Auteur Topic: Hoe leer ik het bijten af?  (gelezen 1403 keer)

Ambertjuh

• Gast
Hoe leer ik het bijten af?
« Gepost op: september 08, 2006, 17:43:03 pm »
Hallo,
Ik heb even een vraagje:
Mango bijt de laatste tijd veel. Vroeger deed ze dat ook wel maar toen beet ze alleen in je vinger. Dit heb ik haar toen afgeleerd maar nu begint het weer!! Dan zit Mango op mijn schouder en ineens grijpt ze mijn oor !!  :o :o Als ze op mijn buik loopt bijt ze me in mijn lip en nek! Zonder enige reden!!  :o :o Het doet bovendien ook erg zeer. Ik negeer het volkomen maar dat schijnt niet te helpen, dus bij deze mijn vraag: Hoe leer ik haar het bijten af ??
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Amber

giggles

• Gast
Re: Hoe leer ik het bijten af?
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2006, 19:40:07 pm »
Waarschijnlijk gewoon nieuwsgierig.
Negeren lijkt me niet de oplossing voor zulke situaties, jij hebt pijn en hij weet niet dat het niet mag, dus gaat het weer doen.
Bestraffen door NEE te zeggen (als je vogel het commando kent in ieder geval) Als ie het dan blijft doen op de kooi zetten en 10 minuutjes negeren.
Daarna weer oppakken. Doet ie het weer. Zelfde ritueel. Enz enz.

Succes  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2006, 21:14:50 pm »
Nou een aga is nogal dol op dr kooi, dus terug naar de kooi kan je beter niet doen. Misschien kan je ferm nee zeggen en direct op de grond zetten en dan straal negeren en dan weer vrolijk oppakken alsof er niets is gebeurd.
Nu helpt het negeren niet, dus sanctie erop. Aga's houden van aandacht en van hun kooi en op de grond heeft ze geen ven beide.
Succes! ;)

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2006, 19:05:58 pm »
Oke, bedankt voor jullie reacties.  :-*
Ik zal het proberen ... Mango op de grond zetten gaat wel een beetje moeilijk aangezien ze alleen op mijn vinger gaat als zij dat zelf wil. Wil ze niet op mijn vinger rent ze of weg, of bijt in mijn vinger en blijft dan gewoon staan. Dit moet ik haar ook nog goed leren,,
Bedankt,
Amber

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2006, 23:27:00 pm »
Als die van mij niet luisteren en het te bont maken, dan pak ik ze gewoon. Gewoon zo mn hand erover heen. Misschien niet zo lief, maar wel doeltreffend ;)

giggles

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2006, 11:07:57 am »
Als ze geen zin hebben en ze moeten wel opgepakt dan pak ik ze ook gewoon bij hun lijf hoor.
Ze mogen niet met je sollen. Er is er maar één de baas. Ik beloon ze wel als ze dan bij me zitten, omdat ze toch hebben gedaan wat ik wilde.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2006, 18:52:23 pm »
je kunt het ook proberen te voorkomen...?
ALs je naar de lichaamstaal van je vogel kijkt weet je ongeveer wel op welk moment het gaat gebeuren.
Proberen niet terug te trekken en ergerns anders mee afleiden.
Bijvoorbeeld een belletje rinkelen wat ze/hij leuk vind of met een papiertje frommelen enz enz er zijn zoveel dingen.

Het oppakken is idd gewoon laten zien wie de baas is desnoods pak je haar op met een stok of opstaptouw