Auteur Topic: Tips om eten ophalen te voorkomen?  (gelezen 1073 keer)

Canis Lupus

• Gast
Tips om eten ophalen te voorkomen?
« Gepost op: september 03, 2006, 22:37:25 pm »
Potverdorie! Onze Kyko is homo!  :)  Hij haalt de laatste tijd vaak eten op als hij bij me zit.  Zijn er tips om dit te voorkomen?

Cosch

• Gast
Re: Tips om eten ophalen te voorkomen?
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2006, 22:45:14 pm »
Ja, niet op reageren. Desnoods weg zetten. Hij vertoond partner gedrag maar jou. Maar jij kunt niet in zijn behoefte voorzien. (eieren leggen, uitbroeden en groot brengen ;))  Dus is het erg onnatuurlijk gedrag naar jou toe. Je kunt het beste vermijden dat je op zijn rug aait en aan zijn vleugels zit. Daar worden ze namelijk opgewonden van ;)
En probeer het voer opgeven te voorkomen!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2006, 23:13:57 pm »
ik heb ook een vraagske over eten ophalen
waarom doet flip het naar marc toe,soms ook naar bruno en nooit naar mij ?
het gebeurde heel af en toe,wij dachten dat het was van blijdschap ,ik roep direkt "négeren" en wegzetten
is ook gebeurd en nu al vele weken heb ik het niet meer gehoord dat ie het nog doet
raar hé

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2006, 06:53:07 am »
Waarschijnlijk doe jij geen handelingen met hem die dat oproepen?
Over onderrug aaien, bij de staart, onder de vleugel. Overdreven aan je vinger laten proeven enzovoort!

In principe heb jij een gezonderde relatie met Flip dan marc en je zoon met flip. Omdat hij bij hun op dat moment partner gedrag gaat vertonen!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2006, 10:06:07 am »
ook al was  hij nog zo jong ? of maakt dat geen verschil ??

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2006, 10:10:10 am »
Blijkbaar niet!

Bij mij doen ze het ook niet! Kaya heeft het een keer gedaan bij Pascal. En Coco in zijn 3 jarig leven 2 keer bij mij.
Ik vind het erg vervelend en naar gezicht als hij zo onnatuurlijk gaat doen, dus ik probeer dat niet te stimuleren. Zoals ik hierboven schreef! En dat werkt.

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 17, 2007, 09:39:09 am »
Mickey doet dit dus blijkbaar ook.

We hebben het nog niet zover laten komen dat het ook daadwerkelijk opgegeven kon worden.

Ze doet het alleen maar bij Menno en niet bij mij. Ik denk dat dat komt omdat ze het hiervoor ook altijd bij haar mannelijke baasje heeft mogen doen, want Menno doet helemaal niets wat dit zomaar kan oproepen. (dus niet vleugels aaien, niet op haar rug of staart en zelfs niet haar snavel tikken, aaien, aanraken.)
Ze doet het gewoon als Menno haar wat wil laten zien. Dan gaat ze zelf tegen zijn hand aankroelen en daarna die maffe bewegingen maken.
Wel meteen genegeerd en iets anders gaan doen, en net zelfs weggezet.

Bij mij probeert ze het niet.
Momenteel kroelen we haar allebei niet. Ik mag het niet en Menno krijgt ws meteen een berg zaadjes over zich heen.
Maf beest...

ede

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 17, 2007, 10:19:10 am »
 :(

Jammer. Ik denk dat jullie haar moeten leren dat ze niets bereikt met dat voer opgeven. Eigenlijk dus het tegenovergestelde.
Ik zou haar direct wegzetten en negeren.

Kaya doet het nu steeds vaker bij Pascal.  :(

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2007, 10:29:22 am »
hahaha, denk toch dat het een hij is en geen zij.
HET probeerde net op Menno's hand te kruipen en gaat niet proberen Menno's hand op HET's rug te laten kruipen.
en HET is ook zo groot en zwaar...

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2007, 20:40:58 pm »
Doppie, de severa van me ouders is ook een sletje wat dat betreft...
Die geeft ook voer op. Eerst bij me vader. Die heb ik toen uitgelegd dat dat partner gedrag was en dat hij Doppie moest wegzetten als hij dat deed.
Daarna ging Doppie het bij Tigo (onze edelman) proberen, ook zonder reactie.
En als laatste deed hij het bij Lola (onze harlekijnara)

Doppie heeft verder ook heel weinig contact gehad met onze vogels, maar deed dit vrijwel direct...
Hij is verder ook nog erg jong (aug'06)

We waren ook een keer met Balou bij de kweker geweest waar deze wegkomt en hadden we haar ook bij zijn grijze roodstaarten op de stok gezet.
Toen begon één van zijn grijsjes ook gelijk voer op te geven naar Balou...  ???

Wat ik wil zeggen is dat je vogel niet persé een hele goede band hoeft te hebben met degene bij wij hij/zij het voer opgeeft.