Auteur Topic: verschuiven kooi  (gelezen 4253 keer)

Jarie

• Gast
Re: verschuiven kooi
« Reactie #15 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:59:10 pm »
Er is mij verteld dat Jarie 7 jaar is, niet echt oud toch? Hij kan ook zo piepen als een kuiken,en nee hij staat niet heel dicht op de tv er zit een meter tussen en ik heb m ook niet hard staan hoor, daar heb ik  zelf ook een hekel aan.

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 21, 2006, 15:03:24 pm »
7 jaar is niet oud,maar in het eerste jaar (dit weet ik niet helemaal zeker) wordt het karakter gevormt van je vogel.

Ik val je ook niet aan Sanco. Ik vul je aan. Je had helemaal gelijk in je voorgaande post.  coolthumb

Jarie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 21, 2006, 15:07:35 pm »
Waar die echt doodsbang van is zijn lange voorwerpen(stokken)panisch gewoon,hij komt uit een winkel( vervelende kindertjes met stokjes langs de tralies van de kooi?)Alhoewel mijn zoontje van 2 zit wel eens bij m(naast de kooi)en dan zit Jarie helemaal geobsodeerd(moeilijk woord) cheesy3 te kijken naar m.Ik weet t niet(en krijg het boek niet te pakken op bol.com

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: augustus 21, 2006, 15:23:36 pm »
Sjakko is ook bang van lange dingen. Er worden hier al jaren plinten de kamer binnengedragen (van de zaak) en het blijft eng. Ik reageer er nooit op en ga gewoon m'n gang, maar ze schrikt er toch iedere keer weer van.. ;) Wel is het zo dat ze nu als ze in de kamer liggen er al heel gauw weer mee verzoend is en dat was in het begin zeker niet zo, dan bleef ze de hele dag in een hoek van de kooi zitten.. :)

Verder is Sjakko aan alle dingen waar ze eerst bang voor was gaan wennen, dus er is voor wat de rest betreft veel hoop. Maar ga zeker niet in op het gekakel van angst, ook niet gerusstellend praten, want ook dat is er aandacht aangeven. Hij moet het zelf maar zien te verhapstukken en dat lukt ook heus wel: hij zal wel moeten als hetgeen waar hij bang voor is gewoon blijft gebeuren! ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2006, 15:26:10 pm door Loes »

Jarie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 21, 2006, 15:32:57 pm »
Ja ik zit ook te zeuren,het beestje is net een paar maandjes bij ons.........

MAAR IK WIL ZO GRAAG KROELEN MET M

geduld ik weet t....................

giggles

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 21, 2006, 16:45:56 pm »
MAAR IK WIL ZO GRAAG KROELEN MET M

Dat heb ik ook met Balou, maar die wil er niks van weten  :(
Ik heb mijn kopie van "Gek op mijn vogel" hier weg... http://www.papegaaienhulp.nl/
Ik had hem na betaling binnen een week in huis.  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 21, 2006, 17:38:26 pm »
Ik heb em bijna uit.

En daar staat in dat kroelen helemaal niet zo goed is  voor een vogel!  ;) veel leesplezier!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: augustus 21, 2006, 17:53:19 pm »
Ja, het schijnt niet door te dringen dat kroelen vaak niet fijn gevonden wordt en als ze het fijn vinden om op het rugje gekroeld te worden, worden ze er vaak hitsig van, wat niet de bedoeling is.. :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #23 Gepost op: augustus 21, 2006, 19:23:26 pm »
ivm één vaste muur achter de kooi
flipke heeft niet echt een muur achter zijn kooi,alleen een stukje en dan een stuk venster en daar staat hij nog zeker 50cm vanaf,de chauffage loopt daar nog achterdoor
hij geeft daar echt niet om en soms liggen de poezen op de radiator,achter zijn kooi en ik kan niet echt zeggen dat het hem stoort,meestal geeft hij er nog geen aandacht aan,misschien heb ik wel geluk daarin,ook al omdat hij direkt bij aankomst bij ons werd geconfronteerd met 4 van de 6 salontijgers en hij het heeft geacepteerd bij de inboedel,hij weet niet beter hé

wat het kroelen bereft,daar houd hij van in zijn nekgedeelte en onder de kin en op zijn hoofd maar echt op de rug vind hij niet zo lekker,ook niet als we ons hand daarleggen om hem te leren draaien om op de rug te liggen, rugliggen oké maar dan liefst zonder handen te gebruiken

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 21, 2006, 19:57:17 pm »
Coco heeft ook 2 jaar voor het raam gestaan. Leek daar ook helemaal geen problemen mee te hebben. Hij zat vaak lekker naar buiten te kijken.  ???

Nu nog vind hij het heerlijk om in de klimboom voor het raam te staan. Daar word hij helemaal vrolijk van!

Dus ja, die maakt het niks uit denk ik. In het boek van Bonnie Talsma staat zelfs dat ze er van kunnen gaan plukken.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: augustus 21, 2006, 20:14:21 pm »
Coco heeft ook 2 jaar voor het raam gestaan. Leek daar ook helemaal geen problemen mee te hebben. Hij zat vaak lekker naar buiten te kijken.  ???

Nu nog vind hij het heerlijk om in de klimboom voor het raam te staan. Daar word hij helemaal vrolijk van!

Dus ja, die maakt het niks uit denk ik. In het boek van Bonnie Talsma staat zelfs dat ze er van kunnen gaan plukken.

van wat,van het venster of van de muur ?

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 21, 2006, 20:19:07 pm »
Dat ze voor het raam staan. Dan zouden ze zich onveilig moeten voelen. En daardoor zoveel stress dat ze gaan plukken!  ???
Ene kant kan ik me daar wel wat bij voorstellen maar Coco had nergens last van (volgens mij)!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #27 Gepost op: augustus 21, 2006, 20:24:09 pm »
het stukje venster dat flip heeft kijkt uit op de muur van de tuin,daar is niveel bougement dus dat zit wel goed

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 21, 2006, 20:56:02 pm »
Hier was er nog een topic over:

klik hier

Africangrey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 21, 2006, 21:39:35 pm »
Ja, Jamie zit ook altijd op z,n klimboom voor het raam.
Volgens mij heeft hij daar ook geen problemen mee, maar zouden ze daar echt van kunnen gaan plukken, zoals in dat boekje staat? ???