Auteur Topic: ik wil graag jullie mening  (gelezen 1453 keer)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
ik wil graag jullie mening
« Gepost op: augustus 30, 2006, 17:44:34 pm »
hallo iedereen

ik heb een vraag/probleem

ik wil graag een papagaai over een tijdje kopen , maar ik zit nu met het volgende,

ik vind de grijsroodstaat papagaai een mooie vogel maar de geel voor hoofdamazone ook een mooievogel, welke van deze twee word het tamst,
waar moet ik de vogel aanschaven, bij een dierenzaak of bij mensen thuis,?

ik heb heb al bij verschillende dieren winkels gekeken en die haden ze , ik ben ook op verschillende plaatsen geweest, toen kwam ik tot conclusie het kost rond de 670 euro tot en met 899 euro en dan kreeg ik garantie voor een half jaar is dat normaal of is dat gewoon een lokkertje?

op welke leeftijd moet je zo lieve vogel aan schaven dat hij heel tam word , of moet ik dan een koppel aan schaven om een heel tam vogeltje te krijgen , ik weet het niet.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

ik woon zelf in zeist , dua als er kweekers in de buurd zijn waar ik een keer kan kijken hoe het bij hun gaat  wil ik graag in contact komen  dank je wel

groetjes rolf  ;) ;) ;)

russelltje

• Gast
Re: ik wil graag jullie mening
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2006, 18:28:04 pm »
Je moet een papegaai kopen die na een week of 6 verder met de hand is gevoerd.
Met een week of 12 zijn ze zelfstandig, op die leeftijd kan je ze het beste kopen.
Naar een dierenwinkel zou ik zowiezo niet gaan, maar eerder naar een kweker of speciaalzaak.
Een hobbykweker is meestal goedkoper.
Let er op dat de vogels gezond zijn en nog liever GETEST op de bekende ziektes.

Ga vooral niet naar Dennis, 4 animals of rentenaar.

Denk er ook om dat de vogel een gesloten voetring heeft.
Er zijn hier wel wat kekers op het forum geloof ik.

gr rené

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2006, 18:42:48 pm »
Als ik het goed begrepen heb (vanwege je kleurslagen vraag) heb je meer vogels in huis. Die zou je moeten laten testen voor je een papegaai aanschaft (die ook getest moet zijn/worden). Ik zit met hetzelfde "probleem" en zal mijn vogels moeten laten testen voor de gaai er komt. Ik heb er pas een tophic over geopend op gezondheidsplein geloof ik. Lees die tophic maar eens door over het dilema testen, helaas weet ik niet hoe je een link van die tophic hier neer kunt zetten.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2006, 18:44:20 pm »
De tophic staat onder gezondheidsplein bij de afdeling gezondheid onder de volgende naam:
Al aanwezige vogels testen voor aankoop grijsje?

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2006, 19:14:36 pm »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2006, 19:19:15 pm »
Dank je Tweety!  :-*

Caiolinda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2006, 22:12:20 pm »
Je moet een papegaai kopen die na een week of 6 verder met de hand is gevoerd.
Met een week of 12 zijn ze zelfstandig, op die leeftijd kan je ze het beste kopen.

Ben ik het niet mee eens natuurbroed wordt ook gewoon tam.

russelltje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2006, 23:39:11 pm »
O dat wist ik niet niet.
Waarom wordt het gedaan dan? handopfok

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2006, 06:13:33 am »
Handopfok word gedaan omdat sommige mensen van mening zijn dat de gaaien dan tammer zijn dan nartuurbroed.
En soms is er geen andere mogelijkheid omdat de ouders de jongen niet voeren.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2006, 10:53:24 am »
Hallo Rolf
Voor alles moet je natuurlijk weten welke soort je wilt. Het handigste lijkt mij een kweker te zoeken die beide soorten kweekt en daar eens een kijkje te nemen. Vind je die niet, dan bezoekjes bij beide soorten kwekers. Maak eens een lijstje wat jij van een gaai verlangt en wat je met m wilt doen en leg die ook de kwekers voor. Je kan een gaai wel heel mooi vinden, maar hij moet ook een beetje bij je passen qua karakter enzo.
Ik zou niet naar een dierenwinkel gaan. De goeden te na, je leest zoveel nare verhalen. Ik dacht vroeger ook een dat een winkel meer zekerheid zou bieden, maar daar ben ik na alle verhalen van teruggekomen. Als je een winkel uitzoekt, doe het dan via een forum waar mensen hun mening erover kunnen geven. Op dit forum vind je bijv geen goede verhalen over Dennis, Rentenaar en 4Animals, wel over Dieco en Lorreco.
En die vogels thuis moeten eigenlijk wel getest worden. Je kan het risico niet nemen, stel dat een vogel drager is...
De gaai die je aanschaft moet ook getest zijn!
Wel leuk hoor die voorbereidingen!
Veel Plezier!