Auteur Topic: Bloedpen?  (gelezen 1717 keer)

maria

• Gast
Bloedpen?
« Gepost op: september 01, 2006, 14:18:46 pm »
Tjickie is de laatste tijd nog al springerig aan het doen en wil dus graag van haar kooi springen.  ???

Maar gisteren liep dit dus wat minder af er zat bloed op de muur
(eerst dacht ik dat het drinken was omdat ik in een rood pak sap kneep :-[)
maar al gauw zag ik druppels op de vloer en op de bank.
Hierna heb ik haar en QT grondig bekeken van voet tot snavel.
En concludeerde dus dat Tjickie het slacht offer was.

Ik zag alleen maar bloed en heb dit weggedept met een nat doekje en zag tot mijn grote verbazing dat Tjickie haar pennen 1/4 door zijn gegroeit :a036: :thumsup: GO GIRL!!! woohoo

Maar daar zat dus ook het bloed, er was 1 pen bij die heel gevoelig was voor haar en ik heb geprobeert om te kijken maar het enigste wat ik er uit kon maken was dat er een scheurtje in de huls zat om het veertje heen en daar stak een bloederige dikke prop uit wat ik niet weg kon vegen..

Het is een sterke dame die al veel te veel heeft meegemaakt op haar jonge leeftijd...
Ik kan Hedwig niet te pakken krijgen die haar zo'n 2 weken geleden heeft geholpen.

Ik heb met verstappen gebeld en die was op het moment niet aanwezig maar de assistente vertelde me dus dat ik Tjickie rustig en stil moest houden....... :seestars: HOE?

En dat het gewoon heel gevoelig voor haar is omdat de nieuwe pennen door ( in de getrokken vleugel ) komen.
En het dus bloedpennen kunnen worden als ze fladdert of iets anders doet.

Iemand tips/idee's? :help:

Maria.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Bloedpen?
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2006, 14:29:50 pm »
Nou moe, dat is makkelijk praten ja, zeggen dat je haar rustig moet houden... Je kunt uiteraard dingen achterwege laten waar ze normaal opgewonden of vrolijk of fladderend van wordt, maar verder?  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2006, 15:03:37 pm »
loes,zou de ene pen die we hadden gevonden op je koertje met de meeting ,die met die bloeprop dan niet van tjickie zijn geweest,de anderen hebben we allemaal nagezien,maar tjickie was toen binnen voor het wieken
zou het kunnen
ik heb die veer nog steeds

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2006, 17:58:51 pm »
loes,zou de ene pen die we hadden gevonden op je koertje met de meeting ,die met die bloeprop dan niet van tjickie zijn geweest,de anderen hebben we allemaal nagezien,maar tjickie was toen binnen voor het wieken
zou het kunnen
ik heb die veer nog steeds

Vivke, Tjickie is de Edel (Rood) en de veer was toch een grijze?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2006, 18:21:19 pm »
Ja, de veer van toen was van een grijze roodstaart.. ;)

maria

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2006, 20:11:57 pm »
Ja idd QT was binnen en mist geen enkele pen hoor.

Tjickie mist ook niets maar ik kan haar echt niet rustiger dan anders houden hoor, ze is opzich al wel rustig maar ja klauteren kan ik haar niet verbieden eh!! kan ik der net zo goed de hele dag in de houdgreep houden.

Ik heb net gekeken naar haar 2 pennen maar ze gilde het uit toen ik alleen haar vleugel al opende terwijl ze dit anders gewoon toelaat.

Maar we wachten het nog even af en ik check het gewoon telkens.

Want tja wat kan ik er anders aan gaan doen? ???

Ze schommeld nu gewoon vrolijk aan het plafon op de schommel. :oops:

Maria.

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2006, 20:14:05 pm »
Ik denk dat je er gewoon even niet aan moet zitten.  :CENS Als ze gewoon normaal doet dan denk ik dat je er op moet vertrouwen dat ze geen pijn heeft!
Anders geven ze dat wel aan! En ze doen heus niet meer dan ze kunnen!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2006, 20:10:25 pm »
Vivke, Tjickie is de Edel (Rood) en de veer was toch een grijze?

ja het was op de grijze dat ik doelde zenne,waarschijnlijk heb ik de namen verwisseld en dacht ik dat tjickie de grijze was en QT de edel,sorry voor de vergissing