Auteur Topic: staartje plukken  (gelezen 2425 keer)

Kippie

• Gast
staartje plukken
« Gepost op: augustus 23, 2006, 17:05:52 pm »
Hallo

ik heb 2 jonge aga's van zo'n 4 maandjes oud.
Henk en Frits. Henk is een wat zwakker kippie die een hart ritme stoornis heeft (bij VA Bastiaanse geweest)
en Frits is de feeks van de kooi.
nu is het zo dat frits al 2 veren van henk zijn staart heeft getrokken dat ging gepaard met ruzie en gillen frits liet de veren vallen en ik heb ze opgeraapt en ze hangen nu op de koelkast.
en ik dacht dat het daarmee over was dat Frits alleen ff aan het zieken was,
nu gaan ze dus door! henk heeft nog maar een zielig staartje over en ik heb er al van dat spul op gedaan om het vies te laten smaken. ook dat helpt niet.
frits verzameld alle veertjes in hun kokosnoot en zit daar ook regelmatig in (dat deed ze al vanaf dag 1 dat ze hier was ze waren toen 10 weekjes oud)
Henk is na de hele dag ruzie gemaakt te hebben dood op en trok zelfs 1 van zijn eigen staart veertjes uit om frits een beetje tevreden te houden.
nu zijn ze weer vriendjes en zitten ze samen op hun stokkie te slapen...
weet iemand wat ik hiermee aan moet.
frits eet door het vieze spul heen en pest henk echt
ik weet niet wat de geslachten zijn.
alvast bedankt

Kippie

• Gast
Re: staartje plukken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2006, 18:58:48 pm »
inmiddels blijven ze ruzie maken...
niet als ze los zijn maar dat kan ook niet de hele dag ivm de katten die we dan in een andere kamer even apart houden.
ik hoop echt snel op een antwoord!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2006, 19:08:13 pm »
Ik heb niet echt een idee.

Dat vieze spul helpt niet, probeer eens nestmateriaal te kopen, misschien wil Frits daar aan plukken  ???

Verder weet ik het niet, hier pesten ze elkaar door in de poten te bijten, niet in de staart  ???

Kippie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2006, 19:48:34 pm »
ik heb ze een mandje gegeven van gevlochten stroo (te lelijk dus ikben blij dat hun het slopen)
ze slopen het samen en daarna ligt het daar...

wat ik vergeten was te melden.. we zijn bezig met ze tam te maken... dit gaat goed. alleen is frits giga eigenwijs (niets nieuws voor een aga)
maar frits begint ook een beetje agressief te worden in de zin van bijten in de kooi.
het kan dus zijn dat frits wil laten weten dat hij/zij de baas is of broeds gedrag. maar dan zouden de leeftijden niet kloppen. ik heb ze in de dierenwinkel gekocht (pet's place super store in alexandrium) dus dat zou me niet zozeer verbazen....

Kippie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2006, 20:22:58 pm »
is er helemaal niemand die het weet??? ???

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2006, 23:45:03 pm »
Nee sorry ik weet geen antwoord. Wel weet ik dat mijn 'nieuwe' grijsje ook een beetje agrressief kan zijn en als hij de kans heeft ook rustig coco's veren aanpakt!

Misshcien dat de aga bezitters je kunnen helpen!

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2006, 08:06:39 am »
Misschien frits afleiden door wat felgekleurde speeltjes in de kooi?

Kippie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2006, 18:56:41 pm »
ze hebben veel speelgoed! veel glimmende kettingen enzo vinden ze helemaal geweldig
ik blijf de kooi ook elke week anders inrichten en dan haal ik er wat speelgoed uit en hang ik er wat nieuws in.
ze vervelen zich eigenlijk nooit volgens mij. ze zitten alleen stil als ze slapen eten of drinken voor de rest spelen ze, of maken ze dus ruzie.
vandaag hebben ze trouwens nog geen ruzie gemaakt!

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2006, 20:24:38 pm »
Kan iemand Kippie nog helpen?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: augustus 28, 2006, 20:25:54 pm »
Nee, sorry, ik ken dit echt niet, hier bijten ze in pootjes  ???

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2006, 21:18:22 pm »
Die van ons hebben in het begin wel aan elkaars staartje getrokken. Maar niet tot de ander een heel klein staartje had. Nee bij ons trokken ze net zolang aan het staartje tot de andere aga van de stok af donderde. Er is ooit 1 veer uitgegaan. Nu trekken ze enkel nog aan elkaars staartje als ik de voerbakjes vul en ze allebei als eerste uit hetzelfde bakje willen eten (ook al vul ik 2 bakjes met hetzelfde, maar ja, ze heten niet voor niets eigenwijs).
Dus zo gortig ken ik het niet.

Kippie

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2006, 20:30:22 pm »
inmiddels heb ik wel het vermoede dat het staartje plukken over is... nu vechten ze iig zonder henk zijn staart te slopen
ik kijk het nog even aan en anders gaan ze alleen nog samen los en dan elk een aparte kooi.... doh

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 31, 2006, 07:49:26 am »
dat is inderdaad dan een prima oplossing  :thumsup:

Kippie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 31, 2006, 23:28:46 pm »
nou vind je?!?!
ik zou liever zien dat ze het samen goed hebben!

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 31, 2006, 23:48:50 pm »
Dat zou het mooiste zijn, maar als het gewoon niet gaat. Dan vind ik dat je het niet moet forceren.
Misschien kun je voor beide een partner vinden, waar mee het wel klikt. Maar ja dan heb je 4 gaaien  :)