Auteur Topic: niet altijd akkoord met bonny talsma  (gelezen 7072 keer)

proppertje

• Gast
Re: niet altijd akkoord met bonny talsma
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2006, 21:26:03 pm »
ik vind het een geweldig leuk boek ,vooral het stukje waarin staat dat je NOOIT baas over je vogel kan worden ,
daar ben ik het helemaal mee eens  :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2006, 21:26:58 pm »
ik vond jouw puntjes zo grappig :)
ik wou je niet uitlachen hoor ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2006, 21:29:43 pm »
ik vind het een geweldig leuk boek ,vooral het stukje waarin staat dat je NOOIT baas over je vogel kan worden ,
daar ben ik het helemaal mee eens  :thumsup:

Dat stukje ben ik nog niet tegen gekomen. Waar staat dat dan?

Gr Corina

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2006, 21:30:39 pm »
zijn gewoon puntjes die waar kunnen zijn, bv als de vogel veel met de kop schud of gaapt.

weet niet of er in het boek ook staat dat als de vogel op zijn zij ligt te stuipen dat dit het zelfde is als  cheesy3 of cheesy2

Henk

Dorian

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2006, 21:35:26 pm »
Ik ben heel nieuwsgierig geworden naar dit boekje.
Vooral nu ik dit stukje las.

Als ik niet beter wist door veel naar Pinkey te kijken, dan zou ze zeker onzeker zijn, terwijl ze zo helemaal niet overkomt.  woohoo

Jarie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 28, 2006, 22:27:08 pm »
Ik heb t boekje ook en idd je heb t zo uit, ik vond het een beetje tegenvallen.......ik heb een stille vogel en dat kost meer moeite...........nou das lekker dan,heb ik weer :-[

Riboet

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2006, 07:58:17 am »
n°6 nee schudden, doet flipke ook altijd met een druif in zijn bek of met iets dat voor hem te groot lijkt

Dat doen ze hier ook en dan roep ik altijd: neeheeeeh, het is al dood!  :) Mijn honden kunnen dat namelijk ook zo goed met een stukje vlees.

Ik ken het boekje niet (ik heb alleen een boekje van een workshop van Bonny Talsma dat genaamd is 'Samenwerken met je vogel' maar ik vind dat er aan de genoemde punten, zoals Henk ook al aangaf, ook heel andere betekenissen gegeven kunnen worden, dus je zal de genoemde trekjes wel in het licht van andere opvallende dingen moeten zien.
Overigens had ik mijn workshopboekje ook zo uit en ik kan er niets aan doen, maar ik vind ook de theorie van Bonny vergelijkbaar met hondentraining. Ik krijg de indruk dat alle gedragstherapeuten van iets algemeens uitgaan en dat toepasbaar vinden of gewoonweg toepassen op veel dieren. Het enige dat verschilt, is het leren lezen van de lichaamstaal van een dier.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2006, 10:04:25 am »
Ik krijg de indruk dat alle gedragstherapeuten van iets algemeens uitgaan en dat toepasbaar vinden of gewoonweg toepassen op veel dieren. Het enige dat verschilt, is het leren lezen van de lichaamstaal van een dier.

Ik denk dat dat gewoon waar is Barbara! Sterker nog dat geldt niet alleen voor dieren-gedragstherapeuten. De basisprincipes van papegaaientraining en hondentraining lijken ook verdacht veel op de aanpak voor kids met een probleem (ADHD, PDDnos, ASS enz).
Geeft wel te denken he? :CENS

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:15:05 pm »
ik vind ook de theorie van Bonny vergelijkbaar met hondentraining. Ik krijg de indruk dat alle gedragstherapeuten van iets algemeens uitgaan en dat toepasbaar vinden of gewoonweg toepassen op veel dieren.

dat vind ik nu ook sé,maar bonny zegt het zelf op één van de laatste bladzijden van het boek,je kan de training gebruiken op vele dieren ,ZELFS op je goudvis  ;D blub blub

TWEETY

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:29:52 pm »
allee stoute vis!!! terug in uwen bokaal  cheesy3 cheesy3

ik zie het al voor mij cheesy2

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #25 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:34:34 pm »
Citaat
allee stoute vis!!! terug in uwen bokaal   

Ja dat had ik vorige week met de overstroming hier, werd er op het raam geklopt.
Zijn alle vissen uit de vijver gekomen  ::)
Heb ik ff gezegt en nu allemaal terug de vijver in, en wat denk je ............gingen netjes terug met de staart tussen de vinnen cheesy3 cheesy2

Henk

giggles

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:35:53 pm »
Ik denk dat wij verkeerdom lezen nu.
Het zijn haar ervaringen bij de vele probleempapegaaien die zij heeft gehad. Die papegaaien komen niet bij haar omdat ze één van de, eerder genoemde, kenmerken hebben, maar omdat de papegaai ongewenst gedrag vertoont. Als je een onzeker gaaitje hebt zijn dit de dingen waar je op moet letten, wanneer ze bang worden.
Balou en Tigo gapen en strekken ook regelmatig, maar ik zie dan geen stress hoor.
Ik denk wel dat je het herkent als je vogel stress heeft. Bij Balou merk ik het heel goed, omdat ze dan gaat trillen en helemaal in elkaar duikt en om zich heen zoekt op zoek naar een vluchtweg. Tigo interesseert het allemaal geen ene r**t.

Het zijn richtlijnen, het is geen wetboek over hoe het is en hoort.
Jij kent je eigen gaaitje het beste. (Mensen brengen hun gaaien niet naar Bonny, als ze het gedrag van hun papegaai niet herkennen als probleemgedrag toch?)

TWEETY

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:38:58 pm »
ik heb net een mail gekregen van de boekhandel," gek van mijn vogel" mag ik morgen ophalen :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #28 Gepost op: augustus 29, 2006, 23:17:50 pm »
oh wat ben ik blij voor je,dan weet je eindelijk waar wij hierover spreken  ;D op voorwaarde dat je kan lezen natuurlijk ,anders zal ik hem wel komen voorlezen
ik zal wel extra traag voorlezen om dat ik weet dat je niet snel kan luisteren  woohoo

TWEETY

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 30, 2006, 07:39:12 am »
oh wat ben ik blij voor je,dan weet je eindelijk waar wij hierover spreken  ;D op voorwaarde dat je kan lezen natuurlijk ,anders zal ik hem wel komen voorlezen
ik zal wel extra traag voorlezen om dat ik weet dat je niet snel kan luisteren  woohoo

tongue2 tongue2 tongue2