Auteur Topic: probleem met zelfstandig worden  (gelezen 7260 keer)

djemi

• Gast
Re: probleem met zelfstandig worden
« Reactie #30 Gepost op: augustus 25, 2006, 11:28:28 am »
Noah hier is nu ruim 13 weken en eet soms ook nog savonds dr pap. De ene keer moet ze niet, andere keer neemt ze 10cc en bv gisteravond inene 50 cc gekke vogel.
Ik moest die laatste pap afbouwen van de ene dag wél pap savonds en de andere dag niet en dat gaat nu steeds beter er zitten steeds meer dagen tussen nu. Ze vraagt er ook zelf om lijkt wel. Want die twee dagen dat ze geen pap kreeg savonds nam ze goed op, ook als ik in de keuken bezig was. Gisteravond werd ze dus gék toen ik in de keuken was, en ik dacht oke trek in papje vrouw?
Dus pap gemaakt en die at ze wél  :)

Verders eet ze eigenlijk alles, zaden- groente - en fruit alleen heeft ze wel zo haar voorkeuren maar dat negeer ik want als ik die kiwie laat staan en net doe of ik r niet zie dan eet ze het later dus wél.
Oh en ze denkt dat ze koningin is, wilde ze haar fruit en groente NIET uit haar bakjes eten, terwijl die zaden en alles eet ze wél daaruit. En nu ik een schaal op de bodem zet met haar groente en fruit eet ze het dus wél.   :a036:

Wat wel handig is met negeren hier is dat ik lang haar heb en als ze mn gezicht ziet reageert ze daar meteen op, en als ik dan langsloop met mn haar voor mn gezicht heeft ze het niet eens door lijkt wel  cheesy2

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #31 Gepost op: augustus 28, 2006, 08:35:25 am »
Yess!!!!!!!!! Pika is nu echt zelfstandig. Zeurt niet meer om pap of gaat te keer als het piepje van de magnetron gaat. Ze zit nu rustig op haar speelstandaard te eten. Ze is wel flink afgevallen maar zo te zien eet ze dat er nu wel weer aan. Ze is nu ook veel rustiger en gaat meer haar eigen gang ipv de  hele tijd mij opzoeken om te schooien.  woohoo  PS zelfs de papegaaiendiner hoeft ze niet meer

TWEETY

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 28, 2006, 08:36:30 am »
goed nieuws   :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 28, 2006, 09:19:38 am »
Wat goed!  :thumsup:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #34 Gepost op: augustus 28, 2006, 09:29:22 am »
mijn grootste fout was dat op de momenten dat ze honger had ze uit de kooi was. De hele tijd vloog ze me dan achterna en maar schooien en vervelend doen. Ik heb haar op die momenten in de kooi gezet en warempel ze begon direct te eten de eerste avond zelfs van 8 tot 10 uur! Wat mij het meest verbaasd is dat ze nu veel rustiger is en veel evenwichtiger in haar gedrag (een normale vogel  doh) dus ik raad iedereen aan gewoon doorzetten!!!!!!!! Ze verhongeren echt niet.

babalou

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 29, 2006, 09:43:46 am »
zo even een update wat betreft babalou :)

hij is helemaal zelfstandig woohoo woohoo woohoo
het lijkt wel of ik een andere grijze in mijn kooi heb zitten ;D
hij is veel liever en eet bijna alles op wat ik hem geef ,hij heeft ook babbels voor 10 ,ik wist niet dat zo`n jonge papegaai al zoveel kon babbelen,oke de ene duidelijker als de andere keer,maar net als nu de rose valt bijna van zijn stok ,en hij zegt ohoh cheesy2 cheesy2
hij roept ook mijn dochtertje romy ,en dat doet hij zo goed dat zi zegt ja mamacheesy2
echt geweldig
dus allemaal bedankt voor jullie tips  :-*
ben alleen nog op zoek naar een goede zaadmengeling iemand een tip :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: augustus 29, 2006, 10:40:35 am »
De zaadmengeling van Witte Molen (superieur ofzo, iig de beste ervan) is oké. Zelf geef ik gewoon Extravital bij! ;)

babalou

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 29, 2006, 10:54:13 am »
 :) :-[ ik heb ook een topic geopend voor mijn vraag,ik dacht valt het misschien op :-[ :-[
maar die van witte molen heb ik inderdaad ook gezien,dus die is wel goed,ik heb er nu een waar ze alleen de zonnepitten uiteten en verder niet naar kijken :seestars:

giggles

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:55:25 pm »
Dus van de pap over op praatzaad???  :thumsup:

Goed nieuws in ieder geval dus  :good:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:57:22 pm »
In de Witte Molen zitten  ook nog zonnepitten, maar ik haalde er veel uit..  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #40 Gepost op: augustus 31, 2006, 00:03:33 am »
en die dienen dan voor de beloningen van het zwaaien en rondjes draaien

Dorian

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 03, 2006, 10:50:33 am »
Er is ook voer zonder zonnebloempitten Babalou... Misschien ook een idee? Hoef je ze er niet steeds uit te halen.......

djemi

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: september 03, 2006, 11:54:07 am »
Citaat
Er is ook voer zonder zonnebloempitten Babalou... Misschien ook een idee? Hoef je ze er niet steeds uit te halen.......

Vertel eens welk voer dat is dan, want ik kan geen zaadmengsels vinden hoor zonder die zonnepitten????

babalou

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: september 03, 2006, 11:55:55 am »
Vertel eens welk voer dat is dan, want ik kan geen zaadmengsels vinden hoor zonder die zonnepitten????

:)ik ben ook heel benieuwd

Dorian

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: september 03, 2006, 12:06:00 pm »
Ik bestel het bij de schoonzoon van de kweker waar we Pinkey vandaan hebben.
Daar kun je ook pellets bestellen.

www.birdfood.nl

Zij megen zaden zodat het aangepast is op je gaai...