Auteur Topic: Aanschaf Ara  (gelezen 8438 keer)

russelltje

• Gast
Re: Aanschaf Ara
« Reactie #30 Gepost op: september 03, 2006, 11:49:07 am »
Een kooi kan nooit groot genoeg zijn, maar je moet er wel plaats voor hebben, het is toch een heel gestalte zo'n grote kooi, als de ara het grootste deel van de dag eruit is, is die afmeting denk ik geen probleem.

Dorian wat zijn dan de afmetingen van jouw kooi?
Aan beide kanten 10cm erbij scheelt al een hoop natuurlijk.

Het zou wel zonde zijn als je er achteraf achter komt dat de kooi toch te klein is.

Wel goed van jullie dat jullie je er zo in verdiepen! zo'n info avond is ook best leuk en erg informatief vond ik zelf.
Een orginele naam verzinnen is erg moeilijk, wij zijn er gelukkig al uit, maar we zijn helaas die namen ook al een paar keer tegen gekomen.

Gr rené

Dorian

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 03, 2006, 11:53:39 am »
Wij hebben de King van dierenvilla.
Op aanraden van Sjaak van Dieca. En ja, hij is echt wel groot genoeg, want Pinkey gebruikt gewoon haar hele kooi ook niet en is er heel veel uit.

Maar iets groter had wel gemogen bij nader inzien.

ollie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 03, 2006, 12:04:58 pm »
Hoi Hoi,

Was net nog even verder aan het kijken naar kooien en kwam toen de Penthouse tegen deze is beter als de princess zelfs, ben ook van mening dat de kooi niet groot genoeg kan zijn, vooral omdat hij of zij er overdag vrij veel in zal zitten, 's avonds heeft hij of zij vrij spel, zitten er ook aan te denken om boven een kamer in te richten waar de vogel lekker kan spelen, hebben namelijk nog een slaapkamer over.Verder willen we de vogel ook zoveel mogelijk mee kunnen nemen naar buiten en de douche en zo. De info avond lijkt ons zelf ook erg leuk. Voor tips voor andere kooien houden wij ons aanbevolen de ruimte die wij voor de kooi hebben is: 2,50 breed 1,5 meter diep en 2 meter hoog (plafond is 2,60) Dus mocht iemand iets weten..... brand maar los.

Groetjes Ollie

russelltje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 03, 2006, 12:13:01 pm »
"The birdman" maakt kamer volieres, misschien is dat iets voor jullie.
Ik vind de kooien van dierenvilla erg mooi, ze lijken me ook handig in gebruik, wij nemen waarschijnlijk de Hilton. deze heeft geen dicht dak, oogt toch wat meer open.

Een slaapkamer is ook een goeie optie denk ik, zit ik zelf ook al aan te denken.

Zijn jullie overdag lang weg?

gr rené

Dorian

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 03, 2006, 12:19:01 pm »
Er zijn meer mensen die een slaapkamer gebruiken...

http://home.hccnet.nl/thea.heijstee/

russelltje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 03, 2006, 12:19:13 pm »
O ollie je moet even naar de binnen maten kijken, ik vind de princess dan toch wel wat klein 91x66cm.

ollie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 03, 2006, 12:23:06 pm »
Dat is inderdaad een goede tip.

Ja we werken allebei fulltime, het is wel de bedoeling dat ik t.z.t wat minder ga werken maar dat is nu nog niet mogelijk.Daarom wil ik ook de slaapkamer achter de hand houden zodat de vogel toch de ruimte heeft.

Dorian

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 03, 2006, 12:29:55 pm »
De Princess in inderdaad wel heel erg klein.

Een kooi in een eigen kamer kan ook nog. Zodat hij daar in kan, maar ook in de kamer kan spelen

giggles

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 09, 2006, 10:27:03 am »
Wij hebben de Penthouse, die is groot genoeg voor 2 vogels (en misschien in de toekomst wel 3  :-[ )
De kweker waar Balou weg komt had ook een kooi van hetzelfde formaat en die had een ara en een grijze in zo'n kooi, dus dat moet makkelijk kunnen lijkt mij.