Auteur Topic: papagaaien ziekte  (gelezen 2360 keer)

..ingrid..

• Gast
papagaaien ziekte
« Gepost op: augustus 30, 2006, 21:13:49 pm »
naar aaanleiding van een vriend van mij heb ik ernie laten testen op papagaaien ziekte.Die vriend is in het ziekenhuis beland door zijn zieke vogel.Later bleek dat de vriend deze ziekte had opgelopen van zijn valkparkietje :cry:.De valkparkiet is overleden, en 1 week later lag mn vriend in het ziekenhuis :o :o.Hij was hier ook geweest zo`n 3 weken ervoor dus toen ik het hoorde meteen naar de dierenarts gegaan.Over 10 dagen krijg ik de uitslag .Het was zo zielig voor ernie, hij kreeg een stokje in zn kont en krijsen dat tie deed!!(wist niet dat tie kon krijsen ik had dit nog nooit van hem/haar gehoord  :) :).En omdat ik er toch was heb ik hem/haar ook maar laten sexen dit duurt ook 10 dagen.
Ben erg benieuwd  woohoo

TWEETY

• Gast
Re: papagaaien ziekte
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2006, 21:19:17 pm »
wat een verhaal :o

ik hoop dat alles goed zal zijn met ernie, en leuk dat je zal weten of het ernie blijft of erna wordt :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2006, 21:23:04 pm »
Is het niet wettelijk verplicht om hier een officiele melding van te maken. Dat heb ik van Frank (Wickingh) begrepen. Dit omdat het zeer besmettelijk is.

Offline broto

• Aan de leg
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2006, 21:37:27 pm »
Is er sektie verricht op de vogel, en is een raport van opgemaakt?

Als het goed is zal de dierenarts en het ziekenhuis hier melding van maken. Is volgens mij ook meldplichtig.

Henk

..ingrid..

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2006, 21:46:19 pm »
het probleem is dat het vogeltje al gecremeerd is, er werd verder ook niets achter gezocht. De vogelarts (in arnhem)dacht dat ze wormpjes had en hieraan overleden is :o.Dus er kon geen sectie meer vericht worden HELAAS.We hebben het geprobeerd te melden bij de dierenbescherming.Maar die reageerde van als er nog een melding gemaakt werd dan zouden ze wel aktie ondernemen >:D >:D.We hebben ook uitgelegd dat die viend op sterven heeft gelegen maar dat maakte voor de dierenbescherming niet veel uit.We weten nu ook niet goed hoe we de zaak aanmoeten pakken.We zijn nu bezig met de zorginstelling omdat hun voor de kosten van het ziekenhuis opdraaien en mischien kunnen hun ons dan verder helpen  ??? ???Heeft iemand een idee waar we met deze zaak naar toe kunnen? Het probleem ook nog is dat van de doktoren in het ziekenhuis alles van het vogeltje verwijderd moest worden!!!kooi, stokjes etc.....Omdat anders de kan op besmetting weer erg groot is.

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2006, 21:53:12 pm »

..ingrid..

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2006, 22:04:24 pm »
Bedankt!!! ik heb de link direct doorgestuurd.Maar ik vind het belachelijk dat de dierenbescherming er niets aan doet of eigenlijk verbaast was dat hun er eigenlijk niets mee te maken hadden.
het kan toch niet zo zijn dat als je een hond een tikkie geeft (correctie hoor bedoel ik) dat ze op de stoep staan.En als er een vogeltje dood gaat aan een heel besmettelijke ziekte dat ze er niets aan doen!!!!!!!!!!En niet te vergeten dat er ook een mens op sterven heeft gelegen >:D >:D

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2006, 22:11:00 pm »
Citaat
Maar ik vind het belachelijk dat de dierenbescherming er niets aan doet of eigenlijk verbaast was dat hun er eigenlijk niets mee te maken hadden.

Is denk ik ook geen taak van een dierenbescherming, die zijn er voor de welzijn van dieren.
Zij kunnen er ook niets mee.
Een dierenarts moet er melding van maken omdat het ook besmettelijk is voor mensen.
Zo ook het ziekenhuis als ze zeker weten dat het papegaaienziekte is.
Zodat de huisartsen bv, als er iemand griepverschijnselen heeft met hoge koorts, alert is dat het een besmetting met papegaaieziekte zou kunnen zijn.

Henk

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2006, 00:40:39 am »
thx henk :-*

door het artikel op die link te lezen ,verrijkte ik weer men kennis een beetje

@ ingrid,ik hoop op goed nieuws voor je ernie of erna