Auteur Topic: Gaat de gaai steeds mee?  (gelezen 2762 keer)

Canis Lupus

• Gast
Re: Gaat de gaai steeds mee?
« Reactie #15 Gepost op: september 18, 2006, 20:59:29 pm »
Leuk om te lezen hoe jullie het allemaal aanpakken!  Ik neem mijn Kyko de laatste tijd ook zo vaak mogelijk mee.  Maar zoals je zegt, het vergt nog heel veel oefening om hem steeds even kalm te houden.  Hij is nog te vaak afgeleid, de speelvogel.  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 18, 2006, 23:13:01 pm »
Sja 2 gaaitjes ging nog wel, maar nu moet ik er 3 in de gaten houden... Dan is het dus verplicht de rollator meenemen...
Wat haal ik me allemaal weer op de hals  :o Ik moet wel heel veel van die beessies houden of niet dan  :hart:

russelltje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 18, 2006, 23:22:47 pm »
en dus niet meer in je eentje langs de gracht dan he?

je hebt maar 2 handen om over die pootjes te leggen  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #18 Gepost op: september 18, 2006, 23:28:30 pm »
je kan ze natuurlijk nog altijd aan een kettingske aan elkaar vastmaken,zo blijven ze steeds bij elkaar en vliegen ze samen op,moet je maar één keer de gracht in ,jarno  :o

russelltje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 18, 2006, 23:32:28 pm »
 cheesy2

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: september 18, 2006, 23:33:08 pm »
ooohhh ,stout vivke toch  :)

giggles

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: september 18, 2006, 23:34:18 pm »
Waarom pest iedereen Giggles nou toch...

(nou ja ik geef wel toe, als er eentje in de gracht dondert heb ik in ieder geval nog 2 reserve... FOEI Giggie  >:D )

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: september 18, 2006, 23:40:31 pm »
Waarom pest iedereen Giggles nou toch...

FOEI Giggie  >:D )

ja zekerss Foei !!!! en dan vraagt ie zich af,wrm pesten ze giggie toch  :CENS
zeg nou zelf  ::)

giggles

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 21, 2006, 23:15:29 pm »
 :oops:  :offtopic: En toch vind ik mezelf nog best lief hoor  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: september 21, 2006, 23:38:10 pm »
:oops:  :offtopic: En toch vind ik mezelf nog best lief hoor  ;D

enzooooooooo vertederend wanneer ie een natte broek heeft hé

giggles

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: september 21, 2006, 23:42:30 pm »
enzooooooooo vertederend wanneer ie een natte broek heeft hé

Had ik die foto zonder pamper maar nooit gepost  :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: september 21, 2006, 23:50:26 pm »
tjah,to late = te laat hé of trop tard ??!!!

Valkje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: november 17, 2006, 12:26:33 pm »
Wat ik hier even mis, maar wat jullie ws wel van elkaar weten, zijn jullie vogels allemaal gewiekt of gebruiken jullie tuigjes?
Toen ik Chico nog had lieten we haar in het voorjaar knippen en als ze in het najaar d'r veren terug had lieten we haar 's winters gewoon binnen rond vliegen.
Als ze geknipt was ging ze mee naar buiten op haar klimpaal. Maar wat ze dit jaar veel deed was d'r eigen laten vallen waardoor er telkens een wondje op haar borstbeen kwam. Daarom hadden we eigenlijk net besloten om haar niet meer te laten knippen.
Daarnaast is ze ook wel eens weggevlogen met geknipte vleugels dus ik ben eerlijk gezegd heel huiverig om de nieuwe straks te laten knippen laat staan overal mee naar toe te nemen. En al helemaal niet waar andere vogels zijn waarvan je niet weet of die iets hebben.
Waarom doen jullie dit wel? ???

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: november 17, 2006, 14:05:27 pm »
kan je het niet voorstellen valkje dat het ook leuk is voor de dieren om mee te gaan ?
als ik zeg hier,flipke mee ? staat die al met zen vleugeltjes wijd om mogen op te stappen,die weet al dat er telkens iets leuks op volgt!!
in augustus van dit jaar hebben we een meeting gehad MET onze vogels dat was heel leuk voor mens EN dier
de meeste hun vogels waren al gewiekt en er zijn die op die dag werden gewiekt door corina en pascal,het is een dag geworden die zeer verruimend was voor iedereen
wat we wel wisten van mekaar is of de vogels getest waren ja of nee ,plus was het in open lucht dus ook al minder risico,

wat je daar vertelt dat ze eens is weggevlogen ondanks ze gewiekt was geloof ik,flip kon eerst maar een meter of drie overbruggen en we waren gerust,tot opeens hij meer dan 50 meter overbrugde,maar dat was steeds in dalende lijn,opvliegen kunnen ze echt niet met gewiekte vleugels,ik heb flip toen wat korter laten wieken(veels te kort) toen hij dan viel viel hij echt loodzwaar naar beneden,met als gevolg een gebroken snavelpunt
arthur daarentegen was slecht geknipt toen hij hier kwam(zie foto's dagboek) en die heb ik laten bijknippen,het moest redelijk kort om het gat te verhelpen en de kanten gaaf te krijgen,maar die valt nu minder lomp als eerder met een lange vleugel met gat in,en een korte gekartelde vleugel

wat ik je ook nog wou meegeven is het volgende,als je buiten wil met je nieuw grijsje,vrij en niet in de kooi laat hem aub wieken ,nu heb je verdriet gehad door het overlijden van je chico,stel je voor de pijn als je vogel wegvliegt,omdat hij niet is gewiekt en je altijd zal wachten op zijn terugkeer en je nooit zal weten hoe het hem/haar vergaan is,(lees topic,er was eens...in praathuis)
dat ,valkje ,is een pijn dat ik niemand toewens,die onwetendheid

grtzz vivke

Loesje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 17, 2006, 15:11:49 pm »
Emma is gewiekt en heeft altijd een tuigje om als ze mee naar buiten gaat. Dit omdat hier veel honden los lopen en ik helemaal geen risico wil lopen. Ongeveer 2 weken nadat ze hier kwam heb ik haar een tuigje om gedaan en dat ging meteen goed. Zo heb ik meer overzicht en zij lijkt het helemaal niet erg te vinden. Bob wil geen tuigje om (ik probeer het natuurlijk nog steeds) en hij mag alleen in de achtertuin met ons in de buurt. Hij kan hoogte maken (ook al is hij gewiekt) en de wind hoeft er maar een keer goed onder te komen en foetsie.
Ik zou Emma en Bob niet meenemen naar plaatsen met ongeteste gaaien omdat ik gewoon niet het risico wil lopen dat ik straks met 2 zieke gaaitjes zit, maar iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf beslissen.