Dit is een initiatief van een "ludieke" stichting die elke keer wel iets bedenkt om discussies op gan te krijgen, dus ik zou er niet te serieus op reageren. Maar persoonlijk vind ik dat er wel een kern van waarheid in zit. Niet dat we nu alles maar bij elkaar moeten gaan zetten en hun gang moeten laten gaan, want daar worden ze zeker niet gelukkiger van. Maar we weten niet genoeg van dieren om te weten wat ze nu echt fijn vinden.
Het meerendeel van de dieren heeft helemaal geen seks om het plezier, maar alleen als voortplantingsdrift. Een paar maal per jaar.
De enige dieren die seks voor hun plezier hebben zijn mensen, dolfijnen en nog een diersoort, maar daar kan ik nu even niet opkomen.
Dit is een veronderstelling die altijd de ronde heeft gedaan, maar daar wordt steeds vaker aan getwijfeld. Ik denk dat we eerlijk gezegd niet genoeg weten om dat te kunnen beoordelen. Vroeger waren er geen uitzonderingen (er zijn nog steeds heel wat groeperingen die vinden dat sex voor mensen ook alleen voor de voortplanting zou moeten zijn... mijn hemel ik moet er niet aan denken...

wij hebben geen kinderen en dat blijft waarschijnlijk ook zo

). Tegenwoordig wordt een uitzondering gemaakt voor dolfijnen en bonobo's (geloof ik?), maar daar horen volgens mij zeker nog meer dieren bij!