Auteur Topic: Dagboek van Sjakko  (gelezen 2765 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Dagboek van Sjakko
« Gepost op: augustus 18, 2006, 12:38:06 pm »
Ik ga hier ook maar een dagboek bijhouden!

Sjakko is een grijze roodstaartpop uit 1998!

Sjakko heeft regelmatig een logé: Orrie van Pascal.
Ze doen meestal net of ze elkaar niet zien, maar stiekum houden ze elkaar toch goed in de gaten!!

Sjakko gaat vaak mee fietsen en de honden uit laten en naar aanleiding van een papegaaienmeeting was dat blijkbaar interessant genoeg om een stukje aan te wijden in het streekkrantje in Werkendam!

De fotograaf maakte foto's waarvan ik deze het mooist vond!

Deze plaatsten ze helaas niet.

Dit is de link van het gescande kranteknipsel:
http://home.planet.nl/~kemp1137/loes.htm

Daarna vond dus de meeting plaats in onze achtertuin en het was súpergezellig en leuk!!

Ook daarvan weer verslag gedaan door een krant, het Brabants Dagblad:
http://www.parkieten-land.nl/gifs/Brabantsdagblad.jpg

En de foto:

Eergisteren is Sjakko meegeweest naar de da om een kap voor Balto te halen en hebben we meteen een poepje laten controleren op parasieten. Het poepje was goed! Sjakko was zo relaxed als ik weet niet wat in een wachtkamer vol drukke Engelse buldoggen!! Ze zat lekker te kijken en wou gekroeld worden! De dierenarts had het stukje ook gelezen! ;)

Zo, dit was het even. Als er verder weer iets gebeurt met Sjakko en mij, vermeld ik het hier!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Dagboek van Sjakko
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2006, 12:21:56 pm »
Vandaag Sjakko even verwend met een dennenappel met allerlei zaadjes en lekkere dingetjes! Ze vond het fantastisch! Alleen ging ze het als slopding zien en heb ik het dus maar naar haar kooi verplaatst, zodat ze de gevallen zaadjes weer ikan opeten op de bodem!! :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2006, 11:25:10 am »
Nog maar even hier vermelden dat Sjakko een nieuwe kooi heeft, die heel goed bevalt. Ik doe de flappen er elke dag aan en dat scheelt me dus kranten op de grond neerleggen, staat veel mooier ook zonder kranten op de vloer! Ik ben er blij mee en volgens mij Sjakko ook wel inmiddels!!

Het gekke is dat ze sinds ze in de nieuwe kooi zit niet meer hangend slaapt. De tralies zijn natuurlijk anders en aan de verticale tralie-kant kan ze dus niet meer hangen!

Nog een foto:

En spelen met de balletjes bovenop de kooi is echt een héél leuk spelletje!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2006, 12:58:07 pm »
Ik sta vandaag achter een enveloppenkraam hier op de winkelstraat. :P Het is voor onze buurtvereniging en de Oudheidsjkamer in onze buurt. Is echt lachen, want ik heb Sjakko voor de gezelligheid meegenomen en die zit op de tafelstandaard! Ze heeft enorm bekijks en krijgt aandacht bij de vleet! Heb al een jongen gesproken waar twee amazones in huis zitten die niet opstappen en zo. Eén schreeuwt heel hard. Verteld van het forum en dat ie hier maar moest komen kijken!  :)

Sjakko vindt het allemaal prachtig en ze zwaait voor 0,50 cent!! cheesy2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: september 30, 2006, 08:57:58 am »
Ach, het was echt superleuk! Sjakko at te genieten van de gezelligheiid! Lekker veel aandacht vanhet vrouwtje en veel te beleven! :thumsup: Ze heeft een keertje of 10 gezwaaid voor 0,50 cent en daarmee de Oudheidskamer gesteund! Verbazingwekkend hoe gretig ze het keer op keer doet voor een zonnepitje!! :) Om een uur of 6 was ze doodmoe van alle indrukken en ging zitten dutten, oogjes vielen zelfs toe!   en toen heb ik haar naar huis gebracht! Ik sta in juni ook latijd bij een enveloppenkraam hier in de buurt en zeker weten dat ze meegaat, het was zó gezellig!!   :hart:

Appeltje eten, lekker hoor!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2006, 13:59:35 pm »
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier regent het praktisch de hele dag en flinke buiten ook! :( Maar goed, omdat het niet hard waait vandaag, wou ik toch met Sjakko naar de rivier als ik de honden uit ging laten. Dit om herfstfoto's te maken voor de foto van de Maand. Ik had mooie dingen gezien en wilde daar Sjakko dus bij zetten. Dus de lucht in de gaten gehouden en toen ik lichte plekken zag komen op pad gegaan. Sjakko op mijn ene hand en in de andere hand de twee honden (de riemen dan! :)). Het was inderdaad heerlijk en na een flink stuk lopen kwamen we op de plaats van bestemming. Fototoestel te voorschijn gehaald en:  :o batterijen op!! :cry:
Ik baal als een stekker, want wie weet hoe het weer morgen is. Er waren prachtige regenbogen te zien en het was echt geweldig licht!! Maar goed: Sjakko heeft genoten en haar ogen uitgekeken, ze zat echt super op haar gemakkie!! :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: oktober 05, 2006, 19:17:07 pm »
Vanmiddag dus een nieuwe poging gewaagd en weer naar de rivier gewandeld. Het is echt super hoe leuk Sjakko het allemaal vindt. Ze valt van de ene verbazing in de andere! cheesy2

Dit vond ze minder hoor, zoals je ziet, ze wou weg!!

In het vlierboompje had ze eht wel naar haar zin. Had ook bij de foto van de maand oktober gekund. Aan de vlierbessen kun je zien dat het herfst is..

Maar ik kies toch voor deze, al is ie minder van kwaliteit!! Dit is een zwavelzwam! :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2007, 12:40:07 pm »
Ik zie dat het meer dan een jaar geleden is, dat ik hier gepost heb... :-[ Ben niet zo'n dagboekenschrijfster..

Sjakko heeft sinds een paar weken twee touwringen boven haar kooi hangen. Ze vindt het geweldig en speelde steeds met de veter die er aan hing. Dat bracht me op het idee om een leuk speeltuje dat al een tijd in haar kooi hangt (zonder dat ze er ook maar naar omkeek) daar maar eens in te hangen. En ja hoor: Ze speelt er nu mee!! :thumsup:

Hier kunnen reacties geplaatst worden. ;)

« Laatst bewerkt op: november 12, 2007, 12:42:04 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: november 16, 2007, 11:14:12 am »
Haha, eindelijk heeft Sjakko door dat het speeltje gevuld is met stukjes leer... die liggen nu her en der verspreid!! ;D