Auteur Topic: personata's en roseicollis bij elkaar  (gelezen 2939 keer)

dengab

• Gast
personata's en roseicollis bij elkaar
« Gepost op: augustus 14, 2006, 21:57:34 pm »
hallo,

tijdens mijn zoektocht naar 2 personata's kwam ik terechtbij iemand die er 2 voor mij heeft (broedkoppel)
nu bood hij/zij mij aan om er een lutino aga roseicollis bij te doen voor een redelijke prijs.
nu is mijn vraag kan dit (in een binnen voliere) en beinvloed dit de eventuele broedresultaten, en hoe?

dennis

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
Re: personata's en roseicollis bij elkaar
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:04:44 pm »
Buiten de broedtijd om, geen probleem.
Tijdens het broeden kunnen er problemen ontstaan, je hebt kans dat ze kunnen gaan vechten.
Een ander probleem is dat je 2 soorten bij elkaar hebt zitten, die onderling kunnen kruisen.
1 voordeel heeft zo kruising dan nog wel, alle jongen uit een paring personata x roseicollis zijn onvruchtbaar.
Dus is aan jou de keus, wat je wilt.

Henk

charon

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2006, 02:14:56 am »
Ja ach collis staan enigszins bekent om hun wat wredere gedrag tegenover soortgenoten ,
maar ik denk dat dat per vogel verschilt.
Maar je moet er wel rekening mee houden dat het verkeert kan gaan en dan moet je dus bedenken wat je met het vogeltje gaat den kan of wil je hem dan in een aparte kooi gaan houden of niet ?!?

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2006, 09:55:52 am »
Mij is gisteren nog verteld, als je meerdere vogels neemt, ga er dan altijd vanuit dat je meerdere kooien nodig hebt.
Als je geen ruimte hebt voor een extra voilliere of kooi, dan zou ik het niet doen. Want het zou erg l*llig zijn als je aga niet geaccepteerd wordt door je andere vogeltjes, of andersom. Wat moet je dan met hem/haar?

Pim

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2007, 23:15:15 pm »
En wat als je 2 koppeltjes neemt? Zou dat wel kunnen bv fischiri's (koppel) en collies (koppel)?