Auteur Topic: boos  (gelezen 2651 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
boos
« Gepost op: september 01, 2006, 08:34:40 am »
Kan iemand hiervoor een verklaring geven? Pika is bij mij een schatje, maar als er maar iemand anders bij haar in de buurt komt wordt ze hartstikke kwaad  :angry: Ze is van kleins af aan verschillende mensen gewend, maar nu moet ze van niemand meer wat weten alleen van mij. Ze bijt tot bloedens toe als ze ondeugend is en mijn man wil haar er weg halen vliegt ze hem bijna aan. Terwijl hij totaal niet bang is voor haar, maar hij is er wel zat van! Heeft iemand een oplossing?

gr jeannette

Cosch

• Gast
Re: boos
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2006, 09:16:03 am »
Oh bah vervelend zeg!
Zit ze veel hoog? Op de schouders enzo? Zo ja.... dan zou daar eerst wat aan doen. Dat scheelt echt!
Als hji haar wil pakken als ze wat hoger zit, is het beter om bji wijze van spreken op een krukje te staan, zodat je man hoger is dan Pika.

Heb je wel es overwogen om te kortwieken? (of is dat al gebeurd?)

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2006, 09:24:02 am »
Nee ook al zit ze laag, ze zit vaak bij mij op de bank. Hoogte maakt geen enkel verschil, wat wel opvalt is dat als ze bij mij zit en ik praat tegen haar de mensen haar vaak wel kunnen aaien. Zit ze bij me en mijn moeder loopt bij mij langs, blijft ze haar constant volgen met haar lijf/ogen en zet ze alle veren op. Kortwieken vind ik in mijn geval pas een optie als het echt niet anders meer gaat. Het nadeel is dat ik er gewoon altijd moet zijn als ze uit de kooi is, maar dat ben ik ook bijna altijd. Pas gewoon mijn tijdschema aan  :)

Koko

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2006, 09:37:19 am »
naar mijn idee heb jij een jaloers vogeltje

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2006, 09:53:56 am »
Dat idee had ik ook al. Ze is bij mij ook wel eens ondeugend, maar als ik de kamer uitloop en mijn man is alleen met haar... Het is net alsof ze erop wacht en denkt dan mag ik weer. De eerste keren nam ik haar dan ook maar mee, maar dat doe ik niet meer! Ook in huis mag ze niet meer constant opdezelfde plek zijn als mij. Ik zet haar gewoon weer op haar standaard en ga zelf de keuken in, dit gaat nu prima. Als anderen haar benaderen heeft ze ook niet de neiging om weg te vliegen. Ik krijg het gevoel dat waar ze ook zit alles als haar en mijn bezit beschouwd.

Africangrey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2006, 10:15:53 am »
Ja hier precies hetzelfde, maar dan andersom ;D
Jamie is helemaal gek van mijn man, die komt thuis tussen 6 en 7 en die grijze presteert het om vanaf half zes constant uit het raam te kijken en klaaglijke piepjes uit te kramen net zo lang tot hij thuiskomt :o
Volgens mij kan hij klokkijken ;D
Maar Jamie bijt niet dus wat dat betreft is het wel makkelijker, hij stapt bij iedereen op dat wel.
Het volgende kan weleens helpen, het is in ieder geval het proberen waard:
Jullie zitten bijv. samen op de bank en Pika zit dan bij jou, dan laat je Pika opstappen bij je man en dat kan je doen in allerlei situties.
Het kan helpen doordat de favoriete persoon het voorbeeld geeft om de vogel te plaatsen bij de niet-favoriete persoon. Hierdoor accepteert hij het sneller.
Je man zou ook kunnen oefenen met hem in in vreemde omgeving (boven of buiten) en dan met hem rondlopen en alles laten zien, bv. elke dag een minuut of tien.

Succes :thumsup: 

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2006, 10:31:38 am »
Ja hier precies hetzelfde, maar dan andersom ;D
Jamie is helemaal gek van mijn man, die komt thuis tussen 6 en 7 en die grijze presteert het om vanaf half zes constant uit het raam te kijken en klaaglijke piepjes uit te kramen net zo lang tot hij thuiskomt :o
Volgens mij kan hij klokkijken ;D
Maar Jamie bijt niet dus wat dat betreft is het wel makkelijker, hij stapt bij iedereen op dat wel.
Het volgende kan weleens helpen, het is in ieder geval het proberen waard:
Jullie zitten bijv. samen op de bank en Pika zit dan bij jou, dan laat je Pika opstappen bij je man en dat kan je doen in allerlei situties.
Het kan helpen doordat de favoriete persoon het voorbeeld geeft om de vogel te plaatsen bij de niet-favoriete persoon. Hierdoor accepteert hij het sneller.
Je man zou ook kunnen oefenen met hem in in vreemde omgeving (boven of buiten) en dan met hem rondlopen en alles laten zien, bv. elke dag een minuut of tien.

Succes :thumsup: 

Zo hebben wij het met Tony ook gedaan. Tony ging op een gegeven moment ook pikken naar mijn vriend, veren opzetten, weglopen als hij hem wilde laten opstappen. Ik zei tegen mijn vriend, dit komt omdat jij hem alleen maar laat opstappen als je hem in de kooi wilt gaan zetten. Ga is wat leuke dingen met hem doen. Dus hij een paar keer gespeeld, laten zwaaien en rondjes draaien zodat hij een zonnepitje kon geven.Meegenomen naar de speeltuin buiten, en dat allemaal alleen met Tony. en langzaam maar zeker accepteerde hij mijn vriend weer en stapte hij zonder mokken op.

Ook dat op de bank zitten en dat ik hem bij mijn vriend liet opstappen heeft geholpen. in het begin wilde Tony dan echt terug naar mij maar dat heb ik gewoon genegeerd. als hij dan bleef zitten heel goed belonen. Nu doet Tony echt weer normaal..

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2006, 11:44:14 am »
Oke ga het proberen. Het is idd zo dat de keren dat mijn man heeft laten opstappen alleen maar is geweesd om in de kooi te zetten of omdat zij stout was geweesd.

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2006, 11:51:44 am »
Oke ga het proberen. Het is idd zo dat de keren dat mijn man heeft laten opstappen alleen maar is geweesd om in de kooi te zetten of omdat zij stout was geweesd.

ja dat onthouden ze echt! Tenminste Tony wel, die dacht echt als mijn vriend te dicht bij de kooi kwam: Ajuu, ik smeer hem vast want jij zet mij in de kooi. En als hij dan uiteindelijk was opgestapt ging dat gepaard met een paar flinke knauwen waar door mijn vriend chagrijnig werd op Tony die dat weer voelt natuurlijk. Lichtelijk een stormachtig huwelijk dus..  ;D

russelltje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2006, 12:10:12 pm »
Zo'n raar verschijnsel is dit toch niet bij een grijze? Ze moeten natuurlijk niet super agressief worden, maar die éénkennigheid in meer of mindere mate komt toch.
De partner die hij kiest heb je toch haast niet zelf in de hand.

Of zie ik dat nou verkeerd?

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2006, 12:15:04 pm »
Nee dat zie je niet verkeerd. Alleen zullen sommige acties het verergeren. En door dat te weten, kun je het wel beperken tot het minimum. Maar voorkomen dat de gaai eenkennig word, kun je het niet. Grijze roodstaarten hebben dat heel erg!

qliqi

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2006, 12:19:52 pm »
Het klopt dat grijsjes al snel één favorietje kiezen. Hier trekt grijze Rocko naar mijn man maar Pino weer naar mij. Echter Pino vertoont hetzelfde jaloerze gedrag (ze woont hier pas sinds mei) naar mijn partner toe. We zijn de rollen dus even aan het omdraaien en mijn partner (en de andere gezinsleden hierzo) pakken Pino nu om leuke dingen te gaan doen. Verder ben ik wat voorzichtiger momenteel met haar constant bij me laten zitten. Ook kriebelen, wat voor papegaaien die zich teveel met de mens indentificeren verwarrend kan werken, laat ik even... vooral bij haar rug en staart.... Pino is in no time helemaal hitsig of gaf voer op... Dat wordt door het feit dat ik haar iets minder hanteer en mijn huisgenootjes wat meer al een stuk minder.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2006, 12:34:12 pm »
Ik heb mijn man de stukjes van jullie even laten lezen. Morgen gaan we de nieuwe aanpak proberen (vanavond moeten we op visite). Ben heel nieuwsgierig hoe ze zal reageren en mijn man  :)

Sanco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2006, 12:43:16 pm »
Ik heb mijn man de stukjes van jullie even laten lezen. Morgen gaan we de nieuwe aanpak proberen (vanavond moeten we op visite). Ben heel nieuwsgierig hoe ze zal reageren en mijn man  :)

Wel echt goed van hem dat hij zo wil meewerken hoor! Hij is natuurlijk niets verplicht.. Ik ben ook echt blij dat mijn vriend daar gewoon in mee wilde werken want het is voor hem ook niet leuk als hij nooit is lekker met Tony kan kroelen.  :(

russelltje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2006, 12:46:01 pm »
Ik denk dat je in het begin geen wonderen moet gaan verwachten.
Maar als het langzaam verbetert is het toch ook goed ;)