ;) , je moet jezelf niet altijd zo serieus nemen, en ook eens wat kunnen incasseren  :offtopic:

Tommy

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: augustus 17, 2006, 16:11:15 pm »
Citaat
Nee hoor. Zowel de man als de pop zijn prachtige vogels! Wij vinden de pop het mooiste en vooral het leukste van karakter (wel moeilijker over het algemeen). Een man erbij... tja wie weet, ooit misschien, maar voorlopig niet. Het is inderdaad wel het mooiste!

Ik kan niet terug in t topic komen om te kijken of iemand er al op reageerde...maar ik schreef eerder dus dat ik hoorde dat je niet makkelijk een jonge man bij een al eerder aangeschafte pop zet, maar wel een jonge pop bij een oudere man. Is dat zo? Frank? vertel...weet jij hier iets over?  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: augustus 17, 2006, 17:04:32 pm »
Hai Daphne,

dat zou in sommige gevallen best kunnen kloppen alhoewel ik zelf die ervaring niet heb.
Maar je zou in dat geval de pop voor een week ergens anders moeten zetten de man op de oude plek van de pop kunnen plaatsen en daarna de pop weer terug plaatsen.
Het gaat wel problemen geven als de pop in broedstemming is en de man nog niet zover.
Idd nooit een nog niet geslachtsrijpe man bij een geslachtsrijpe pop zetten.
De man kan in de meeste gevallen na ca. 2 jaar geslachtsrijp zijn,

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: augustus 17, 2006, 17:09:23 pm »
Aha bedankt :-* . Ik had zelf ook nog gezocht en las dat je idd beter een oudere man bij je pop kon zetten. Anders kon t ook wel goed gaan...maar veeeeel lastiger en duurde t vaak tijden. Ik begreep uit die stukken dat een pop eerder volwassen was dan de man?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #99 Gepost op: augustus 17, 2006, 17:26:39 pm »
Aha bedankt :-* . Ik had zelf ook nog gezocht en las dat je idd beter een oudere man bij je pop kon zetten. Anders kon t ook wel goed gaan...maar veeeeel lastiger en duurde t vaak tijden. Ik begreep uit die stukken dat een pop eerder volwassen was dan de man?

:offtopic: dat is bij ons mensen toch ook zo,de vrouwen zijn veel sneller rijp als de mannen  :)

maar zijn ze dan ook sneller rot ??

Tommy

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: augustus 17, 2006, 17:29:05 pm »
rot? geen idee...maar als ik bij mezelf na ga (ik ben vrouw)...dan vind ik vrouwen niet echt makkelijk :oops:

Wickingh

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: augustus 17, 2006, 17:39:26 pm »
Hai,

nee hoor ze zijn beide rond de 2 jaar geslachtsrijp, wat wel kan dat de man het allemaal nog niet begrijpt en wat les nodig heeft van de pop. Die pop zal dat hem niet al te zachtzinnig aan hat verstand proberen te peuteren. Onze pop heeft weleens een gat in de snavel van de man gebeten, en toch zijn het perfecte ouders,

mvg Frank

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #102 Gepost op: augustus 17, 2006, 18:25:34 pm »
Het popje is toch wel wat eerder dan 2 jaar geslachtsrijp??Ik had vernomen dat popjes met een jaar aardig beginnen te puberen en mannetjes idd met een jaar of 2 pas.

Rob

Wickingh

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:14:59 pm »
Het popje is toch wel wat eerder dan 2 jaar geslachtsrijp??Ik had vernomen dat popjes met een jaar aardig beginnen te puberen en mannetjes idd met een jaar of 2 pas.

Rob

Hai Rob,

pubergedrag betekent nog niet gelijk dat ze geslachtsrijp zijn, als ze hun 1ste ei (al dan niet bevrucht )leggen wel en dat is meestal na een jaar of 2.
Bij mannen zeggen sommige kwekers dat het wel 4-5 jaar kan duren, mijn man bevrucht echter al met 2 jaar,

mvg Frank

giggles

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:18:49 pm »
Bij mannen zeggen sommige kwekers dat het wel 4-5 jaar kan duren, mijn man bevrucht echter al met 2 jaar,

:offtopic: Topzaad  :thumsup: