Auteur Topic: bijtende grasparkiet  (gelezen 1356 keer)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
bijtende grasparkiet
« Gepost op: augustus 14, 2006, 19:05:41 pm »
Ik heb dit jaar 1 grasparkietje(eigenkweek) verkocht aan een collega. Het blijkt een popje te zijn.
Deze collega zegt dat het parkietje bijt. Het grasje is veel uit de kooi en kan overal in het huis komen.
ij komt op de schouder zitten en pakt dan gelijk de nek vel vast. Ook de vinger is niet veilig.

Wat kan hier aan worden gedaan?

Plumeau

• Gast
Re: bijtende grasparkiet
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2006, 21:27:00 pm »
Auw! De nek lijkt me pijnlijk... Gewoon in de vingers happen vind ik zelf bij grasparkietjes niet zo erg.

Zelf denk ik dat de mensen al de methode 'auw' hebben geprobeerd? Oftewel met een strenge stem aangeven dat het ongewenst gedrag is. Ik denk dat negeren (en dus ook wat overdreven aandacht geven als er niet gebeten wordt) een logische vervolgpoging kan zijn.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: bijtende grasparkiet
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2006, 22:54:50 pm »
ik had dit ook met mijn kietje toen ik haar kreeg, ze was toen al 2 jaar oud. je moet gewoon vol houden met vingerzitten enzo. het is zo dat als je opgeeft op het moment dat ze bijt dat ze dat eigenlijk leert : " als ik bijt laat hij me met rust" dus dat blijven ze dan volhouden. mijn kietje springt al op mijn vinger, ze bijt wel een beetje maar dat is meer om in eerste instantie vastigheid te hebben dat ze op mn vinger kan gaan zitten. ff volhouden dus. en in de nek bijten he... mijn cor doet dat ook maar dat komt omdat ik een ketting om heb die glimt en dan wil ze hieraan pikken, omdat haar belletje ook glimt, denk ik. perrongeluk zit ze er wel eens naast... :angry:
succes ermee!!!