Auteur Topic: Niet geringd wildvang???  (gelezen 3104 keer)

micheline

• Gast
Re: Niet geringd wildvang???
« Reactie #15 Gepost op: augustus 10, 2006, 11:29:34 am »
bedankt vivke. Een mens staat er niet bij stil, wij houden van onze vogels, maar bijlange niet iedereen begrijpt daar iets van he, zeker hier bij ons blijkt er iets los te zitten als je  een papegaai hebt .

Even offtopic, zou je toch niet komen zaterdag ? Hoeveel keer gebeurt het niet dat er regen voorspelt wordt en dat er niets van in huis komt. Het zal toch ook niet gans de dag regenen en nu zijn alle voorzieningen getroffen. Volgens mij wordt het NOG gezelliger onder de tent, met hapjes en koffie enz...

Jij denkt in termen van "worst case" maar dat zal wel niet de realiteit zijn zaterdag.

We hebben dan toch eens kennis gemaakt en dan vergeet je een drupje alvast. Vogels kunnen toch altijd even in de auto ook als het niet te doen is voor ze.

Allez, kom maar af, en wees gerust, ik ben een realist hoor.

Micheline

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #16 Gepost op: augustus 10, 2006, 11:40:15 am »
Citaat
Tegenwoordig moet een vogel geringd worden of gechipt, als het niet om wildvang gaat toch?

Had je mooi op die avond kunnen vragen  ;D

wil je met vogels de grens over , heb je volgens mij een gezondsheids verklaring nodig.
Weet van iemand die al zijn vogels in beslag zijn genomen bij het paseren van de grens zonder zo'n verklaring.
Geringd of gechipt is volgens mij ook verplicht bij het overschreiden van de grens.

Dat er geen controle zou zijn , zou ik niet zo zeker van zijn , weet je nooit van te voren, zeker niet als er ergens vogelgriep is uitgebroken.

Henk

giggles

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 10, 2006, 11:59:07 am »
Was een hele bult informatie die avond. Weet ook niet alles meer. Het kan best zijn dat ze het toen wel verteld hebben. Misschien dat Rene (russeltje) het nog wel weet?
Ik vond het niet het belangrijkste om te onthouden. De mijne heeft een gesloten ring met nummer. Nummer komt overeen met bewijs bloedtest. Ik weet dat de mijne geen wildvang is en dat ze gezond is.
Dat vond ik het belangrijkste om te onthouden  coolthumb

Groeten Jarno

chantal

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 10, 2006, 12:04:31 pm »
Dat vind ik ook het balangrijkste om te weten en Chico is ook geringd en gezond verklaard.  :thumsup:

eddykiprich

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 10, 2006, 14:40:02 pm »
Is een vogel die niet geringd is wildvang of hoeft het niet zo te zijn??

Ik verkocht gisterenavond nog een vogel waarvan ik 100% zeker was dat ik hem geringd had.... maar de ring was eraf. Dan heb ik de vogel dus té jong geringd waardoor de ring nog los heeft kunnen gaan. Bij een ander jong was dit ook gebeurd, maar daar had ik het in de gaten omdat ik jongere broertjes/zusjes nog moest ringen...

Oftewel; zoals eerder gemeld; antwoord op je vraag is dat het geen wildvang hoeft te zijn.

micheline

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2006, 14:51:12 pm »
Bedankt Broto. Ik denk ook dat er op zijn minst iets van ring, of papieren ivm gezondheid of eigendom moet kunnen voorgelegd worden indien er grenscontrole zou zijn.
Het feit dat hij niet geringd is kan reeds een begin zijn van verder onderzoek en achterdocht bij de douaniers.
Ik bezit echter niets want ik heb mijn vogel gekocht van iemand via internet die hem absoluut kwijt moest en hem zelf pas 2 weken had. Van zijn herkomst weet ik niets af.
Een hond moet bij ons in België ook  gechipt zijn en een passport met vaccinaties is verplicht om naar het buitenland te gaan, ook al ga ik maar eventjes naar Nederland.

doh

jammer, maar ik zal best geen risico nemen. Een papegaai trekt volgens mij meer aandacht dan een hond.

Micheline

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 10, 2006, 14:56:33 pm »
Waarom bel je niet gewoon even naar de douane om het te vragen?

Dan hoef je je niet ongeryust te maken. Lijkt me heel sterk hoor dat er problemen komen. Maar dan weet je het gewoon! ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #22 Gepost op: augustus 10, 2006, 15:11:24 pm »

jammer, maar ik zal best geen risico nemen. Een papegaai trekt volgens mij meer aandacht dan een hond.

Micheline

waarom zou een papegaai méér aandacht oproepen als een hond,dat weet ik niet zenne,ik ga elk weekend met de gaai -op de schouder- een uur rijden eer we in de ardennen zijn,niemand die het opmerkt dat hij er zit,daarentegen als er een hond in de wagen zit valt het mij direkt op

waarom van een mug een olifant maken,en daarbij, hij zit toch niet alleen in de auto,tweety is er toch ook bij !!!

micheline

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 10, 2006, 16:04:58 pm »
ik zal me uit de slag moeten trekken als het zich voordoet want ik heb hoedanook geen papieren. Ik ga wel morgen nog even informeren hoe het nu echt zit. phone

Micheline

Jarie

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 14, 2006, 15:26:27 pm »
Jarie heeft geen ring......betekend dit iets(wildvang of zo) ik heb m van mijn schoonzus en die had m in de dierenwinkel gekocht. :CENS

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #25 Gepost op: augustus 14, 2006, 15:31:35 pm »
Kan , maar hoeft niet.
Het ringetje kan om bepaalde omstandigheden zijn verwijderd
Als je een keer bij de dierenarts komt, laat hem even kijken met een chip lezer, misschien is hij gechipt.

Henk

Jarie

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 14, 2006, 15:33:20 pm »
Moet je elk jaar met je papegaai naar de dierenarts of......

Wickingh

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 14, 2006, 15:33:41 pm »
Hai,

het zou wildvang kunnen zijn, maar hoeft niet.
het kan ook zijn dat de kweker te laat was met ringen of sowieso niet ringt.
Ik zou er wel van uitgaan dat de mogelijkheid van wildvang groot is.

Daarnaast wil ik er op wijzen dat de waarschijnlijkheid steeds groter wordt dat de grijze roodstaart een Cites 1 vogel gaat worden. Dit gaat inhouden dat je moet kunnen aantonen waar de vogel vandaan komt.
In jouw geval is het daarom wel verstandig dat je een aankoopbon (winkel) hebt. Is deze niet aanwezig dan zou ik hem (voor het moment dat Cites een feit gaat worden ) laten chippen,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 14, 2006, 15:34:48 pm »
Moet je elk jaar met je papegaai naar de dierenarts of......

Moeten niet, maar het is wel aan te raden om ziektes zoals schimmelinfecties vroegtijdig te ontdekken,

mvg Frank

Jarie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 14, 2006, 15:36:45 pm »
Dank je wel Frank :thumsup: