Auteur Topic: Dagboek van Tigo, Balou, Lola & ...?  (gelezen 11404 keer)

giggles

• Gast
Dagboek van Tigo, Balou, Lola & ...?
« Gepost op: augustus 14, 2006, 23:48:15 pm »
Na de eerste verhalen van Balou al hier en daar verspreid over het forum verteld te hebben en ik daar ook mee begonnen was voor Tigo heb ik toch maar besloten een dagboekje aan te maken voor deze belhamel en nieuwkomer.

Eerst even voorstellen natuurlijk  ;)
Balou is onze grijze roodstaart die inmiddels 17 weken oud is en al 2 weken bij ons staat. Balou is vermoedelijk een popje, dus zo spreken we haar ook aan.
Tigo is een N.G. edelman die 12 weken oud is en hem hebben we gisteren opgehaald, maar omdat we wachten op de uitslag van de PBFD test logeert hij de eerste week bij mijn ouders.

Balou lekker aan het smikkelen

Tigo op zijn logeeradres tot de PBFD test terug is

Zoals de meeste van jullie al hebben kunnen lezen ben ik vandaag met Tigo naar de dierenkliniek "de Toren" geweest zodat ze bloed konden afnemen voor het testen op PBFD. Na eerst Balou te hebben voorzien van een dosis aandacht en een goede maaltijd, besloot ik dat het tijd was om even bij mijn ouders op bezoek te gaan, om te kijken of Tigo zijn eerste nacht een beetje goed is doorgekomen.
Gelukkig is Tigo niet zo'n stresskip als Balou en heeft hij zich keurig gedragen en begon pas een beetje te schreeuwen toen ik hem aandacht ging geven. Tigo heeft de hele ochtend lekker bij me gezeten en mij aan één kant goed doof gemaakt door regelmatig even lekker in mijn oorschelp te krijsen. Hoogtepunt van de ochtend was toen ik Tigo voor de webcam had geshowt aan René aka russeltje voor de webcam, die ik vol trots vertelde dat Tigo niet zo'n schijtbak was als Balou. Dat zeggend zag Tigo zijn kans schoon om eens even lekker het toetsenbord onder te kwakken.  cheesy3 Dit tot groot ongenoegen van mijn vader cheesy2

Tegen een uur of 2 zijn me vader en ik richting Drachten gereden, omdat we om 3 uur een afspraak hadden met de dierenarts.
Na maar 1 foute afslag (dat is bij ons in de familie erg goed) zijn we veilig aangekomen en Tigo had zich in zijn reismandje keurig gedragen en zelfs wat gegeten!!!  :thumsup:
Binnen in de kliniek kwam ik Wim en Carla Bos tegen (Bij hun komt Balou weg) samen met 8 papegaaien die op weg waren om getest, gesext en gechipt te worden. Na een gezellig praatje over hoe het met Balou was, had Wim Tigo bekeken en mij gecomplimenteert met zo'n mooie vogel.  :-[

Helaas voor mijn vader en ik waren we om 4uur pas aan de beurt ipv 3uur, dus onder het genot van een bakkie koffie hebben wij in de wachtkamer 10x dezelfde aflevering van de Dierenkliniek gezien. En ja zelfs na de 10e keer waren de Bulldog puppies nog steeds schattig.  :hart:

Eindelijk was het zover. Tigo mocht samen met ons mee met de dierenarts voor een prikkie.
Nadat Tigo zich kranig verweerd had tegen al dit onleuke moest hij er toch aan geloven en is hij onder narcose beroofd van een buisje bloed. De dierenarts (Anton Beijer) zei ook dat ons vogeltje mooi in de veren zat en een voller verenpak had als de gemiddelde edel  :-[
Ook heeft hij Tigo zijn lange nageltjes nog wat ingekort, omdat deze echt messcherp waren. Dit deed hij met een soldeerbout.  :o Daar stond ik van te kijken, maar hij legde uit dat edels van nature lange nagels hebben en dat deze daarom niet kort geknipt konden worden i.v.m. het knippen in het leven van de nagel.
Stinken dat het deed. Echt niet normaal!!! Tijdens het branden van het laatste nageltje begon Tigo weer een beetje tekenen van leven te vertonen. Gelukkig maar, want als je vogeltje er zo voor dood bij ligt is niet een leuk gezicht. :(
Na een kleine 2 minuten was die ook alweer dapper op mijn schouder geklommen om vervolgens mij doof te maken aan mijn andere oor. :angry:
Nu is het dus afwachten tot de uitslag van de bloedanalyze binnen is, maar naar zoveel complimentjes te hebben ontvangen verwacht ik alleen maar positieve dingen. :cool: Dan maar een optimist!!! :cool:

Bij thuiskomst Tigo in zijn kooi gestopt en nog even aangehaald, toen snel naar huis gegaan, wassen en omkleden om Balou ook maar even van zijn eenzaamheid te verlossen.
Balou had, in zijn project van de dag, maar besloten dat het keukenrolkokertje met de daarin verstopte trosgierst er aan moest geloven en keek me bijna verontwaardigt aan dat ik binnenkwam om haar daarbij te storen.  ;D

Toen we het eten op hadden is Ilona nog even wezen kijken bij Tigo en die kwam ook gerustgesteld weer thuis. Tigo heeft, ondanks zijn kleine kooitje, het best goed bij mijn ouders. Iedereen durft Tigo inmiddels te aaien. Nou ja, mijn kleine broertje is er nog een beetje huiverig voor.  cheesy3 Held op sokken.  cheesy2

Ik denk dat dit mijn verhaal zover is.
Binnenkort meer verhalen. Ik hoop volgende week, samen met een paar foto's van de kennismaking.  :hart:

Groeten Jarno

Reacties mogen hier geparkeerd worden

Edit Cosch: titel aangepast op verzoek
« Laatst bewerkt op: december 22, 2007, 23:53:33 pm door Cosch »

giggles

• Gast
Re: Tigo en Balou
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2006, 00:58:30 am »
Hahaha, vandaag goed nieuws... Euhm inmiddels gisteren zie ik op mijn klokkie  :-[
De dierenkliniek belde met het goede nieuws dat Tigo negatief getest was ( :CENS Dus positief  :yahoo: )
Dit heerlijke nieuws natuurlijk gelijk doorgebelt naar mijn vriendin die heerlijk aan de arbeid was. (Jahaa verschil moet er wezen  :P )
Die was ook helemaal blij natuurlijk en wilde hem samen met mij 's avonds ophalen.

Maar goed ook smiddags kon ik het niet laten om alvast even bij Tigo te kijken, die heerlijk met mijn moeder en broer in tuin zat te genieten van het zonnetje. Mijn grote stoere broer zat daar helemaal lief met Tigo kusjes te geven en zo.  :hart: Echt helemaal lief en zo zie ik een kant van mijn grote stoere kickboxende broer die ik helemaal niet ken. Ook hij is nu dus helemaal besmet met het vogelvirus en wil eigenlijk wel een bont boertje. Ik zei al tegen moeders dat deze wel een grotere kooi mocht gaan aanschaffen, omdat zij graag een grijsje wil (dus ook al besmet  ;D )
Omdat het zo gezellig was, ben ik blijven plakken tot het eten, nadat mijn vriendin inmiddels gebelt had met de vraag wat gaan we eten. Ik zei gelijk kliekjes bij me moeder en vader en neem Balou ook maar mee.  :cool:
Tijdens het eten zat Tigo in zijn kleine kooitje en hebben we Balou er bovenop gezet. (In de hoop dat ie niet op Tigo zou poepen)
Die 2 moesten dus niks van elkaar weten hè. Ze keken niet op of om en gingen allebei hun eigen gang.
Na het eten had ik Tigo maar uit zijn kooitje gepakt en naast Balou op de stok gezet. Tigo (net 2 weken volledig van de papvoeding af) dacht hé een mamagaaitje, daar kan ik wel is lekker eten vandaan halen.  :CENS Helaas voor Tigo kwam die van een koude kermis thuis en moest Balou er niks van weten. Hmmzz, misschien moeten we toch het kleine kooitje eerst maar even meenemen, zodat we zeker weten dat ze de nacht veilig doorkomen.

Bij thuiskomst hadden we Tigo gelijk in de kooi gezet en Balou buiten de kooi, maar deze wist niet hoe snel hij weer naar binnen moest om te kijken wat daar nou weer voor een vreemd groen monster zat. Op zijn vaste plekkie nog wel notabene.  :)
Dit kon dus ook niet goed gaan en eindigde dan ook in een woordenwisseling Birdystyle...
Ilona vond het allemaal niet zo leuk, nadat ik eerst Balou maar even bij Tigo had weggehaald om vervolgens Tigo eerst maar even bij te laten komen in zijn vertrouwde "mini"omgeving gepaard met een volle bak voer, waar hij gretig uit zat te bunkeren.
De beredenering hiervan was, dat zij vond dat ik Balou beloonde door Tigo weg te halen en zij vond dat Balou maar in dat kleine kooitje moest  :) (Hahaha, hoezo ze heeft een favoriet.)
Ik probeerde haar nog duidelijk te maken dat het voor Tigo niet vervelend was om een stukje van "huis" om zich heen te hebben en dat het veel beter was omdat hij in deze kooi zijn voerbak naadloos wist te vinden. Dit demonstreerde hij uitbundig. Oh oh oh, wat zat hij er weer lekker onder.  :stink:
Na het eten wilde Tigo graag weer uit zijn kooi en heeft hij even bij ons gezeten. In ieder geval tot hij het zat was en een dappere poging tot vliegen ondernam richting de kooi van Balou waar hij via het trappetje naar binnen is gegaan en zelfs, tot onze grote verbazing, omhoog klom tot vlak onder Balou haar neus. Allebei waren ze lichtelijk onder de indruk van deze hernieuwde kennismaking en bleven ook allebei stokstijf zitten.  :help:

Tijdens het spelletje: Wie knippert het eerste, waren inmiddels mijn schoonouders de kamer binnen gekomen om onze jongste telg te komen bewonderen. Tigo, duidelijk genietend van de aandacht, stapte ook gelijk op bij mijn schoonvader en ging iedereen even langs om te knuffelen. Balou moest er niks van weten en deed net of zij ging slapen.  ::) (De acteur  ::) )

Nadat Tigo iedereen bij langs is geweest, hebben we uit veiligheidsoverwegingen toch Tigo maar tijdelijk in zijn eigen kooitje gestopt en gaan we morgenochtend de kooi van Balou herinrichten (zodat hij zijn eigen plekkie kwijt raakt) en dan kijken of ze al wat liever voor elkaar zijn.
Tuurlijk heb ik van het hele tafereel foto's gemaakt, maar die ga ik morgen pas op internet zetten. Dus hou deze pagina in de gaten  ;)
Tot zover en niet verder. (Voor nu dan)
Morgen natuurlijk een update voor de fans.  :cool:
Slaap lekker!!!

En voor reacties kan je hier je klikkwaliteiten demonstreren

giggles

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2006, 01:36:50 am »
Zoals beloofd vandaag een update met flink wat foto's  :cool:
Gisteren en eergisteren zijn onze gaaitjes al een stukkie aan elkaar gaan wennen.
Dit ging niet zonder slag of stoot, maar vanavond zijn ze voor het eerst samen in één kooi in slaap gevallen. Tot Tigo in zijn slaap naar beneden donderde in ieder geval. Balou keek hem echt zo aan van: "Wat doe jij nou weer?"
En Tigo durft nu niet meer met zijn hoofd onder zijn vleugel. Sja, spelen in die grote kooi is één ding, maar er dan ook nog is in slapen.  :CENS
In ieder geval, ze zijn het niet altijd met elkaar eens, maar over het algemeen tolereren ze elkaar goed. De grootste ruzies ontstaan dan ook over, wie er op de schommel mag.  cheesy3 Het zijn echt net kleuters, niet alleen qua intelligentie  ;D
Morgen maar een schommeltje erbij hangen en dan hopen dat dat probleem ook weer is opgelost.  :cool:
(oei oei oei, papa moet zijn kindjes niet te veel verwennen  :-[ )

Hier komen de foto's hoor!!!

De eerste kennismaking... (Ze zullen wel gedacht hebben, zolang jij daar blijft en ik hier, doen we net of we elkaar niet zien)

Helaas voor Balou en Tigo dachten Jarno en Ilona daar anders over...

Even face to face, maar dan wel onder ouderlijk toezicht  ;)

Ze vinden elkaar best wel lief...

Of....

Toch maar een beetje afstand houden??? (stelletje helden)

In een grote kooi, kan je makkelijker afstand houden  :seestars:

Toch maar even kijken wat dat vreemde groene monster in mijn huizzie doet!?!

Op de vloer kan ik harder weglopen voor dat eigenwijze grijze beest  :help:

Zolang hij daar is, zit ik hier wel veilig  :cool:

Kan je wel in me huis komen, maar die schommel is toch echt van mij.

Dat zullen we nog wel is zien.  >:D

En nu doen wie het langst blijft zitten  :stink:

Oké, deze keer win jij...  :angry:

Eigenlijk ben je best wel lief  :hart:

Ik denk dat we wel vriendjes gaan worden.  console

Voor de liefhebbers nog meer hoor!!! Gezellig douchen

Best eng, zo'n bult water uit zo'n magisch apperaatje hoor...

Helemaal mee eens  :o

Maar als Jarno zegt dat het niet zo eng is, zal het wel goed komen denk ik...

Denk ik ook idd...

Maarreh, in me eentje vind ik het stiekem toch wel eng...  :help:

Wat zijn we het weer met elkaar eens zeg...

Maar gelukkig, droog ik mooier op als Tigo  ;D

Hé, ff dimmen ja!!!  :angry: Ik dacht dat we vrienden gingen worden. En Ilona vind mij toch een lekker ding.  :yahoo:

Zo, dat was hem eerst maar even. Voorlopig weer genoeg foto's dacht ik zo  :seestars:
Ik hoop dat jullie ze leuk vinden.

Groeten Jarno, Ilona, Balou en Tigo  coolthumb

Voor al uw op- of aanmerkingen...
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2006, 01:40:18 am door giggles »

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2006, 11:32:18 am »
Het is alweer een mooi tijdje geleden, dus het wordt maar weer is tijd om een berichtje te plaatsen (mede op verzoek van russeltje  ;) )

Met Tigo en Balou gaat het erg goed. Ik heb inmiddels alweer 2 weken gewerkt en vooral de eerste week was het erg spannend als ik thuis kwam, hoe ik me vogels aan zou treffen. Gelukkig viel het allemaal mee en zaten ze gewoon te klooien in hun kooi als ik thuis kwam. (kooiklooien hahaha)
Vooral Balou is erg blij dat ik dan weer thuis ben en zit helemaal tegen het deurtje aan geklemt zo van: Hé pak me op, pak me op. Als ik haar dan oppak wil ze eigenlijk gelijk bovenop de kooi, maar daar gaat het niet om  ;)

Tigo en Balou hebben ook al erg veel schik van douchen. Tigo eigenlijk pas sinds vanochtend en Balou sinds vorige week.
Tigo deed helemaal zijn vleugels wijd en flapperen en gek doen. Hij duwde Balou wel bijna van de stok af, maar dat mocht de pret niet drukken.
Balou doet dat eigenlijk alleen als ik met haar en zonder Tigo ga douchen. Volgende keer zal ik wel foto's maken  :good:

Ook zijn we vorige week bij mijn oma in het verzorgingstehuis geweest met de vogels. Dat was ook erg lachen. We liepen door de ingang heen en toen riepen een paar van die oudjes. Dass toevallig, we hadden het net over papegaaien.  :yahoo:
Bleek dat één van die ouwe vrouwtjes vroeger ook een grijze roodstaart had gehad. Helemaal leuk dus.
Toen door naar de kamer van me oma. Die viel zowat van dr stoel af dat we binnenkwamen met de gaaitjes. (Oma kan niet bij ons komen, omdat ze niet trap kan lopen en wij in een bovenwoning wonen) Dus wij lekker een bakkie koffie drinken en gezellig beppen en de vogels op de stoel. Na een tijdje wilden we weer weggaan (wel eerst stront rapen natuurlijk  :stink:) en toen zei oma: Maar ik heb er nog niet eens eentje vast gepakt. (hahaha, net een klein kind  :) ) Dus ik vragen aan oma welke ze vast wilde hebben. Wilde ze "de groene" vasthouden, want ze had al wat verhalen gehoord over die grijze.
 :oops: Balou is nu al berucht in de familie  :oops:  Onterecht overigens, want het is absoluut geen bijter. Alleen maar als je haar probeert te aaien, maar hierdoor is iedereen bij voorbaat al bang van Balou. Ironisch genoeg is me broertje, die eerst schijtsbenauwd was voor papegaaien, helemaal niet bang en pakt Balou zo op. (Hij noemt haar alleen wel draak  ;D )

Ilona had de vogels ook nog meegenomen naar haar opa. Die vond het zo gaaf allemaal dat hij de hele tijd Tigo aan het nadoen was (beetje toeteren en pruttelen) en Ilona helemaal links liet liggen  cheesy3 Ik zei al tegen haar: Toon je ook is belangstelling voor je grootouders.  cheesy2
Ilona moest de tuin leeg plukken zodat de vogels lekker druifjes konden eten bij opa op de stoel.  :good:

Hahaha, ook zo mooi. Het veranderen van de kooi  cheesy2
Als ik bezig ben, dan moeten ze op de kooi wachten tot ik klaar ben en daarna gaat het deurtje pas weer open.
Als het deurtje open is gaat Balou naar binnen en kijkt ie wat rond. Vervolgens gaat ie weer naar buiten. ff nadenken en weer naar binnen. Dan zie je hem echt denken van: "Hmmm, het lijkt wel op me kooi, maar het is wel anders"
Als ze dan eindelijk besluit toch maar verder te gaan als de eerste stok dan doet ze er wel een half uur over om naar de andere kant van de kooi te komen.
Nee, dan Tigo. Die kijkt, gaat naar binnen en gaat dan gewoon Batman-style over het plafond naar de andere kant. Af en toe lijkt het wel of Balou bang is om de tralies te gebruiken  ???

We maken nog een hoop leuke dingen mee, maar daar vertel ik een andere keer weer meer over. Vanmiddag gaan ze mee naar de verjaardag van een vriend. Zal ook wel weer spannend worden.  :cool:

Binnenkort nieuwe verhalen (met foto's)

Groeten Jarno

Voor alle op of aanmerkingen...
« Laatst bewerkt op: september 10, 2006, 14:16:54 pm door giggles »

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2006, 20:47:30 pm »
Hallo lieve lezers,

Ik was eigenlijk niet van plan om wat te schrijven, maar na gister de schrik van me leven te hebben gehad wilde ik toch mijn verhaal even vertellen.

Gisteren was het een prachtige dag en daarom besloten Ilona en ik om samen met de papegaaien een terrasje te gaan pakken bij ons in de buurt.
Dus, rollator onder de trap vandaan getrokken. Tas gevult met speelgoed en eten. Zitstok mee en onderweg.
De heenweg ging hartstikke goed, ik kan echt merken dat de vogels wennen aan het zitten op de rollator en vooral Balou is erg nieuwsgierig en zit wild om zich heen te kijken, om niks te missen. Na op het terras een plek gevonden te hebben, die ver genoeg van het water was hadden we alles uitgepakt zodat de gaaitjes lekker hun gang konden gaan. Natuurlijk hadden we lekker veel bekijks en vooral kleine kinderen komen altijd vragen stellen wat ik altijd heel leuk vind.

Nadat onze ouders allebei ook op het terras waren gekomen werd het erg gezellig en besloten we daar te blijven eten. Tijdens het eten werd het snel koud en begon het al schemeren. De papegaaien begonnen ook luidruchtig te worden (wat normaal is met de schemering) maar daarom besloten we gelijk maar te betalen en op te stappen.
Tijdens het teruglopen was Balou druk om zich heen aan het kijken en vond veel interesse aan een bouwhek. Ik vond dit wel grappig, dus bleef staan om Balou even te laten klimmen. Ilona was doorgelopen om vast koffie te zetten. Na een tijdje had ik Balou ook weer op de rollator gezet om onze weg te vervolgen.
Balou was erg onrustig dus daarom had ik hem maar op me schouder gezet, maar omdat hij op me hoofd wilde klimmen had ik hem weer terug gezet op de rollator.
Toen we bij de brug kwamen zag ik al dat Balou wegvliegneigingen begon te vertonen en daarom hield ik me hand over zijn vleugels, zodat hij niet van de rollator af kon springen voor een auto. Net op dat moment draaide een wieltje verkeerd, door de zitstok die onderop de rollator stond, en wilde ik in een reflex de rollator weer recht trekken. Op het moment dat ik me hand bij Balou weghaalde om de rollator recht te sturen, zet ze af en springt ze van de rollator. In eerste instantie dacht ik nog. Gelukkig op de stoep, maar toen gebeurde het, zij raakte de stoep en fladderde door. Zo de brug af............................................

Ik kreeg op dat moment een hartverzakking en begon Ilona te roepen, maar die reageerde niet, omdat ze te ver weg was.
Stond ik daar met 1 vogel in me hand, die ik niet neer durfde te zetten uit angst dat deze ook weg zou fladderen.
Dus met Tigo in de ene hand en paniek in me hart ben ik toen de gracht ingelopen en maar roepen naar Balou. (kl*te vogel dacht ik nog. De hele tijd herrie maken en nu niks...)
Ondertussen stond ik al tot me middel in de drek en had Balou eigenlijk al afgeschreven, want volgens mij zinken papegaaien als bakstenen.
Toen ik tot me navel in de drek stond zag ik daar plotseling Balou zitten op een rietstengel. Helemaal beduust om zich heen kijkend, zo van waar ben ik nou.
Helemaal blij dat die vogel daar zo dom zat en boos dat ie was weggefladdert (terwijl het gewoon me eigen schuld was natuurlijk) pakte ik Balou met me vrije hand en strompelde ik door de drek weer terug naar de wal. Ik stonk als een bunzing en was helemaal zwart. Voor het eerst in me leven was ik blij dat die gracht zo goor was, want dat heeft Balou waarschijnlijk gered. Ze is volgens mij over de drek naar de rietstengel gelopen en daar gaan wachten op mij.
Woest was ik op mezelf en toen ik thuis was ben ik samen met Balou (die het allemaal ook niet meer snapte) onder de douche gegaan.
Eerst even tegen Balou gepraat om over de schrik heen te komen en toen we bijna klaar waren, begon ze alweer vrolijk kusjes te geven en te fluiten naar mij.

GELUKKIG is alles goed afgelopen.
Ik hoop dat jullie nu niet denken dat ik slecht voor me gaaitjes ben of onoplettend. Ik had er ook voor kunnen kiezen om het verhaal niet te plaatsen, maar ik doe het toch zodat andere mensen hier toch een leer uit kunnen trekken. De beestjes hebben echt maar 1 seconde nodig om zichzelf in de problemen te werken.
Ik dank God op me blote knieen dat er niks met Balou is gebeurt en langs drukke wegen en water gaan ze in het vervolg gewoon op de hand met de vinger over de pootjes.
De rollator is nog niet afgeschreven, omdat het wel erg makkelijk is en leuk voor die beessies als ze meegaan om erop te zitten.

Volgende keer weer een leuk verhaal (met foto's. Ik had ze beloofd, maar van deze acties zijn geen foto's gemaakt, zoals jullie wel zullen begrijpen)

Groeten Jarno en Balou!!!

Voor alle opmerkingen en aanmerkingen
« Laatst bewerkt op: september 11, 2006, 20:50:59 pm door giggles »

giggles

• Gast
Diva,Tigo en Balou
« Reactie #5 Gepost op: september 25, 2006, 00:03:27 am »
Hallo lieve lezers,

vandaag weer een update  van het dagboek over Tigo en Balou EN... vanaf nu ook  van Diva.  woohoo
(Dus kan een moderator misschien de titel aanpassen in dagboek van Diva, Tigo en Balou??? Bij voorbaat dank)

Zoals de meeste van jullie al weten zijn Ilona en ik tijdens onze zoektocht naar een grijze en een edel helemaal verliefd geworden op de Rosé Kaketoe.
Daarom hadden we vorige week een topic aangemaakt met de vraag naar goede kwekers van het soort.
Via PM van kroon ben ik toen op de hoogte gebracht van een kweker in de Bilt die nog een roseetje had zitten, van dezelfde leeftijd als Balou en Tigo. Wij dachten dat dit geen toeval kon zijn en besloten dan ook, na wat over en weer gemail met kroon, dat wij deze kweker zouden bellen met de vraag of wij mochten komen kijken.
Maandagmiddag had Ilona gebelt en maandagavond zaten wij in de auto, onderweg naar de Bilt met hoge verwachtingen. Daar aangekomen werden onze hoge verwachtingen bevestigt door de realiteit.
Meneer en mevrouw v Gelderen hebben het erg goed voor elkaar en waren trots genoeg om ons een rondleiding te geven door hun paradijsje.
Al hun koppels zaten strak in de veren en waren lekker actief. De voillieres zagen er prachtig uit en aan de informatie die Ted ons gaf, kon ik merken dat hij hier ook grote zorg aan besteed had.
Ondanks dat de roseetjes allemaal in voillieres zaten, waren de vogels toch nieuwsgierig en tam genoeg om bij ons te komen zitten om eens lekker gekroelt te worden. Dit was voor Ilona en mij een opluchting, omdat wij dachten dat voillierevogels erg wild zouden zijn en dus moeilijk een lot als huiskamervogel zouden accepteren.
Na Ted en Carla een paar keer uitvoerig verteld te hebben over onze huidige papegaaienbezetting kwam dan toch de hamvraag. Is het mogelijk om de rosé bij de grijze en de edel te plaatsen...
Ted benadrukte, omdat het een relatief wilde vogel is (vergelijkend met huiskamervogels dan) wij toch wat extra zorg moesten besteden aan de rosé. Dit omdat deze erg zou moeten wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Na een paar kleine twijfels aan onze kant hebben we toch besloten om de vogel te kopen van Ted en hebben we onze vervoersmand achtergelaten bij hem en hadden we afgesproken om de rosé zaterdag van hem over te nemen in Zwolle bij de vogelmarkt, waar hij stond met een stand voor beveiliginscamera's voor voillieres.

Dus dat betekende zaterdag vroeg het bed uit voor ons en voor russeltje, aangezien we met zijn vieren zouden gaan.
Na zaterdag een snelle ronde over de markt te hebben gelopen zijn we met zijn vieren tot de conclusie gekomen dat we het allemaal wel erg zielig vonden voor de meeste vogels die daar met veel te veel in veel te kleine hokjes zaten. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Het Roseetje was al vroeg in de bench gestopt, omdat Ted op tijd op de markt moest zijn ivm opbouwen van zijn stand en daarom hebben we Ted snel betaald en zijn we snel doorgereden naar Wijhe (Lorre & Co) om de vogel gelijk te laten wieken. Liever 1 dag in de stress dan dat we haar volgende week weer een keer in die bench moeten stoppen dachten wij. Bij Bert aangekomen moest het roseetje er natuurlijk uit en demonstreerde het hartelijk hoe goed ze eigenlijk wel niet kon vliegen. Na redelijk uitgeput te zijn vroeg Bert mij om haar kopje vast te houden zodat hij haar vleugels kon knippen. Hierbij demonstreerde ze hartelijk hoe hard ze eigenlijk wel niet kon bijten.  :o
Nadat Bert ons nog wat advies gegeven had stuurde hij ons weer onderweg naar huis met een rekening van € 0,- Bert bedankt,  coolthumb helemaal top dat je het zo even voor niks deed.  :thumsup:

Eenmaal thuis gekomen hebben we gelijk de bench open gemaakt en probeerde Diva nog een paar keer een vluchtpoging te ondernemen. Eenmaal erachterkomend dat wegvliegen geen optie was trippelde ze vrolijk heen en weer en was ze druk op onderzoek uit. Tot haar grote schrik bevonden zich in de kamer nog 2 vogels, maar die vogels zagen er heel anders uit als haar en dat was toch best intimiderend. De 2 andere vogels waren ook erg overrompelt met de komst van deze rare eend in de bijt en willen dan ook nog niks met haar te maken hebben.  :cry:
We besloten dat het misschien maar beter was als we de gaaien gewoon hun vrije loop moesten laten in de hoop dat ze elkaar wel zouden vinden. Helaas was dit niet zo en daarom besloot ik om bij mijn ouders die HELE GROTE kooi weer van zolder te halen.
Balou meegenomen, aangezien zij de meeste moeite had met ons nieuwste gezinslid in de hoop dat Tigo en Diva een beetje aan elkaar konden wennen.

Bij terugkomst zaten ze tot mijn grote verbazing heerlijk samen in de kooi, maar dit mocht maar van korte duur zijn. Diva had namelijk favoriet plekje nummer 1 van allebei de veteranen ingenomen... De schommel... Dit kon Tigo dan ook niet over zijn kant laten gaan en merkte dat hij alleen maar stoer hoefde te kijken om Diva te doen opvliegen.

Helaas, dit lijkt niet goed te gaan dachten Iloon en ik.
Na de HELE GROTE kooi te hebben ingericht was het om half 10 echt tijd voor Diva om kennis te gaan maken met haar tijdelijke slaapplek. Diva kon het er niet helemaal in vinden en bleef dan ook erg lang erg actief. Iloon en ik bedachten dat het vast kwam door al dat licht en geluid dat ze niet gewend was in de voilliere en hadden daarom maar besloten de film die we aan het kijken waren boven in bed af te kijken. Dit had niks te maken met het feit dat we zo gaar waren als boter en al vanaf 8 uur aan het gapen waren hoor  ;) (einde van de film hebben we ook allebei niet gehaald hoor  :) )

Vanochtend was het erg vroeg dat ik Diva protest hoorde maken tegen de grootte van het verblijf waar ze in verkeerde. Om 8 uur ben ik daarom maar met me slaperige kop maar beneden gebleven om de vogels van voer te voorzien en eens te kijken of ik Diva kon laten opstappen.
Na enkele vluchtpogingen van Diva besloot ik maar plat op me buik te gaan liggen en haar uitbundig te belonen elke keer als ze me vinger durfde aan te raken. Dit leek te werken en binnen no time zat ze op mijn hand te genieten van een fllinke kroelpartij.
Om 11 uur hadden we de eerste kraamvisite al voor de deur staan en boven al mijn verwachtingen kon ook deze Diva kroelen en vond ze het helemaal niet eng. Na de eerste kraamvisite weg te hebben gestuurd, kwam mijn broer langs gevolgt door mijn schoonouders. Dit was erg druk voor de vogels allemaal en kon dit ook erg merken. Man o man, wat was Tigo druk. Nadat me schoonouders weggegaan waren besloten Ilona en ik dat het tijd was om de kooi te herinrichten. Mijn broer zat nog lekker te genieten van zijn kater en was lekker blijven zitten voor de buis, inmiddels met Diva op zijn schouder en die vond het daar zo fijn dat ze steeds verder in zijn nek kroop.  :hart:

De kooi heringericht, maar wat nu te doen???
Eerst maar ons roseetje in de kooi zetten en de deurtjes dicht zodat zij er niet uit kon fladderen. Dit vond ze niet leuk en is het eerste uur druk aan het heen en weer lopen geslagen onder in de kooi. Dit wekte de aandacht van 2 papegaaien die bovenop de kooi zaten en inmiddels doorhadden dat de ingang belemmert was.
Als 2 vervelende pestkoppen klommen ze dan ook om de kooi om te kijken wat dat vreemde beest in hun huis moest. Uiteindelijk hebben ze de moed maar opgegeven en zijn ze bovenop de kooi gaan zitten. Ilona en ik hadden allebei maar bedacht dat Diva maar in de kooi moest blijven en Balou en Tigo maar voor een nachtje buiten de kooi mochten slapen.
Dit typend, zitten Diva en Tigo allebei heerlijk in de slaapstand en zit Balou mij nog steeds in de gaten te houden.
Morgenochtend gaan we weer kijken hoe de beestjes op elkaar reageren en als ze nog zo angstig zijn van elkaar zetten we Diva in het kleine kooitje (wat ik erg zielig vind) en bekijken we het morgenavond weer. Blijft alles onverandert dan gaan we er waarschijnlijk toch een 2e kooi bijkopen, omdat ik Diva niet de rest van haar leven in dat kleine kooitje wil zien. We willen dat al onze gaaien gelukkig worden. Wij kiezen voor de vogels, dus moeten we er ook verantwoording voor nemen vind ik.

Dit was mijn verhaal zo ver en ik sluit af met nog wat foto's van onze Diva.

Slaap lekker mensen en geniet van de foto's.

Voor alle leuke, maar ook minder leuke commentaren...

Een van de voillieres van Ted, waar Diva in zat.

En Diva nog steeds bij Ted.

Tigo zijn eerste kennismaking.

Balou haar eerste kennismaking. Dat was minder plezierig voor Diva... ze miste gelijk een veer van haar kuif  :angry: stomme Balou

Diva had bekijks genoeg van die andere boefjes.

Maar van Diva hoefde dat allemaal niet zo nodig...

Buiten is het allemaal veel mooier.

Maar dit apparaat is ook erg leuk...

En er mag gekroelt worden hoor.  smiley_wedding
« Laatst bewerkt op: september 25, 2006, 00:09:48 am door giggles »

giggles

• Gast
Re: Diva, Tigo en Balou
« Reactie #6 Gepost op: september 25, 2006, 20:54:27 pm »
Hier weer even een nieuw bericht.

Gister hebben de vogels een drukke dag gehad, veel mensen op kraamvisite geweest.
Dit was erg gezellig, maar je kon goed aan de gaaitjes merken dat het druk in huis was. Tigo was net een ADHD kip, je werd helemaal gek van hem.
Nadat alle visite weer weg was, gingen we bedenken hoe de vogels deze nacht weer door moesten brengen.

We hadden ervoor gekozen Diva in de kooi te zetten (zodat ze daaraan kan wennen) en Tigo en Balou mochten boven op de kooi slapen.
Dat was wel wennen voor hun want normaal mogen ze nooit op de kooi slapen  :CENS

Vanochtend had Jarno Diva op de schouder genomen en Balou op de hand. Deze twee zo bijelkaar houden zodat ze een beetje konden wennen aan elkaar.
Dit ging eigenlijk best heel goed. Daarom hadden we ook besloten om vandaag Diva en Balou in de kooi te zetten en Tigo in het kleine tijdelijke kooitje.
Gelukkig voor Tigo ben ik vanmorgen ziek thuis gekomen, dus kon hij weer mooi boven op de grote kooi zitten.

Vanavond waren we met de gaaitjes op pad geweest omdat bij mijn ouders de kapper thuis kwam. Diva op de heenweg tegen de borst gehouden en maar lekker kroelen.
Dit vond ze heerlijk. De terugweg ging nog beter! We liepen via rustige straten met Diva op m'n schouder. Ze bleef heerlijk zitten, tjielpte hier en daar gezellig met Tigo en Balou mee.

Al met al lijkt het tot nu toe best goed te gaan met de 3 gaaitjes.

Nu hopen dat Diva ook een beetje van douchen houdt, dat is namelijk wel nodig...

Tot snel,
Ilona
« Laatst bewerkt op: september 25, 2006, 21:20:36 pm door giggles »

giggles

• Gast
foto's Diva, Tigo en Balou
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2006, 00:49:02 am »
Dag mensen,

na geïnspireerd te zijn door russeltje met zijn nieuwe dagboek, besloot ik dat de tijd rijp was voor een kleine update over het samenwonen van onze 3 gaaitjes  ;)
Diva is inmiddels een week bij ons thuis en zit al samen met Tigo en Balou in de kooi.
Ze eet goed (wel erg kieskeurig, want wat ze niet mot, dat slingert ze zo 1,5 meter de kooi uit) en is erg actief.

De score tot nu toe:
Balou en Tigo <--- erg goed samen.  :thumsup:
Balou en Diva <--- gaat goed samen, waar nodig bijt Diva van zich af.  :good:
Diva en Tigo  <--- Tigo doet erg dominant naar Diva toe en Diva vlucht vervolgens weg.  ;D

In het begin dachten we aan Tigo toch een beetje een kneusje te hebben, maar die gedachtegang hebben wij al helemaal laten varen. Tigo gedraagt zich met vlagen echt als de man des huizes en denkt vaak het recht te hebben om de dames zo af en toe te terorriseren. Balou pikt dit niet en gaat de confrontatie wel aan. Vervolgens gaat die het botvieren op Diva, die op haar beurt weer niet onder de indruk is van Balou haar patsergedrag.  tongue2
Jammergenoeg heeft Diva nog niet genoeg moed verzamelt om dit ook bij Tigo te doen en zodra als Tigo ook maar aanstalten maakt om zich enigszins in de richting van Diva voort te bewegen, kiest ze het hazepad.  ::)
Toch ben ik niet bang om kwik, kwek en kwak samen in één kooi achter te laten als wij weggaan. Diva is namelijk erg snel, behendig en alert en ik weet zeker dat er eerdaags een dag komt dat ook zei de wil van Tigo trotseert door eens lekker van zich af te bijten.  :cool:
Verder bevestigen we de; dominante rol van Tigo en het slachtofferrolletje van Diva niet. Dit doen we door ze gewoon hun gang te laten gaan en ze niet apart te zetten.
Verder geven we de vogels; soms tegelijk aandacht, soms 2 van de 3 en soms 1 tegelijk en dit dan in verschillende volgordes.

Met zijn 3en douchen gaat zonder problemen en vandaag zijn we ook met zijn 3en op pad geweest. Eerst naar de supermarkt (weer genoeg aanspraak gehad  :) ) en daarna door naar mijn ouders. Tigo en Balou samen op de gepimpte rollator en Diva eerst nog even veilig op de schouder, of op de hand.
Hier hebben we nog een paar foto's van gemaakt die ik jullie nog wilde laten zien, voor ik mijn verhaal van vandaag weer beeindig.

Samen douchen gaat best goed...

...ook zonder dat gekke grote mensenhoofd.

Balou en Diva kunnen inmiddels wel goed met elkaar overweg  :good:

en dit gaat nog als vanouds samen  :)

Samen op de gepimpte rollator is ook niet echt een probleem  :thumsup:

Dit was mijn update zover. Mocht Diva besluiten dat Tigo toch eigenlijk helemaal niet zo stoer is en besluit Tigo het leven even zuur te maken, stuur ik gelijk bericht, maar anders zal ik jullie blijven bezighouden met de kleine korte verhaaltjes, gepaard met foto's  ;)

Groeten Jarno

Voor al uw leuke en minder leuke op of aanmerkingen.

giggles

• Gast
Boswandeling
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2006, 22:43:53 pm »
Afgelopen zaterdag hadden we besloten om samen met de russeltjes  ;D door het bos te trekken op zoek naar een mooie herfstfoto met de gaaien erop.
Dus daar gingen we... rollator mee, bench mee, gaaien mee, honden mee, cheesy3 ladder mee  cheesy2 (altijd handig een glazenwasser mee op pad  :) ) camera mee en goed gezelschap mee.

Omdat we in Emmeloord niet echt een mooi bos hebben, zijn we naar het grote Oelie oeliebos gereden (nou ja, volgens René in ieder geval, want naar mijn weten, heet het gewoon het Voorstebos)
Dit is echt een prachtig bos, vooral omdat het rolstoelvriendelijk is gemaakt, dus ook ideaal voor onze gepimpte rollator  :good:

De honden van René en Lotte gingen helemaal door het dolle, toen ze de gaaien zagen en we kregen al hele fantasieën hoe dat zal gaan straks, als de ara er is...
Arme Russel stikte zichzelf zowat van enthousiasme.  cheesy2
Dit deed me een beetje denken aan de grote bordeaux dog van me nicht die ook helemaal wild werd toen hij Balou voor het eerst zag. Die produceerde toen spontaan een heel nieuw repertoire aan piepjes en blafjes.  :o Net als Russel nu deed. (Russel is btw de hond van russeltje, niet dat je denkt dat René aan de riem moest hè  cheesy2 )

Elke keer als René en ik bezig waren met foto's maken, moest Lotte dan ook 2 wilde honden in bedwang houden. Sorrie daarvoor Lotte  :-[ maar wel weer goed voor de spierballen hè

De foto die het uiteindelijk is geworden, staat inmiddels bij de foto van de maand oktober, maar omdat het zo moeilijk kiezen was, wilde ik jullie deze foto's ook niet onthouden:

`

de russeltjes met kinderen, geduldig aant wachten op deze paparazzi fotograaf  console

Maar dat was dan ook wel de moeite waard (vind ik dan hè  :) )

Na de shoot, werden de modellen weer keurig naar hun trailer gebracht door mijn lieftallige assistente  :thumsup:

de russeltjes begonnen het wachten inmiddels aardig zat te worden...

Zo zat zelfs, dat Sammy zich maar ging vermaken in de grote stinksloot  cheesy2

Op naar de volgende locatie dus...

Tigo en Balou gingen wel heel ver over die dunne takjes heen...

Maar gelukkig, daar was daar René al om de lemmings te behoeden voor de afgrond  :cool:

De laatste locatie...

De modellen vermaakten zich kostelijk...
En uiteindelijk is het dus deze geworden:

Na de boswandeling hebben Ilona en ik de gaaien weer naar huis gebracht en zijn we bij Lotte en René wezen gourmetten (nu het nog kan hè  ;) )
Kortom een erg gezellige en zeer geslaagde invulling van onze zaterdag  :thumsup:

Groetjes Jarno, Ilona, Diva, Tigo en Balou!!!!

giggles

• Gast
Re: Diva, Tigo en Balou krijgen bezoek van Lola
« Reactie #9 Gepost op: december 18, 2006, 23:15:02 pm »
Aangezien het alweer een EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUWIGHEID geleden is dat ik het dagboek van Balou, Tigo en Diva heb bijgewerkt, ga ik vandaag maar is een paar fotoowtjes plaatsen van Lola haar eerste ontmoeting met ons huis  :)
Verder heb ik nog meer leuk nieuws. Mijn ouders hebben vandaag besloten om een Severa te kopen bij de kweker, waar Balou ook wegkomt.
Vorige week dinsdag zijn Ilona en ik met mijn ouders daar geweest en vandaag hebben ze besloten om hem te kopen, dus mijn moeder heeft vandaag een kooi besteld en ik hoop dat we de Severa van de week op kunnen halen  :a036: :yahoo: woohoo
Er zijn wel foto's gemaakt van de Severa, maar die heb ik nog niet en ik zal nog even mailen met de vraag naar deze foto's.
Ook voor mezelf, omdat we Balou die avond ook mee hadden genomen en die was helemaal verliefd geworden op één van de huisgrijsjes (Joris) daar. Dat was echt TE lief om te zien, dus ik hoop dat ik een paar foto's krijg, zodat ik deze ook hier kan plaatsen  :hart:

Maar goed eerst even een paar foto's van Lola bij ons thuis samen met Tigo en Balou...
Ik zeg Tigo en Balou, want Diva die bange schijtert staat niet op de foto's, omdat die VEELS te druk was met wegvluchten voor die reusachtige baby ara  ;D
Het is echt zo'n watje die Rosé van ons  ::)

Maar goed, hier komen ze dan:

Tigo, was erg nieuwsgierig... naar de schoen van Lotte  ;D

Balou keek eerst even de kat uit de boom...

Maar toen Lola haar zo lief aankeek...

Mocht ze toch op de stok komen zitten.

Om uiteindelijk...

Gezellig naast elkaar te kunnen dutten  :thumsup:

Maar al gauw kreeg Balou weer oog voor de camera  ;D

Verder nog een zeldzaam moment op de gevoelige plaat gekregen. Namelijk Diva die aan het snavelen is met één van de andere gaaien. Ik vond het zo gaaf en dat de foto's ook nog gelukt zijn.  :yahoo:
Komen ze hoor:

En nog eentje van een tijdje terug, maar die is zo lief, die wil ik jullie niet onthouden  :hart:
Tigo was zo moe en verliefd op zijn nieuwe speeltouw dat.... eehhhh nou ja kijk maar  :)

Wat issie lief hè  :hart:

Nou ja ik gaat nog even een mailtje doen met vraag naar die foto's, zodat ik deze ook snel hier kan plaatsen.
Ik moet het echt een beetje meer gaan bijhouden hier en aangezien de vakantie eraan komt, gaat dat wel goedkomen  :cool:

Oh ja voor de reacties hier graag tekenen, want we zijn gek op commentaar  :a036:

giggles

• Gast
Balou in Love en de Severa van mijn ouders
« Reactie #10 Gepost op: december 19, 2006, 20:45:20 pm »
Hahaha, daar was ik alweer. Snel hè!
Je zou denken dat ie met een inhaalslag bezig is, maar ik kreeg vandaag de fotoos, dus die wil ik dan gelijk maar even laten zien he  ;)

Ik begin wel met de Severa van me ouders:

Die grote is me moeder en de kleine.... tjah de kleine is de Severa natuurlijk...  :hart: Wat een lieverdje

En dit is me vader samen met de Severa.

Op het moment zijn we nog druk bezig met een naam aan het verzinnen. Dus ik heb ze al even een link gegeven naar het namen topic hier op Parkieten-land  :thumsup:
Meer foto's heb ik niet van de Severa, maar dat gaat zeker goed komen. Me moeder heeft gisteravond bij dierenvilla de King kooi besteld en als hij binnen komt gaan we de Severa halen.  :yahoo:

Oké en dan nu de superlieve foto's van Balou en Joris:

De linkse is dus mijn Baloutje en de rechtse is Joris. Onder zit Sanne. Dit is echt een schat van een vogel.

Hier heeft Joris nog meer oog voor de camera, maar...

Hier is Joris al heavy in love  :hart:

En Balou begint ook langzaamaan warm te lopen voor Joris  :)

En nog eentje van alledrie de grijzen  :hart:

En voor reacties kunt u hier weer terrecht:

giggles

• Gast
Welcome home Lola
« Reactie #11 Gepost op: december 26, 2006, 11:47:01 am »
Nou, zoals de meeste van jullie inmiddels wel weten hebben wij de babyharlekeijn van Lotte en René (Russeltje) overgenomen.
Ik zal hier verder geen woorden meer aan vuil maken en ga gelijk beginnen met de leuke dingen.  :a036:

Lola is afgelopen donderdagavond bij ons gekomen en na wat passen en meten hebben we toch de kooi uit elkaar moeten halen om hem door de deur te krijgen. (Sorrie Ilona van het beschadigen van de verflaag van het kozijn  :) )
Ondanks dat Lotte en René Lola af en toe nog papvoeding gaven hebben Iloon en ik besloten om dit niet te doen, omdat ze ook al vast voedsel eet.
Dit was de eerste dag geen pretje, omdat ze de hele dag zat te bedelen om pap. (Helemaal in trance. Dat koppie gaat op en neer en om de 2 tellen een gilletje.)
Maar na een dag gebedelt te hebben is toch uiteindelijk maar begonnen met eten uit haar bakje. (Iloon en ik helemaal blij  woohoo )
Nu zetten we haar 's ochtends bovenop de playtop van "onze" kooi samen met een klein bakje voer en daar begint ze gelijk te bunkeren. Dat zit wel goed dus  :thumsup:

Na heel veel HÈ 's, HUH's en WAAROM's gehoord te hebben van onze familie vonden ze het toch ook wel heel leuk, ondanks dat ze ons voor gek verklaren  doh
Maar ja... je hebt het virus of je hebt het niet hè  cheesy2 Mensen die het niet hebben zullen het wel nooit begrijpen denk ik  ::)

Onze vogels moeten erg wennen aan Lola en andersom is dit natuurlijk ook zo.
Lola stelde zich eerst heel agressief op richting onze andere gaaitjes, maar gelukkig komt daar Balou, de eigenwijze roodstaart, die voor de duvel nog niet bang is, om Lola te overwelmen met nieuwsgierigheid.  cheesy2
Het agressieve is er nu vanaf, maar ze is nog niet gewend aan de andere gaaien.
Ook Tigo onze stoere edel heeft wel moeite met een vernieuwde herindeling van de pikorde. Want van zo'n grote vogel kan hij het maar moeilijk winnen... Alhoewel...

Eergisteren zat Lola bovenop de playtop te eten en toen kwam Tigo, de hongerlijer, toch omhoog om Lola weg te jagen.
Na al het lekkers uit zijn eigen voerbakjes eruit hebben gevist en een wandeling naar Lola haar kooi om ook daar al het lekkers uit het bakje te vissen was Tigo nog niet vol genoeg en besloot daarom toch het grote gevaar te lijf te gaan... En met succes mag ik wel zeggen, want binnen 5 minuten zat Tigo ook bij het 4e bakje al het lekkers eruit te vissen en was Lola verbannen naar de zijkant van de kooi.  :seestars:
Arme Lola dachten we toen. Weet ze eindelijk hoe ze moet eten en dan lukt het niet omdat ze wordt verbannen van haar plekkie.
Niks was minder waar, want het kostte Lola ongeveer 5 minuten om het slotje van het voerbakje aan de zijkant open te maken en vervolgens met haar snavel het deurtje open te maken en te beginnen aan een welverdiende maaltijd  doh

Hier nog een foto van het resultaat, maar toen had Balou het bakje al verovert  ;)

Verder hebben we Lola ook al meegenomen naar me ouders.
Dit is voor veel mensen een hele gewaarwording als wij met de beestenboel langs komen en je ziet dan ook menig hoofd omdraaien na passering van onze privé dierentuin  cheesy2
We gingen natuurlijk niet zonder reden naar me ouders, want zaterdagmiddag hadden we de Severa opgehaald bij Wim Bos.
Het beestje was al lekker gewend bij me ouders. Boven verwachting snel als je het mij vraagt. Een echte donderstraal  :)
Het vogeltje heet Dopey. 1 van de 7 dwergara's  cheesy2 Ik zei al tegen me moeder: "Ah, nog 6 te gaan dus." Me pa kreeg zowat een hartverzakking  ;D

Ook van dit tafereel hebben we een paar foto's van genomen:

Het was passen en meten, maar ze passen er allemaal op hoor  :o

Onze toekomste babysitter... Hij weet het alleen zelf nog niet  :P

Dopey met ze doppie  ;D

Zo even dat rare uitsteeksel bedekken, moet Dopey gedacht hebben  ???

Lola is ook nog mee onder de douche geweest. Dit was een hele gewaarwording voor ons.
Zo'n grote vogel onder de douche is even wat anders als die "kleintjes" die we al hadden.
Ze had er behoorlijk schik van, want ze schreeuwde van plezier en ook hier hebben we natuurlijk foto's van gemaakt  :hart:

Zo, ik denk dat ik eerst wel weer genoeg heb verteld en laten zien  :-[
Dus voor reacties:

---> KLIK HIER <---

Groeten Jarno, Ilona
            Balou, Tigo, Diva EN Lola

ps: Corina zou je de naam van het topic aanwillen passen en Lola haar naam er ook in zetten??? Alvast bedankt  ;)

giggles

• Gast
één grote gezellige beestenboel
« Reactie #12 Gepost op: januari 27, 2007, 23:53:43 pm »
Naar aanleiding van Corina haar berichtje in ons gastenboek, leek het me wel een goed plan om even een korte update te geven van onze beestenboel  :thumsup:

Ik besef net dat we eigenlijk niks van Lola horen.
Hoe bevalt het zo'n Ara in huis?

En ik lees net dat het bedelen weer terug is gekomen maar dat je goed doorheb dat dat aandacht vragen is.
Maar hoe gaat het met het schreeuwen?

met Lola gaat het erg goed hier en van onze gaaien is Lola de op één na stilste.
Diva geeft helemaal geen piep, behalve als ze druk aan het spelen is haha (ga ik nog wel een filmpje over uploaden.)

Lola begint net een beetje het spelen te ontdekken en ze begint ook druk te worden met het slopen van haar speelgoed  :good:
Ook maakte ik me een beetje zorgen om Lola, omdat ze zich bijna nooit poetste, maar sinds deze week is ze daar ook heel druk mee bezig gegaan.
Ze is nog niet echt dikke vrienden met de andere gaaien, maar ze laat zich niet meer de kaas van het brood eten en ze hebben niet elke keer meer ruzie als ze bij elkaar in de buurt komen. Kortom, ze tolereren elkaar  ;D
Lola schreeuwt eigenlijk alleen als Tigo en Balou ook een schreeuwbui hebben, of wanneer wij binnen komen als we weg zijn geweest. (één oorverdovende brul  ??? )

Diva is ook over haar stresspunt heen. Na Lola haar komst eerst weer wat afgevallen te zijn, is ze nu weer lekker aan het groeien en is ze weer lekker speels.
Ook vliegt ze niet van me schouder af, elke keer als we langs Lola lopen, dus dat is ook een hele verbetering. Dit was vooral erg vervelend als we met alle gaaien op stap gingen.  :(

Tigo en Balou gaan als vanouds en gedragen zich als een waar koppeltje  :P
Tigo mag alleen wel iets minder eten van ons, want die VREET maar aan 1 stuk door. Het is zelfs zo erg dat hij eerst in zijn eigen kooi alle voerbakkies afgaat en vervolgens naar Lola haar kooi gaat om daar OOK al het lekkers uit te snoepen. Dus halen wij de voerbak bij Lola uit de kooi, als Tigo daar naartoe waggelt.
Nog erger zelfs is dat we vandaag bij mijn ouders waren en dat Tigo gelijk naar de voerbak van Doppie ging om ook ZIJN voer burgemeester te maken  :o

Het is hier een heerlijk gezellige beestenboel en ondanks dat het hier af en toe erg druk kan zijn, hebben we nog geen moment spijt dat we haar in huis hebben genomen  :hart:

--->Reacties mogen hier geplaatst worden!!!<---

giggles

• Gast
Gezellig door het Emmeloorderbos
« Reactie #13 Gepost op: maart 11, 2007, 23:31:28 pm »
Vandaag was het zulk mooi weer, dat Ilona en ik maar besloten hadden om het gaaies mee te nemen naar het bos.
Voor we weggingen, nog even mijn tante gebelt. Zij werkt voor de lokale krant hier en wilde ons graag een keer met de gaaien op de foto zetten voor de voorpagina (jaja, we worden langzaamaan echte lokale beroemdheden  :cool: )
Zij zou ons daar ontmoeten, samen met mijn oom die schijtsbenauwd is voor vogels  ;D
Bijna bij het bos aangekomen stonden we raar te kijken,want ze waren daar druk bezig met een bosloop. Gelukkig hielden de gaaien zich bovenwonderlijk rustig en bleven keurig op de rollator zitten. Dit terwijl vele ogen ons aankeken en zich ineens veel minder bezighielden met de bosloop.  :nr1:  ;D

Toen we daadwerkelijk het bos inliepen schrokken we wel een beetje van alle bomen die omgezaagt waren. Overal lagen stapels omgezaagde bomen verspreidt.
Voor de vogels was het wel mooi, omdat ze nu lekker konden spelen onder ons toezicht zoals te zien op de foto's  :pics:

Tigo, Balou en Diva zaten lekker op de omgezaagde boomstronken

Lola vond het niet zo geweldig op de stronken en vond het leuker om te spelen met de steentjes op het wandelpad

Aangezien wij dat niet zo veilig vonden, moest ze weer terug op de rollator.

Dit terwijl de rest van het gaaies zich nog prima vermaakten op de stronken  :)

Balou vindt het blijkbaar ook leuker op de rollator.

Toen ook Diva op de terugweg was naar de rollator, zijn we maar verder gaan lopen.

Tigo en Balou gedroegen zich weer eens als een klef verliefd stelletje  :hart:

Na de wandeling zijn we nog even op de koffie geweest bij mijn ouders. Doppie vond het erg leuk. Vooral om Balou weer te zien  :)

Maar het blijft een schatje, of niet dan?  :hart:

En Diva vermaakt zichzelf altijd wel.  :bruce:

Mijn tante heeft ook nog een paar foto's gemaakt en ik zal vragen of ze deze naar mij toe wil mailen, zodat ik deze hier ook kan plaatsen.
Ook zal ik de krant inscannen zodra wij op de voorpagina te vinden zijn  :cool:

Voor reacties klik --->HIER<---

giggles

• Gast
Lokale beroemdheden
« Reactie #14 Gepost op: maart 15, 2007, 21:41:13 pm »
Bij deze het beloofde bericht.
Ik wilde hem inscannen, maar het artikel uit de krant staat ook op internet.
De foto's krijg ik ook nog op de mail, dus tegen die tijd zal ik ze hier natuurlijk ook plaatsen  :thumsup:

--->Jarno, Ilona, Balou, Tigo, Diva en Lola in de Flevopost<---