Auteur Topic: onrustig of niet  (gelezen 2358 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
onrustig of niet
« Gepost op: september 04, 2006, 22:39:22 pm »
sinds vorige week is flipke heel onrustig in zijn kooi
dwz,eerder als hij ging slapen hoorden we hem nog ff en toen was het stil,nu sinds vorige week maakt hij lawaai in zijn kooi,volgens mij schud hij telkens met zijn vleugels,hij doet dan soms in de dag ook als hij zijn siestake wil tegenhouden
we hebben het geluid van de tv al minder gezet en de surround af,omdat we dachten dat hij daarop reageerde
helpt niet ,hij schud nog,soms paar keer achtereen soms met een tijdje tussen
wat ons wel opviel,in het weekend ,doet hij het niet,daar gaat hij zijn kooi in zelfde uur als thuis maar slaapt direkt

nu is onze vraag,waarom zit hij ineens zo te schouderschudden de laatste 1.5 week en deed hij dat eerder niet
er zijn geen veranderingen ,behalve dat in zijn slaapkooi ,pellets in het voerbakje zitten en geen zaadjes,maar dat kan het niet zijn want dat is al zo van na de meeting

weten jullie waarom hij het zou doen of moet ik er geen aandacht aan schenken ??

Cosch

• Gast
Re: onrustig of niet
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2006, 22:44:01 pm »
Ik kan me niet goed voorstellen wat je precies bedoel  :CENS

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2006, 22:47:23 pm »
ja corina ,ik kan het niet anders noemen dan schouderschudden,als je het ziet doen in de dag is het zo precies dat ze hun schouders optrekken en terwijl beetje met de vleugels slaan,maar niet wijd open,alleen zo'n kleine schudbeweging

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2006, 22:49:47 pm »
Nee volgens mij herken ik dat niet! Zal es opletten!
Hoe is zijn verdere lichaamstaal? Veren plat? ogen flitsen? Vleugels van het lichaam?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2006, 22:51:10 pm »
kweenie,hij zit onder de doek hé

en als ik nu ga kijken dan gaat hij stoppen en eruit willen denk ik of misschien boos zijn omdat ik hem stoor

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2006, 08:45:32 am »
Geen aandacht aan besteden, Sjakko doet dat ook heel vaak. Het is gewoon het even llosschudden van zijn veren. Jij maakt je er zorgen om, maar ik heb er nooit iets raars aan gevonden omdat ze dat van het begin af aan al gedaan heeft! En je hoeft ook echt niets zachter te zetten voor Flipke. Leef gewoon zoals je altijd doet! ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2006, 10:04:02 am »
Nee volgens mij herken ik dat niet! Zal es opletten!
Hoe is zijn verdere lichaamstaal? Veren plat? ogen flitsen? Vleugels van het lichaam?

Corina,

dat schouderschudden doet jouw Coco toch ook? Dat is die beweging die hij maakt wat zo zenuwachtig overkomt.

Orrie kan dat ook heel goed.

Ze zakken iets door de poten, snavel naar voren gericht en licht klapperen met de vleugels. Daarbij licht (voor ons overkomend) zenuwachtig gedrag.

Pascal

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2006, 10:50:36 am »
Oh dat?? Dat voor over gebogen staan en dat de vleugels van het lichaam doen? En dan heen en weer!
Nu begrijp ik wel wat je bedoel!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2006, 11:29:36 am »
Ja, wat Orrie doet, dat ken ik, maar dat is niet wat Vivke bedoelt volgens mij! En of het van Orrie zenuwachtig gedoe is geloof ik ook niet hoor! ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2006, 18:29:07 pm »
tweety wil ook niet slapen ???
als ik de doek er over doe gaat ze naar de bodem papier gaan slopen ::)
als ik dan even onder de doek kijk zegt ze kiekeboe!!! cheesy3
ze schud ook soms zo hoor vivke

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2006, 18:44:04 pm »
als ik dan even onder de doek kijk zegt ze kiekeboe!!! cheesy3

cheesy2 cheesy2

het is niet dat ik me er echt ongerust over maak,het is gewoon omdat hij het eigenlijk nooit zo hard heeft gedaan en sinds 1.5 week is het echt luid,niet hij zelf he,maar zijn speelgoed dat tegen de kooi aantikt,daardoor valt het op
maar echte aandacht geef ik er zeker niet aan,ik ga zelfs niet kijken onder zijn doek,alleen het geluid staat wat stiller nu

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 05, 2006, 19:46:40 pm »
Hier geen problemen met Kyko en zijn slaaplust.  Eens het 22.00u wordt, geeft hij aan dat hij dan écht wel terug in zijn kooi wil gaan slapen.  Eens het doek over zijn kooi, hoor ik hem helemaal niet meer.  Kan de temperatuur er iets mee te maken hebben?  Kweenie, hé!  Schoot gewoon in mijn hoofd.  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2006, 19:55:53 pm »
dat weet ik ook niet,maar toen met die hitte ging zijn doek er maar half over,kwestie van verluchting en toen deed die dat helemaal niet ,zo schudden

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2006, 23:06:01 pm »
vogels kunnen niet zweten dus het kan best zijn dat ze het warm heeft en dan een beetje lucht onder de veren wil hebben...

Africangrey

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 05, 2006, 23:23:13 pm »
Ik weet ook niet precies wat het betekent, maar het kan zijn dat het aandacht trekken is hoor.
Hier bij ons was het eerst zo doek erover en Jamie was vrijwel meteen stil.
Nu sinds een paar weken gaat hij nadat de doek erover gegaan is naar de bodem en graven in de beukensnippers, pffff hij kan dit soms wel een half uur volhouden.
Dan heb je toch de neiging ff te kijken ofzo he, maar toch niet gedaan, nu doet hij dat soms nog even maar niet altijd.
Ik denk dat het toch uitproberen is wat Filpke doet, kijken of hij reactie krijgt :)
Ben benieuwd of het binnenkort weer overgaat ;)