Auteur Topic: wandelen en regenbuien  (gelezen 2379 keer)

micheline

• Gast
wandelen en regenbuien
« Gepost op: augustus 29, 2006, 12:35:08 pm »
wat te doen bij een plotse regenbui tijdens het wandelen en hoe reageert een gaai daar op ? Slaan ze in paniek, vinden ze het leuk ?? Angst voor paraplu's ? Wat zijn jullie ervaringen ?

Sanco

• Gast
Re: wandelen en regenbuien
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2006, 12:49:50 pm »
ik heb nog nooit met tony door de regen gewandeld maar als hij buiten op zijn standaard zat vond ie het niet leuk! Hij duikt dan helemaal naar beneden met zijn koppie want voor zijn gevoel wordt ie denk ik van boven 'aangevallen' door regendruppels

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2006, 12:52:44 pm »
Hier vinden ze het ook niet leuk! Coco erger dan Kaya.
Ik denk dat dat komt omdat ze dat niet vaak genoeg meemaken.

Ik denk dat de grijsjes in volieres enzo wel intens kunnen genieten van een regenbui!  :CENS

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2006, 12:55:25 pm »

Ik denk dat de grijsjes in volieres enzo wel intens kunnen genieten van een regenbui!  :CENS

Ja dat denk ik ook hoor! Dan zitten ze misschien toch veiliger. Ik merk echt aan Tony dat ie het niet begrijpt, de regen klettert dan ook op de planten en op de parasol en dat maakt ook geen fijn geluid voor hem.

micheline

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2006, 13:40:29 pm »
ik denk het ook dat mijn coco bang is, gisteren vielen een paar druppeltjes en coco deed toen wat raar, gelukkig moesten we maar een paar meter meer stappen dus heel duidelijk heb ik het niet kunnen ondervinden

Caiolinda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2006, 17:15:42 pm »
Wij waren op de camping en het ging miezeren nou tis net een kat als ie water voelt en ziet is ie weg  ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2006, 17:09:38 pm »
Hier reageren ze er niet bang op. Als we bv aan t fietsen zijn fiets ik gewoon door en trek me er zelf ook helemaal niks van aan. In de tuin vinden ze regen juist leuk. Mensen reageren denk ik zelf vaak ook op regen en onweer?...hoemeer je zelf bv inelkaar duikt of snel thuis of binnen wilt zijn, hoe groter de kans dat je gaai denkt dat t niet oke is lijkt mij? Onze honden zijn bv ook totaal niet bang voor onweer..t boeit ze echt niets :( Vroeger bij mn ouders was onze hond wel bang, maar mn ouders reageerden ook heel anders dan wij :) Zeg niet dat t altijd de oorzaak is hoor, maar t zou me niet verbazen als t vaak wel zo is :-[

russelltje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2006, 17:14:30 pm »
Idd tommy, zo gaat dat vaak.
Angst van het beestje en het baasje bevestigd dit door "ahhhhh kom maar" oid.
Als een gaai van douchen houdt zou hij regen ook geweldig moeten vinden toch?

Maar bang voor regen zou ook kunnen omdat ze er simpelweg niet aan gewend zijn.

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2006, 17:22:05 pm »
Ja hoor, dat kan ook natuurlijk. Maar als je dan zelf gewoon blijft staan en net doet of t normaal/leuk is ...en dus niet bv zo snel mogelijk alle spullen van buiten naar binnen brengt :) dan zou t al snel gewoon moeten zijn.  Zo ging t hier tenminste wel ;) Een paraplu kan ook wel eng zijn Dat heb ik nog nooit geprobeerd en ik denk dus dat onze vogels dat ook best ERG raarrr zullen vinden :)

micheline

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 30, 2006, 17:26:29 pm »
ik denk dat je gelijk het tommy, inderdaad als we in een regenbui terechtkomen beginnen we zelf haastig te doen en dat zal de vogel ook ongerust maken. Zou heel goed kunnen. Ik zal erop letten dat ik volgende keer echt doe of er niets aan de hand is.

Men vind me nu al zo vreemd dat ik met coco op straat loop, als we dan ook zo ontspannen regenbuien trotseren  zal het nog gekker lijken  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: augustus 30, 2006, 18:55:06 pm »
pas maar op micheline,dat ze jullie niet wegsteken onder jullie beidjes als er een witte camionette komt loop dan snel de andere kant op want dat zijn de gekkenvangers  cheesy3

TWEETY

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2006, 19:10:43 pm »
het zal wel moeilijk zijn om zo een klein dwangbuisje voor coco te vinden  cheesy3

niets van aantrekken micheline ::)
jij hebt tenminste een gelukkige vogel ;)

gr san

Koko

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 30, 2006, 20:48:57 pm »
De Amazone's hier gillen het hoogste woord als ze in de regen zitten, de buren zijn er dan geloof ik minder blij mee :)

groetjes
boudewijn

micheline

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 30, 2006, 22:26:02 pm »
het begint te wennen hoor dat iedereen naar je kijkt, auto's vertragen, en op de achtergrond steeds te horen , ....   kijk een papegaai.. enz 
Coco laten genieten    ::) van een wandelingetje naar het park geeft me veel voldoening, elke dag, samen met de hond, hopelijk wordt het niet te snel koud.

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2006, 22:39:18 pm »
Weet je.... het enige wat me vaak tegenhoudt om Kyko met me mee te nemen zijn de drolletjes.  Vind het zo vervelend om om letterlijk om de vijf à tien minuten onder te zitten...  ???