Auteur Topic: Aanschaf Ara  (gelezen 8409 keer)

ollie

• Gast
Aanschaf Ara
« Gepost op: augustus 13, 2006, 20:48:17 pm »
Hallo Allemaal,

Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een lieve handtamme ara. Alleen er zijn zoveel mensen die vogels aanbieden dat we door de bomen het bos niet meer zien ???. Als we op internet kijken komen we namen tegen zoals Dennis papegaaien en 4-animals, lorre en co, rentenaar, happy bird en nog vele anderen. Hoe weten we dat deze vogels tam zijn en op een behoorlijke manier worden verzorgd en dat dit wel of geen handelaren zijn? We horen zoveel verschillende verhalen zowel positief en negatief. Ook zegt de 1 dat het verstandiger is om een jong van een week of 10 in huis te nemen terwijl anderen adviseren om een vogel pas mee te nemen na 14-16 weken.

We vinden het heel belangerijk dat we een vogel bij een goede kweker kopen en niet bij iemand die er alleen zelf beter aan wil worden. Er zijn ook zoveel verschillen in prijs de één wil € 1200,00 hebben en de ander €1800,00. Wat is een redelijke prijs voor een ara?

Verder zijn er ook zoveel verschillende kooien te koop, welke kooi is het meest geschikt voor een ara en welke speelboom en dergelijke?

Help Help Help

Al vast bedankt voor jullie hulp en advies.

Groetjes van Ollie

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Aanschaf Ara
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2006, 20:50:09 pm »
Alle namen die je op noemt zijn die van handelaren.
Ik heb dit topic even verplaatst naar een daarvoor bestamd board. Hier kun je heel veel vinden over handelaren/winkels.

russelltje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:15:41 pm »
In één oogopslag zie ik niets over Lorre en Co staan op het board.
Als je ergens in de buurt van wijhe woont zou ik eens naar een info avond gaan van Lorre en Co.
(kwamen zelfs mensen uit de buurt van utrecht)
Zelf ben ik super enthousiast over die zaak en over positiefe dingen wordt misschien toch iets te weinig geschreven.
Bij een "handelaar" zijn de prijzen meestal hoger ivm btw en marge, wat heel begrijpelijk is vind ik.

4-animals, rentenaar en dennispapegaaien zijn iedergeval niet betrouwbaar te noemen.

Ik zou me iig wel goed in gaan verdiepen, ben ik zelf ook nog mee bezig ;)

gr rené

ollie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:23:13 pm »
Bedankt zeg,
We zijn daar toevallig wezen kijken gisteren en dat zag er netjes uit, ook staat er op internet uitdrukkelijk dat ze ze vogels niet eerder wegdoen dan dat ze zelfstandig eten. Nou heb ik wel eens gehoord dat je met een vogel van die leeftijd minder snel een band krijgt, is dat ook zo of is dit onzin? En verder zijn hier inderdaad heel veel adressen en namen te vinden van mensen waar je geen vogel moet kopen maar waar dan wel?

Groetjes Ollie

russelltje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:34:18 pm »
Ik heb niet die ervaring om te zeggen of je er een betere band mee krijgt, maar ik heb ook geen ervaring met papvoeding geven dus dat laat ik ook liever aan diegenen over die er kennis van hebben.
Alle vogels die bij lorre en co zitten (loge's uitgezondert) kon ik aaien.

Wat je ook kan doen is naar een betrouwbare kweker vragen hier.

gr rené
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2006, 21:36:31 pm door russelltje »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:37:03 pm »
Ik vind het geweldig dat ze pas wegmogen als ze zelfstandig eten. Dat voorkomt ongelukken! ;) En met een vogel op die leeftijd krijg je een prima band hoor! ;)

russelltje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2006, 21:39:28 pm »
Sja wat is die paar weekjes op een papegaaien leven?  cheesy2
Ze wennen daar ook prima aan mensen.

ollie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2006, 22:20:18 pm »
Ja, daar zit wat in. :-[
Zelf vond ik de vogels er daar ook mooi uitzien en hadden veel zelfvertrouwen en waren heel alert en speels, ook het voeden van pap heb ik gezien en bij Lorre&co namen ze daar rustig de tijd voor dat heb ik weleens anders gezien. (zijn namelijk al een behoorlijke tijd aan het kijken naar een ara).Ben ook zeker van plan om een keer naar een voorlichtings avond te gaan. We zullen daar vast wat wijzer van worden.

We willen er namelijk zeker van zijn dat we een goede gezonde vogel met een goede achtergrond kopen en geen handelaar spekken die een dier behandeld als voorwerp waarmee hij alleen maar geld verdiend. We zijn misschien heel voorzichtig en stellen ook heel veel vragen, maar dat komt omdat we uit onze directe omgeving zeer verschrikkrelijke dingen hebben gezien met vogels doordat ze bij mensen vandaan kwamen die er niets om geven.

Mochten jullie meer goede kwekers weten of goede tips hebben dan horen we deze graag.

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2006, 22:50:52 pm »
Hai,

als je in de handel een papegaai aanschaft dan komt gelijk bij mij de naam Lorre en co bovendrijven.
Op dit moment zou ik geen privekweker weten met jongen.
Als kweker zeg ik dat het absoluut onzin is om een jong te kopen voor hij zelfstandig is , dit maakt voor de band niets uit.
Papegaaien die ik verkoop gaan nooit de deur uit als ze nog pap nodig hebben, en al die jongen hebben een prima band met hun nieuwe baasjes,

mvg Frank

russelltje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2006, 22:54:42 pm »
Ollie mag ik jou vragen waar je voorkeur naar uit gaat? (soort ara)

charon

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2006, 12:16:08 pm »
Ollie mag ik jou vragen waar je voorkeur naar uit gaat? (soort ara)

ben ik ook best benieuwd naar je hebt diverse soorten en de prijzen verschillen ook daardoor nogal

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2006, 12:23:03 pm »
Hai,

idd je hebt ze al van zo'n 500 euro tot 500000 euro (Nobilis en spix ara), maar hij bedoeld wss de blauwgele,

mvg Frank

charon

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2006, 12:58:30 pm »
de nobilis is zo lief  :hart:

ollie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2006, 19:12:13 pm »
Hoi,

Jazeker, we vinden een blauwgele ara heel mooi.

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2006, 19:44:41 pm »
zou wachten tot er bij een kweker een ara is.
wij hebben een rose kaketoe en die kwam bij ons met 17 weken. en volgens mij is er niks mis met de band die we hebben met ons beessie. :hart:

waar ik ook benieuwd naar ben zijn de meningen over kooien en het houden van een ara binnen in huis...