Auteur Topic: overzetten op ander voer  (gelezen 1876 keer)

..ingrid..

• Gast
overzetten op ander voer
« Gepost op: september 02, 2006, 17:10:06 pm »
Na een bezoekje aan de vogelarts  (dr p palgi), ben ik over gaan stappen op ander voer voor ernie.Hij is verder niet ziek of zo maar ik heb m laten testen op mannetje of vrouwtje!!En op papagaaienziekte (zie ander topic)
De vogelarts zei dat het beter was om hem/haar op ander voer over te zetten.We kregen 4 bekertjes mee met verschillende smaken div.smaken van harridson en bingo (eigen pellets van de vogelarts)Nu eet ernie bingo het beste (na het een beetje ingesmeerd te hebben met pindakaas).Alleen nu na de 3e dag weigert hij het te eten.Hij sabbelt de pindakaas eraf  :) :) en laat het vervolgens voor oud vuil liggen  :angry:.Ik heb al eens geprobeerd om hem op eco bird te zetten maar ben toch weer gezwicht en kreeg hij weer zn zaadjes.,Nu wil ik echt vol houden ondanks het vragende fluiten en het zoeken waar normaal de voorraad bak stond  ;D.Hoe lang duurt het ongeveer wanneer dit nieuwe bingo voer gaat eten??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: overzetten op ander voer
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2006, 17:15:12 pm »
Hij heeft het al gegeten! Je zegt: ik ben toen gezwicht.. :) Hij weet dondersgoed dat jij zo bent en probeert het gewoon. Dus volhouden, hij hongert zich echt niet uit. Harrisons eten ze meestal heel snel ook, dus gewoon in het bakje en sterk zijn. Geen aandacht geven aan het smeken van je dondersteen! ;)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2006, 17:22:37 pm »
oke loes, hij heeft idd. bingo nu gegeten.Hij weet dondersgoed hoe hij zich moet gedragen om mij gek  shootme te maken  :).Ik heb er nu banaan doorheen gedaan maar hij likt het er gewoon af  ;D.Maar bingo is volgens mij niet van harrison maar dat maakt denk ik niet uit

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2006, 18:26:13 pm »
Nee Bingo is niet van Harrison, maar ik dacht dat je schreef in je eerste bericht dat je ook Harrisons er bij had! :)
Gewoon volhouden, laat hem maar goed honger krijgen!  ;)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2006, 18:27:56 pm »
kan dat geen kwaad??hij heeft volgens mij al erg honger.Hij is ook stil, fluit niet enz.....Tot hoelang kunnen ze zonder eten??
 WTF

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2006, 18:01:11 pm »
nou vonden mijn grijsjes de bingo ook niet lekker hoor
heb het eerst gemengd met de pretty bird maar dan at hij alleen de prettybird en bingo liet hij dan liggen
heb het ook na 3 mnd gewoon weggegooit

toen ben ik overgestapt naar ecobird eerst gemengd met de pretty bird en toen liet hij de prettybird liggen en at gelijk de ecobird

..ingrid..

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2006, 17:23:46 pm »
hij eet nu wel (denk ik) hij verkruimelt het .En krijgt volgens mij zo ook wat binnen.Ik maak het nu aan met banaan en die likt tie eraf maar nu zit tie wel te knagen.Ik hou vol  ??? ???

..ingrid..

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 09, 2006, 10:40:45 am »
ERNIE is een mannetje!!!!!!!!!! woohoo woohoo.En helemaal gezond!!!!!!!!!!! :yahoo: :yahoo:

qliqi

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2006, 10:47:59 am »
gefeliciteerd!

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2006, 12:35:51 pm »
Een zelfstandige papegaai laat zichzelf echt niet verhongeren, als hij verder gezond is moet je het gewoon volhouden en niet toegeven aan smeekbedes van je vogel.  :help:

Gelukkig dat Ernie gezond is  :thumsup: Gefeliciteerd  :-*