Auteur Topic: Reacties op het dagboek van cor  (gelezen 53906 keer)

TWEETY

• Gast
Re: Reacties op het dagboek van cor
« Reactie #135 Gepost op: januari 27, 2007, 20:55:13 pm »
je staat weer op een goed blaadje bij cor  :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #136 Gepost op: januari 27, 2007, 20:57:03 pm »
dat hoop ik wel   ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: januari 27, 2007, 21:23:40 pm »
Leuke speelplek geworden!  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: januari 28, 2007, 00:46:23 am »
Als er één paar is dat alles doet voor hun kietje, dan zijn jullie het wel Nicole  :thumsup:
Leuke speelplek zeg  woohoo

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #139 Gepost op: januari 28, 2007, 12:47:41 pm »
Ziet er weer gezellig uit  :a036:  :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #140 Gepost op: januari 28, 2007, 14:22:45 pm »
Als er één paar is dat alles doet voor hun kietje, dan zijn jullie het wel Nicole :thumsup:
Leuke speelplek zeg woohoo
thank you  :-[  :-* ondanks dat ik niet met dr op kan schieten wil ik altijd nog t beste voor mijn meissie  :hart:

Ziet er weer gezellig uit :a036: :thumsup:
thank you  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #141 Gepost op: februari 03, 2007, 14:35:28 pm »
 :( klinkt niet zo lekker he,ik hoop ook dat het even een paar mindere daagjes zijn.
Hou idd het eten goed in de gaten  ;) ik heb nog nooit meegemaakt dat één van
mijn vogels raar doet met ruien,heb er wel vaker over gehoord,is dit misschien iets
dat voornamelijk bij grasparkietjes voor komt ofzo ?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #142 Gepost op: februari 03, 2007, 14:38:27 pm »
ik weet dat cor het HEEEEL ERG moeilijk heeft met de rui, meestal is ze niet in haar doen de dagen voordat ze gaat ruien,
maar elke keer weer maak ik me er zorgen om, zo ook nu, misschien is het wel gewoon de rui, ik zie namelijk veertje op de bodem ongeveer 15 per 2 dagen,
en op haar hoofdje zie ik nieuwe pennetjes komen, dus het kan best de rui zijn. maar toch hou ik t scherp in de gaten, en ik schrik er elke keer weer van,
maar beter te bezorgt dan er niet naar omkijken ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #143 Gepost op: februari 03, 2007, 14:39:57 pm »
Ik denk gewoon dat het een eigewijs popje is...komt wel vaker voor bij de vrouwelijke grasjes. Zeker als ze broeds zijn. Misschien toch weer eens gaan denken aan een mannetje voor haar?  :) Een voordeel als het mannetje tam wordt gemaakt is het dubbel genieten, alleen al van het gedrag naar elkaar toe (popjes gedragen zich als hart to get) en waarscjijnlijk heb jij er een liefje bij en je vriend kan evengoed blijven spelen met madammeke Cor!
En de rui zal ook wel meespelen, is niet de leukste periode voor ze.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #144 Gepost op: februari 03, 2007, 14:53:28 pm »
ja misschien wel, ik loop er al heel lang mee in mn hoofd.. maar als ik er met ray over praat en we samen alles op een rij zetten, komen we op de volgende punten
1 liever niet het risico lopen dat het niet klikt, we hebben geen ruimte voor nog een kooi, en appart los laten ed is niet echt een fijne situatie,
2 er moet een nieuwe kooi komen, omdat dit HAAR huis is..
3 het moet er 1 zijn die al wat ouder is, want cor is ookal minimaal 3jr

punt nummer 1 weegt voor ons het zwaarste.. we komen er niet uit.. cor kwam zomaar op ons pad, en ik ben iemand die gelooft in t lot,
it is mend to be, or not. ik stel mij er daarom maar op in dat als er nog 1 bij komt dat dit ook een opvangertje wordt, omdat iemand er niet meer voor kan zorgen,
cor kwam van mn pa, die was nooit thuis en ze zat daar te vereenzamen, alleen maar te roepen om aandacht.. mn papa ging op vakantie en cor mocht bij ons "logeren"
en toen is ze nooit meer weg gegaan. dus mocht ik er, zolang cor er is, nog 1 bij krijgen zal dat ongeveer hetzelfde verhaal worden als met cor.. dan kan t niet anders voor t beestje..

ik vind t allemaal heel dubbel en heel moeilijk hoor dit, dat mag je eerlijk weten  :cry:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #145 Gepost op: februari 03, 2007, 15:29:06 pm »
Ik begrijp je wel hoor! Mag ik even punt voor je aanpassen? Jij leest namelijk heel veel papegaai verhaal, vergelijk dit niet met de parkiet. 1 ding is wel makkelijker: omdat Cor een popje is is het beter om haar over te zetten in een vreemde kooi dan gaat het terriotale gedrag namelijk niet zo op. Maar popjes blijven hart to get gedrag vertonen aan het mannetje ook als ze al gekoppeld zijn!
Of het nu een koppeltje vormt met een nieuwe man of niet, ze zal de ander niet (dodelijk) verwonden dat gedrag hebben parkieten namelijk niet, vergelijk ze niet met aga's die nog sterker terriotaal zijn ingesteld. Ik heb ooit een "koppeltje" gehad die niet op elkaar verliefd werden, toch hebben ze enkele jaren gewoon in vriendschap bijelkaar gewoond. Ze leefde niet met elkaar maar naast elkaar in dezelfde kooi. Toch hadden ze afleiding van elkaar. En ook dat is leuk. Het grappig is wel toen ze in mijn toen spiksplinter nieuwe voliere belanden dat het mannetje snel een andere popje versierde maar toch met het eerste popje een nestje kreeg en ook trouwens met het popje waar het wel van 2 kanten liefde op het eerste gezicht was. Hij had het erg druk die zomer met 2 dames op het nest...eigen schuld dikke bult!  :P

Wat je vooral gaat zien als je er een mannetje bijzet of als je Cor bij een mannetje zet. (na de angstige kennismaking die er zeker even is vanwege nieuwe ruimte en nieuwe kooi) Is dat het mannetje haar wil gaan versieren, Cor zal dan lekker gaan hikkepikken naar het mannetje en zo galant als manne-parkietjes zijn, laat hij zich ook hikkepikken want de dame is de baas....onder tussen geeft hij niet op en zij niet bij. Dat is echt normaal parkieten gedrag, mochten ze verliefd worden dan gaan ze elkaar koppiekrauwen (meestal man bij pop  :) ) maar ook dan zal het vrouwtje regelmatig laten blijken dat het genoeg is voor haar! Het lijkt on-vreedzaam maar is natuurlijk en maakt voor mij dat ik parkietjes geweldig leuk en eigewijs vindt. Als ze droog naast elkaar zouden zitten en alles van de ander maar leuk en goed vonden zat er veel minder pit in de parkiet en was de charme er voor mij snel van af denk ik. Ik heb nu 20 parkietjes in mijn voliere dagenlijks is er gehikkepik tussen de parkietjes ook tussen de koppeltjes, maar echt zelden zie ik een druppie bloed. Dloederige gevechten zie je alleen tussen de popjes als de nestkastje weer in het land zijn, dan worden die huisjes veroverd met hun leven en dat is inderdaad niet altijd leuk om te zien, maar hoort bij kolone-broed. Ik heb een paar keer de tuinslang gezet op 2 dames die mekaar echt niet meer los lieten omdat ze perse allebei hetzelfde nest wilde. Ze rollebolde over de grond en beten mekaar waar ze maar grijpen konden, dat zijn paniek situatie's die jij niet zult tegen komen (echt niet!) als jij Cor een mannetje geeft. Een 2de kooi is zeker niet nodig, of het nu klikt of niet ze kunnen in 1 kooi. Dat is het makkelijke van de grasparkiet.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #146 Gepost op: februari 03, 2007, 15:38:14 pm »
dianne ik stuur je even een pbtje
iig bedankt voor je verhaal dat geeft mij al een beter idee.. ik lees idd veel pover papegaaien en agaatjes, de boeken van grasjes heb ik allemaal al uit, maar ik denk dat de stof niet zo goed is blijven hangen  ;)
bedankt  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #147 Gepost op: februari 03, 2007, 16:02:31 pm »
Meid begrijp me niet verkeerd, ik wil je niks aanpraten hoor! Als jij er voor kiest Corretje alleen te laten dan mag dat van mij hoor  ;) Ik was alleen bang dat je door het lezen van aga en gaaien verhalen de knoop niet durfde door te hakken.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #148 Gepost op: februari 03, 2007, 16:20:59 pm »
Ik heb ook nog een leuk voorbeeld van twee parkieten van mij.
Ik heb twee verschillende soorten aratinga's.Chippy die al bijna 14 jaar oud is
en Max naar schatting een jaar of 3.Ik had Chippy al een paar maanden voor
ik Max erbij kreeg,en Max nam ik als maatje voor Chippy omdat ik geen zelfde
soort kon vinden.
Ik was toen met de voliere bezig,en tot overmaat van ramp kregen we net de
dag voor oud en nieuw en de dag dat de vogels over zouden gaan een waterlekkeage,
waardoor de volierebodem opnieuw ingezet moest worden en Max en Chippy
noodgedwongen langer met elkaar in een kooi moesten zitten.Dit ging helemaal niet
zo goed.Max kwam als laatste erbij maar elke dag vooral wanneer ze moesten gaan slapen
jaagde Max Chippy door de kooi  :( eenmaal in de voliere zijn ze langzaam aan toch wel
vriendjes geworden
Zodanig dat Chippy af en toe max zit te poetsen  :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #149 Gepost op: februari 03, 2007, 17:32:02 pm »
gelukkig maar antonia  :-* , anders had je voor hun beide een apparte kooi of voilere deel moeten maken , daar zou ik dus geen plek voor hebben  :help:

Meid begrijp me niet verkeerd, ik wil je niks aanpraten hoor! Als jij er voor kiest Corretje alleen te laten dan mag dat van mij hoor ;) Ik was alleen bang dat je door het lezen van aga en gaaien verhalen de knoop niet durfde door te hakken.

ik ben heel blij dat je me helpt/informeerd, de grootste negatieve kant voor ons was idd dat ze elkaar niet zouden kunnen verdragen en dat we ze dan apart zouden moeten houden, want je gaat niet terug naar de kweker en zeggen "het klikt niet mag ik een nieuwe? " toch? en de ruimte voor appart houden hebben we niet  :(

als je in het dagboek kijkt naar de nieuwe kooi van cor, ferplast manila, zouden daar btw 2 kietjes in kunnen??